Komandos planus sumaišė pandemija
2020-ųjų Dakaro pabaigoje „KREDA“ tandemas užbaigė su trenksmu, paskelbdamas savo planus startuoti sudėtingiausiame pasaulio taurės varžybų etape – „Abu Dhabi Desert Challenge“. Antruoju Dakaru vadinamos varžybos kasmet vyksta aukščiausiose „Empty Quater“ kopose Jungtiniuose Arabų Emyratuose.
Komandos planus artėjant varžyboms trumpam buvo sumaišiusi D. Vaičiulio patirta peties trauma. Visgi, neišskiriamasis pankų duetas nusprendė pateisinti savo vardą ir pamainos Dariui neieškoti, o verčiau jau kopas šturmuoti trimis rankomis ir dviem gerai vieną kitą suprantančiomis galvomis. Deja, dėl COVID-19 pandemijos visi pasaulio taurės etapai buvo atšaukti.
Navigatorius jaučiasi pilnai pasiruošęs
Artėjant kitų metų Dakarui, Darius Vaičiulis išsklaidė visas abejones dėl savo sveikatos būklės ir tikino esantis pilnai pasiruošęs.
„Fiziškai šiam Dakarui tikrai būsiu pasirengęs geriau nei bet kada. Operacija buvo sėkminga, todėl padangas galėsiu kilnoti viena ranka, – šmaikštavo D. Vaičiulis. „Reabilitaciją pradėjau kaip tik tada kai prasidėjo pirmasis karantinas, todėl teko sportuoti savarankiškai, bet dabar jaučiuosi visiškai sveikas ir pilnai pasirengęs rimtai padirbėti.“
Kopų Dakare nesitiki
Gilindamasi į preliminarią organizatorių pateiktų informaciją apie kitų metų Dakaro trasas, „KREDA“ komanda jau pradėjo studijuoti žemėlapius ir nors žadama, kad naujasis maršrutas tikrai nesikartos, jau dabar panašu, kad kopomis patyręs ekipažas džiaugtis negalės.
„Aš manau, kad jei trasa bus tokia kaip pernai tai kopų tikrai nebus, nes organizatoriai jų vengia dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, jiems brangu lįsti į tokias teritorijas, smarkiai pabrangsta logistika, sunkiau užtikrinti saugumą. Antra, didžioji dalis „Priority list“ lenktynininkų Dakare, atėję iš klasikinio ralio, kopų nemėgsta ir atsinešdami didelius pinigus netgi taiko spaudimą organizatoriams neįtraukti jų į trasos žemėlapį.“ – teigė „KREDA“ komandos pilotas.
Kopų ekspertu dažnai vadinamas A. Juknevičius paaiškino, kad kopomis negalima vadinti akmenuotų uolų apipustytų smėliu, kokios dažnai pasitaikė praėjusių metų lenktynėse. Tikra kopa, tai supustytas smėlio „piltuvas“ susidaręs ant kietos plokštumos. Dažniausiai kopos yra judančios. Jų aukštis yra matuojamas nuo kietosios dalies iki viršūnės.
Treniruosis vietinėmis sąlygomis
Pasiruošimas sunkiausiam ralio maratonui „KREDA“ komandoje jau vyksta pilnu pajėgumu. Gruodžio pradžioje ekipažas kartu su mechanikais vyksta į Dubajų, kur ketina ne tik išbandyti ilgai nematyto automobilio būklę, bet ir rimtai pasitreniruoti.
„Automobilio nelietėme daugiau nei pusmetį, tad nuvykę į vietą tikimės gerai jį prakratyti ir įsitikinti, kad jis bus pilnai paruoštas Dakarui. Tuo pačiu, esame pasiruošę ir rimtoms treniruotėms. Norime atgaivinti ir visus lenktyninius įgūdžius: vairavimo, krypties laikymo, tarpusavio komunikacijos, nes dažnai Dakare įsibėgėdavome tik kokią trečią dieną. Šį kartą viskas dar bus šviežia, o tai tikrai pasitarnaus lenktynių trasoje.“ – teigė pankų duetas.
2021-ųjų Dakaro ralis sausio 3-15 dienomis antrą kartą vyks Saudo Arabijoje. „KREDA“ komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs ir visus savo 10 Dakarų finišavęs sportininkas iš Lietuvos. Lenktynininkas tris kartus pagerino Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-aisiais A. Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio Legenda.