Dinamiškumo paieškos
Kuomet į mūsų rankas pateko naujutėlis „
Lexus LC“, mums neišdildomą įspūdį paliko šio automobilio dinaminės savybės. Prieš pradedant „Lexus NX“ bandymą tikėjomės, jog japonų gamintojos inžinieriai stengsis „LC“ savybes perteikti į žemesnės lygos modelį. Bent jau mažą dalelę, kuri kiekvieną kartą paspaudus akceleratoriaus pedalą nepriverstų susiraukti ir juoktis vienu metu. Vis dėlto...
Mūsų bandytas modelis turėjo laiko patikrintą hibridinę jėgainę, kurią sudaro 2,5 litro darbinio tūrio benzininis variklis ir du elektros motorai. Šios hibridinės jėgainės pajėgumas siekia 197 arklio galias ir 210 Nm sukimo momentą. Net jeigu gyventume 2002 metais, tai nėra itin įspūdingas rodiklis automobiliui, kurio svoris siekia 1785 kilogramus.
Realiame pasaulyje hibridinė jėgainė sugeba sukelti dvejopus jausmus. Elgiantis ramiai ir bandant automobilį vairuoti pagal „Lexus“ metodiką, hibridinė jėgainė nustebins itin tyliu darbu, aukštu efektyvumu bei pagirtinomis degalų sąnaudomis, kurios mieste gali nukristi iki 5,8 litrų 100 kilometrų.
Siaubo istorija prasideda pradėjus su automobiliu važiuoti energingiau arba bandant greičiau aplenkti kitą eismo dalyvį greitkelyje. Kas būna tuomet? Tuomet „Lexus“ tampa ne automobiliu, o didžiule skalbimo mašina, kuri atrodo veikia skalbinių gręžimo režimu. Didžiausia problema yra ne benzininis variklis, o „CVT“ pavarų dėžė, kuri sulig kiekvienu akceleratoriaus paspaudimu priverčia priekyje tūnantį motorą žviegte žviegti.
Valtis su keturiais ratais
Jeigu esate bent kiek susipažinę su „Lexus IS“ ar „GS“ serijos modeliais, išbandę šį markės modelį liksite nusivylę. Kodėl? Nes „NX“ nepropaguoja tam tikrų „Lexus“ kompanijos vertybių. Viena iš jų – pagirtinas elgesys kelyje ir posūkiuose.
Panašu, kad „Lexus NX“ kūrėjai tikisi, jog šis modelis 99% savo gyvenimo laiko važinės mieste ir jo prieigose. Važiuojant mažesniu greičiu ir nebandant pralenkti juodo „E60“ dyzelio, „NX“ elgiasi pavyzdingai ir nepriekaištingai. Sėdint viduje galvos nekvaršina triukšmingi vilkikai ar kiti pašaliniai garsai, o patogios sėdynės leidžia atsipalaiduoti iki maksimumo.
Vis dėlto, mūsų bandytas modelis su 18 colių lengvo lydinio ratlankiais labai nenoriai norėjo sugerti aštresnius kelio sujungimus ar kas du metrus skersai išilgai besimėtančius šulinio dangčius. Iš pradžių galvojome, kad „Lexus“ inžinieriai nusprendė pakabą sukonfigūruoti taip, jog ji suteiktų didžiausią malonumą posūkiuose, tačiau mes klydome.
Akivaizdu, jog „NX“ buvo kuriamas atsižvelgiant į komfortą ir atsipalaidavimą. Tai puikiai matosi posūkiuose, kuriuose net ir važiuojant mažesniu greičiu kėbulas pasvyra taip, kaip valtis bangų supamoje jūroje. Agresyvių manevrų ir tokios paties vairavimo manieros „Lexus NX“ nemėgsta. Vietoj to išjunkite „Sport“ režimą (kuris šiame automobilyje atrodo kaip Aurelijaus Verygos požiūris į valstybės valdymą ) ir viską darykite sulėtintu tempu. Matote posūkį priešais? Sumažinkite greitį ir vairą sukite palengva, o ne staigiai, tik tuomet „Lexus NX“ pradės teikti vairavimo malonumą. Jeigu nesugebėsite arba nenorėsite persilaužti, net neabejojame, jog matysime Jūsų neigiamus komentarus po kiekvienu „Lexus NX“ straipsniu.
Tiesiai šviesiai
Ironiška, tačiau „Lexus“ yra vienas iš tų gamintojų, kuris nesistengia skirti daug dėmesio skirtingiems automobilių komplektacijų lygiams ir galimybėms būsimiems pirkėjams norimą modelį susikomplektuoti pagal savo norus.
Lietuvoje atnaujintas „NX“ visureigis parduodamas su šešiais skirtingais komplektacijų lygiais: „Comfort“, „Business“, „Executive“, „Luxury“, „F Sport“ ir „F Sport S“.
Pats pigiausias „NX Comfort“ modelis Lietuvoje kainuoja nuo 43 870 eurų. Tuo tarpu šio modelio modifikacijų piramidės viršūnėje esantis „NX F Sport S“ kainuoja nuo 61 170 eurų.
Labai smarkiai pinigus skaičiuojantys pirkėjai labai maloniai nudžiugs pamatę net ir pigiausio modelio komforto įrangos sąrašą. Jame yra beveik viskas ko galima norėti: nuo dviejų zonų klimato kontrolės ir 8 garsiakalbių garso sistemos iki pastovaus greičio palaikymo sistemos, šildomų priekinių sėdynių bei 17 colių lengvo lydinio ratlankių.
Tuo tarpu mūsų bandytas „NX 300 Luxury“ komplektacijos modelis, kuriame buvo viskas (tikrąja ta žodžio prasme) įkainotas 60 810 eurų suma.
Teorijoje – kompaktiškiausias „Lexus“ visureigis yra puiki alternatyva tokiems modeliams kaip „Audi Q5“, „BMW X3“ ar „Mercedes Benz GLC“, tačiau realiame pasaulyje „Lexus NX“ nė iš tolo neprilygsta savo konkurentams iš Europos. Mat „NX“ buvo sukurtas kompanijos, kuri vadovaujasi visiškai kitokiomis taisyklėmis ir automobilius kuria pagal visiškai kitokią formulę.
„Lexus NX“ sugebės nustebinti tuos, kurių prioritetų sąrašas atrodo taip: komfortas, lengvas valdymas, ilgas bazinės įrangos sąrašas ir prabangios markės ženkliukas, simbolizuojantis kitokias vertybes negu agresyvieji vokiečiai. Visais kitais atvejais rinkoje yra žymiai įdomesnių, gerokai išbaigtesnių modelių, kurie tas pačias funkcijas atlieka taip pat arba dar geriau.
PRIVALUMAI
- Išskirtinis eksterjero dizainas
- Tylus ir lengvai valdomas važiuojant nedideliu greičiu
- „Lexus“ automobiliams būdinga surinkimo kokybė
- Galimybė mieste naudoti tik elektros motorą ir džiaugtis juokingomis degalų sąnaudomis
TRŪKUMAI
- Posūkiuose siūbuoja kaip vanduo vonioje
- Pakaba nėra komfortiška – ji standoka ir grubokai skaičiuoja aštresnius kelio sujungimus ar nelygumus
- Mieste automobilis ekonomiškas, užmiestyje degalų sąnaudos viršija didesnio tūrio dyzelinių variklių apetitą
- Pamirškite širdį glostančią dinamiką, jos čia nėra
- Viduje – ergonomikos labirintas