Na, ir šį sezoną, likus dviem etapams iki regioninio sezono pabaigos, organizatoriai ant stalo patiekė kitokį projektą. Dėl mažo dalyvių skaičiaus ir kitų nepalankių aplinkybių atšaukę „BEC6H”, organizatoriai pasiūlė keturių valandų, pasikeitusio formato lenktynes, kurių pirmasis etapas įvyko praėjusį sekmadienį Estijos „Porschering“ trasoje.
Pasiteisinę pakeitimai
Ši atnaujinta keturių valandų lenktynių serija uždarė ilgą lenktynių savaitgalį, o trasoje sulaukė net 24 komandų. Dviem valandomis sutrumpinta ir vairuotojo važiavimo laiką iš 70 minučių pakeitus 40, panašu, serija sulaukė kur kas didesnio populiarumo nei pirmieji du etapai sezono pradžioje. Komandos buvo ganėtinai įvairios, nuo susidedančių iš dviejų vairuotojų iki keturių, o ir dalyvių parkas – įspūdingas: trys komandos „GT PRO“ įskaitoje, keturios „Porsche GT3 Cup”, septynios „TC3”, trys „GT AM“, trys „Diesel“ ir keturios „TC2” įskaitose. Ganėtinai didelė įvairovė ir pilnai užsipildžiusios klasės.
Žinoma, pole poziciją kvalifikacijos metu iškovojo abi „Juta Racing“ komandos su „Audi“, ir trečioje vietoje startavo suomių „Porsche“. Naujasis ištvermės lenktynių formatas ypatingas ne tik trukme ir pasikeitusiu vairuotojo važiavimo laiku per vieną užsėdimą iki privalomo sustojimo, bet ir pastariesiems taisyklėse apibrėžtas konkretus laiko intervalas kuomet privalu sustoti, bet ir trukmė: automobilis komandos garaže turėjo praleisti ne mažiau nei 3 minutes.
Nuo pat kvalifikacijos, lyderio poziciją užėmė „Juta Racing“ komanda su Karoliu Jovaiša priešakyje. Pavymui jį mėgino vytis „Hmobile by AMG Customer Racing” komandos „Mercedes Benz“. Kova dėl lyderio pozicijos vyko visų lenktynių metu. Po daugybės lenkimų, finišo vėliavai mojant, „Juta Racing“ komanda, atstovaujama Jono Gelžinio, Karolio Jovaišos, Armino Kundrotavičiaus ir Andriaus Jasionausko užėmė pirmą vietą absoliučiai ir savo klasėje. Antroje vietoje liko „Mercedes Benz“, atstovaujantis „Hmobile by AMG Customer Racing” komandai, o trečioje vietoje finišo tiesiąją kirto suomių „Relaa racing”, iškovoję pergalę ir tarp „Porsche“ automobilių.
Lenktynininkų nuomonė apie pokyčius
Pirmąją vietą iškovojusios komandos lenktynininkas Karolis Jovaiša teigė dar neturėjęs laiko tinkamai įvertinti pokyčių ir naujo formato. „Nežinau, gal ir smagiau. Šiaip lenktynės buvo tikrai smagios, viskas kiek kitaip. Tačiau, žvelgiant iš ekonominės pusės, nemanau, kad tai pigesnis formatas. Tarkime, važiuojant šešias valandas, bet kuriuo atveju, turi važiuoti kiek tausodamas padangas ilgiau, o čia, norint išlikti konkurencingu, ypatingai važiuojant priekine ašimi varomu automobiliu, vis tiek turi keisti padangas sustojimo metu. Sakyčiau, toks formatas labiau primena sprinto tipo lenktynes, nei ištvermės“ – teigė sportininkas.
Apie šio etapo ištvermės lenktynių pokyčius paklaustas ilgametis lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas teigė, kad pakeitimai – visai smagūs: „šiaip visai smagiai, tų 40 minučių važiavimo pilnai užtenka gerai praleisti laiką, o privalomas trijų minučių sustojimas perkelia lenktyniavimą tik į trasą. Žinoma, gal neturint to privalomo sustojimo laiko intervalo galima būtų sužaisti su kuru ir lieka mažiau vietos taktikai, bet trijų minučių pilnai užtenka atlikti būtiniems darbams greitai ir tiksliai. Visai smagus formatas, pasiteisinęs ir dviejų valandų „Nankang Endurance Academy“ lenktynių serijoje, matome, kiek ten dalyvių“.
Vis augantis „Nankang 2H Endurance” projektas
Prieš du metus lenktynių bendruomenei pristatytas „Nankang 2h” lenktynių serijos projektas, kaip ištvermės lenktynių akademija, dalyvių skaičiumi pralenkė ir regiono aukščiausios lygos seriją. Čia, kaip ir atnaujintoje „BEC“ serijoje, dalyvių laukia privalomi sustojimai tam tikru metu. Panašu, kad mokomąja vadinta serija savo populiarumo dėka iniciavo aukštesnės lygos pakeitimus, o net 28 komandos starto rikiuotėje išties gerai praleido laiką. Dalyvių sąrašuose – ir patyrę Lietuvos sportininkai kaip Aurimas Mištautas, ir naujokai iš viso regiono. Dalyvių nuomone, ši lenktynių serija išsiskiria tiek spalvotu dalyvių parku, tiek puikia nuotaika. Šį kartą, pergalę absoliučiai šventė „Anjese by D2D“ su A. Mištautu, o antroje vietoje liko „ALBE ALLIANCE Racing Team“, susidūrusi su techniniais nesklandumais. Trečiąją vietą iškovojo „Hemi Racing by Statomenas“ komanda.
Antrasis įskaitinis „BEC4h” ir finalinis, penktasis „Nankang 2H Endurance” serijų etapas – Rygos „Bikerniekų“ trasoje rugsėjo 22-24 dienomis.