Šiais metais į Lietuvos automobilių kroso čempionato kalendorių sugrįžo legendinė trasa. Anksčiau vadinta „Versme“ dabar ji įgavo „Viada“ vardą, o lenktynes čia rengti pasiryžo Varėnos ASK.
Ši trasa niekuomet nepalieka abejingų tiek dalyvių, tiek žiūrovų. Sportininkai čia gali mėgautis itin įdomia, greita ir meistriškumo reikalaujančia konfigūracija, o susirinkusiai publikai patogu stebėti visą trasoje verdantį veiksmą įsikūrus ant trasos šlaitų.
Be to, organizatoriai dalyviams pasiūlė ir daugiau pramogų. Čia buvo galima išbandyti ir naujuosius „Toyota Hilux“ ir „Toyota Land Cruiser“ modelius, kuriuos čia pristatė „Mototoja“. Taip pat visi žiūrovai ir dalyviai galėjo vaišintis mineraliniu vandeniu „Vytautas“ bei „Spark Energy“ energiniu gėrimu, o norintys kavos ar užkandžių nedvejodami traukė į visai greta trasos esančią „Viada“ degalinę.
Sezono starte – gamtos staigmena
Tačiau praėjus vos porai valandų nuo varžybų atidarymo visus atgaivino užklupusi liūtis, kuri per pusvalandį „Viada“ trasą pavertė baseinu, o dalyviams teko iš pakampių rinkti savo sulaužytų palapinių likučius. Tačiau didžiausias iššūkis tuomet laukė organizatorių, kuriems reikėjo spręsti klausimą, kaip kuo greičiau atnaujinti varžybas. Teko mesti visas pajėgas trasos tvarkymo darbams, tačiau tada neatlaikė sunkioji technika.
Bet ir tuomet autokroso bendruomenė nenuleido rankų – į pagalbą buvo pasitelkti mechanikai, kurie netrukus sutvarkė greiderį. Galiausiai, paaukojus vieną iš trijų kvalifikacinių važiavimų, varžybos buvo pratęstos ir daugiau jokių nemalonių staigmenų gamta nebepasiūlė.
„Tai, ką padarė organizatorius Jonas Keršys su šia trasa, yra visiškas kosmosas. Kai mes žiemą su Jonu ten važinėjome ir žiūrėjome, ten buvo daug neaiškumų dėl atitvarų, pilna priaugę medžių, krūmų. O kai likus savaitei ar pusantros iki varžybų Jonas man atsiuntė trasos nuotraukas, negalėjau patikėti, kad viską taip galima pakeisti į gerąją pusę. Aišku, labai smagu, kad šiuo reikalu patikėjo ir „Viada“, kuri ir šiaip yra labai artima automobilių sportui. Labai tikiu, kad jie pamatė, jog renginys, visas jo pateikimas ir komunikacija tikrai pavyko. Tikiu, kad ateityje tas ryšys su „Viada“ bus net dar glaudesnis“, – pokyčiais džiaugėsi Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Egidijus Janavičius.
„Aišku, ta liūtis įnešė šarmo – sustojo varžybos, sugriuvo palapinės, bet nepaisant to renginys sėkmingai pasibaigė. Manau, kad visi dalyviai tikrai patenkinti. Girdėjau ir žiūrovų atsiliepimus, kad visi tikrai pasiilgę šios trasos, nes čia ilgą laiką niekas nevyko“, - pridūrė Egidijus Janavičius.
Dalyvių ažiotažas garantavo intrigą
Šiose varžybose dalyvių skaičius buvo išties gausus, tad viena dėl liūties padarinių atšaukta kvalifikacija reiškė, kad kova dėl pozicijų bus trumpesnė ir kiekvienas trasos ratas jau gali būti aukso vertės. Tai atsispindėjo ir dalyvių važiavimuose, kuriuose netrūko artimos kovos, kontaktų ir net virtimų.
„Buggy 1600“ klasėje nugalėtoju tapo Tautvydas Urba. Gana vėlai dalyvio paraišką varžyboms pateikęs Lietuvos čempionas dar kartą įrodė, kad toks titulas jam yra suteiktas ne veltui. Tautvydas Urba buvo greičiausias ir už savęs paliko visus oponentus. Antrąją vietą iškovojo Robertas Janulis, o Saulius Žunda finišavo trečioje pozicijoje.
