Subtilūs pokyčiai
Kiekvieną kartą, kai perskaitome gamintojo spaudos pranešimą, kurio pirmame sakinyje išvystame žodį - „atnaujintas“, mes iškart pagalvojame apie „Volkswagen Golf“. Kodėl? Nes „Volkswagen“ inžinieriai yra puikūs atnaujinimų meistrai, kurie sugeba su menkiausiais pokyčiais ištaisyti tam tikro modelio trūkumus. Ar tokius pačius veiksmus atliko ir „Subaru“? Laikas išsiaiškinti.
Pažvelgus į automobilio išvaizdą - rimtesnių ar net smulkesnių pokyčių ieškoti nereikėtų, nes jų tiesiog nėra. Atnaujintas „Subaru Levorg“ atrodo lygiai taip pat kaip ir prieš dvejus metus debiutavęs modelis. Ar tai trūkumas? Mano nuomone - ne, nes automobilis atrodo puikiai. Agresyvi priekinė ir galinė dalys puikiai dera su elegantiška kėbulo linija, o tai sukuria dvejopą automobilio įspūdį. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, jog „Subaru Levorg“ yra praktiškesnė „Subaru WRX STI“ versija, tačiau susipažinus artimiau - pamatai, jog tai tik aštrius nagus turintis pūkuotas katinas.
Jeigu „Subaru“ specialistai neatliko jokių pokyčių automobilio eksterjere, galbūt jie plušo prie pakabos ar variklio? Deja, bet ne. Šios sritys buvo nepaliestos taip pat, nes „Subaru“ mano, jog pakaba ir senesniame modelyje buvo gerai subalansuota, o variklis veikia taip pat kaip ir turi veikti. Tad kyla natūralus klausimas - ką po velnių jie veikė?
„Subaru“ specialistai atliko vieną labai svarbų pakeitimą - pagerino garso izoliaciją. Papildoma garso izoliacijos sienelė buvo sumontuota variklio skyriuje, buvo pakeistos durų gumos, kurių garso pralaidumas yra mažesnis. Be to, „Subaru“ į atnaujintą „Levorg“ pradėjo montuoti „EyeSight“ vardu pavadintą sistemą, kuri buvo labai gerai įvertinta kitų „Subaru“ modelių vairuotojų.
„EyeSight“ – pagalbinė vairavimo technologija su šešiomis funkcijomis. Ji naudojasi stereokamera, kuri montuojama automobilio priekiniame lange. „EyeSight“ apima automatinio stabdymo, adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo, nukrypimo iš važiuojamosios juostos įspėjimo, automobilio išlaikymo eismo juostos centre, priešavarinę akceleratoriaus valdymo ir įspėjimo apie priekyje pajudėjusį automobilį sistemas.
Pokyčiai - nejuntami?
Atsisėdus už automobilio vairo ir pradėjus ieškoti pokyčių - likau nieko nepešęs. Tai - maloni ir jauki vieta būti, ypač sėdint vairuotojo sėdynėje. Itin aiškiai matomi prietaisų skydelio rodmenys, beveik idealus matymo laukas į priekį ir į šonus leidžia labai lengvai manevruoti net ir ankštose Vilniaus senamiesčio gatvelėse.
Prietaisų valdymas centrinėje konsolėje nėra toks lengvas. Nors „Subaru“ specialistai paliko tris fizinius mygtukus, kurių dėka galima keisti oro kondicionavimo sistemos darbą, tačiau kitų prietaisų valdymas buvo perkeltas į lietimui jautrų ekraną. Šis sprendimas buvo priimtas daugelyje automobilių, tačiau norint, jog ši koncepcija veiktų realiame gyvenime, informacijos ir pramogų sistemos programinė įranga privalo veikti greitai, efektyviai ir neleisti vairuotojui nuleisti akių nuo kelio ne daugiau kaip vienai sekundei. Norint tinkamai naudotis informacijos ir pramogų sistema „Subaru“ automobilyje, geriau sustoti šalikelėje ir susidėlioti visus taškus ant „i“.
Jeigu sugrįžtume prie automobilio suteikiamų pojūčių - minimalūs pokyčiai garso izoliacijoje juntami važiuojant ne tik mažesniu greičiu, bet ir važiuojant autostradoje 90 - 110 ar 130 km/val. greičiu. Atnaujintas modelis tylesnis ir ramesnis negu tas, kurį bandėme prieš porą metų. O tai iš dalies atskleidžia „Subaru Levorg“ charakterį. Nors automobilio priekinėje dalyje stūkso didžiulė oro paėmimo anga, o keturių varančiųjų ratų sistema užtikrina didžiulį sukibimą su kelio danga, tačiau „Subaru Levorg“ mėgsta tolygų ir užtikrintą vairavimo stilių. Siautėti už vairo galima, tačiau visą malonumą gadina „CVT“ pavarų dėžė, kuri veikia kaip didžiulė armonika.
Antroji pažintis su kompaktiškiausiu „Subaru“ markės universalu tik išryškino stipriąsias automobilio savybes, kurias pamils tas automanas, kuriam reikia praktiško, stabilaus, universalaus automobilio su keturių varančiųjų ratų pavara. Nors iki idealaus kasdieninio automobilio jam trūksta mechaninės pavarų dėžės ir didesnio darbinio tūrio motoro, tačiau net ir dabartinis „Subaru“ inžinierių receptas gali labai greitai įtraukti į labai didžiulę Subaristų bendruomenę. Be to, nuo šiol automobilis montuojamas su „EyeSight“ įranga, kuri taps žioplų vairuotojų gelbėtoja.
PRIVALUMAI
- Automobilis užtikrintai stovi ant kelio
- Erdvus ir praktiškas interjeras
- Tyliai veikiantis benzininis variklis
- „WRX STI“ prieskonių turinti automobilio išvaizda
- Pakaba standi, bet nekrato automobilio ir keleivių pervažiavus kiekvieną nelygumą
TRŪKUMAI
- Labai, labai norėtųsi versijos bent jau su mechanine pavarų dėže
- Net ir važiuojant taupiai, vidutinių kuro sąnaudų vidurkis nenusileido žemiau 7 litrų
- Didžioji dauguma konkurentų siūlo 5 metų garantiją, kuomet „Subaru“ siūlo tik 3 metų
- Lietimui jautrus ekranas į komandas reaguoja per lėtai, o informacijos ir pramogų sistema nėra iki galo išbaigta