Išties gausi šįkart buvo „Junior 1000“ klasė. Čia buvo galima išvysti visų trijų Baltijos šalių sportininkus. Tradiciškai lietuviams čia pirštinę metė latvis Dainis Zemnieks, atvyko ir Lietuvoje keletą sykių jau matytas estas Ruudi Reinumagi. Tačiau geriausiai su „Viada“ trasa tvarkytis sekėsi Matui Zavarskiui. Antroje vietoje pasirodymą baigė Dainis Zemnieks, o ant trečiojo laiptelio žengė publikos simpatijas dėl itin ryškaus rožinio automobilio laimėjusi Skaistė Prašukaitė.
„Mini Buggy“ įskaitoje varžėsi septyni mažieji lenktynininkai. Kaip ir buvo galima prognozuoti, šių metų sezoną čia ir vėl pergale pradėjo Ąžuolas Dungveckis. Jam įkandin finišavo Patrikas Dungveckis, o trečiąją vietą iškovojo Agnius Pilipavičius. Beje, po liūties vandens įmerkta trasos danga mažiesiems lenktynininkams tapo tikru iššūkiu, tad čia tikrai prireikė meistriškumo.
„Super 1600“ klasėje startavo septyni dalyviai ir greičiausias čia buvo bei pergale sezoną pradėjo Tomas Skrodenis. Sėkmingai pasirodė ir Žydrūnas Šarkūnas, iškovojęs antrąją vietą, o į trečiąją poziciją prasibrovė biržietis Erikas Narbutas.
Pati gausiausia buvo klasė „Super 2000“. Čia startavo net 15 dalyvių, todėl teisėjams visą šią rikiuotę teko išskirti į du pogrupius, kol galiausiai visi greičiausi dalyviai po atkaklios kovos kėbulus surėmė finale. Finaliniame važiavime puikiai pasirodė ir nugalėtojo vardą iškovojo Edvinas Miknius, už savęs palikęs antrąją vietą iškovojusį Arną Kanapecką, trečios vietos prizininką Martyną Pikčilingį ir dar didelį būrį greitų šios klasės varžovų.
Pati griausmingiausia klasė buvo „Super Cars“. Čia prie starto griaudėjančios „Launch Control“ sistemos buvo ne ką tylesnės nei trasą siaubusios liūties metu girdėtas griaustinis. Nors į šią klasę dalyviai iš pradžių registravosi vangiai, tačiau galutinėje rikiuotėje „Viada“ trasoje buvo galima išvysti net 11 bolidų. Šios klasės važiavimuose dramos ir įvykių buvo išties daug. Lenktynininkų kova dėl pozicijų pažymėta net ir virtimais - varžybų fotografams pavyko įamžinti Domo Meilaus akrobatinį triuką.
Šioje klasėje pergalę iškovojo Jonas Ramanauskas, vairavęs „Subaru“, kuris apdovanotas specialiu prizu – Ukmergės rajono savivaldybės mero įsteigta taure. Jam iš paskos finišavo du sportininkai, vairavę ketvirtosios kartos „Volkswagen Golf R32“ – atitinkamai Paulius Šniukas ir Ramūnas Zabiela.
Komandinėje Lietuvos automobilių kroso čempionato pirmojo etapo įskaitoje triumfavo komanda „Extempas“. Nuo jų vos 0,4 taško atsiliko „Smart Motorsport“. Trečiosios vietos taurė įteikta ekipai „Žemsportas“.
Kartu su Lietuvos čempionato etapu čia vyko ir pirmenybių pirmasis etapas, kuriame varžybos vyksta dviejose įskaitose – 1600 ir 2000. 1600 klasėje visus varžovus įveikė ir pirmąją vietą iškovojo „Ekroso“ komandos spalvas gynęs Gražvydas Kiela. Antroje vietoje finišavo Andrius Kragas, o ukmergiškis Osvaldas Pukėnas laimėjo trečiąją vietą.
2000 klasėje startavo aštuoni dalyviai ir galiausiai sezoną pergalę pradėjo Gytis Šatkauskas. Ant antrojo laiptelio žengė Mantas Vaitkus, o trečiosios vietos taurę į viršų kėlė svečias iš Latvijos Janis Labucis.
Komandinėje įskaitoje čia triumfavo „Ekroso“ rinktinė. Antrąją vietą iškovojo „Tornada Racing“ sportininkai, o trečioje vietoje įsitvirtino Biržų ASK nariai.
Antrasis Lietuvos automobilių kroso čempionato ir pirmenybių etapas numatytas rugpjūčio 1-ą dieną Uoginių autokroso trasoje, Kupiškio rajone.