Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Kaskart kai į mūsų šalį atkeliauja žiema, o oro temperatūra nukrenta žemiau 10 laipsnių šalčio, išėję į lauką išgirstume ne kaip čiulba paukščiai, o kaip dirba automobilių varikliai. Didžioji dauguma vairuotojų norėdami patausoti savo automobilių variklius, palaukia kol laisva eiga dirbantis motoras pasieks darbinę temperatūrą. Tačiau ar tikrai toks rytinis ritualas nekenkia automobilio širdžiai?
Kiekvienais metais į dienos šviesą ištempiami specialistai, kurie pasakoja skirtingas istorijas, tačiau atsakymas į anksčiau užduotą klausimą yra tik vienas - taip, automobilio variklio šildymas kenkia. Jeigu jūsų automobilis turi tiesioginę įpurškimo sistemą, variklio šildymo procesas nepadeda, o atvirkščiai - kenkia variklio ilgaamžiškumui.
Variklio šildymas nekenkia tik ypač seniems automobiliams, kurių varikliai būdavo aprūpinami karbiuratoriais. Vyresnio amžiaus automanai turėtų prisiminti devintą dešimtmetį, kai šaltą žiemos rytą „Lada“ ar „Moskvich“ automobilio užvedimo procesas užtrukdavo ne kelias sekundes, o kelias minutes. Atsidarę variklio dangtį reikėdavo spausti rankinio benzino siurblio rankeną, kol karbiuratoriuje susikaupdavo startui reikalinga kuro norma. Tuomet sušalusia ranka ištrauki kuro mišinio riebinimo rankenėlę ir pasuki užvedimo raktelį.
Tuo tarpu modernūs, net ir dešimties ar dvidešimties metų senumo automobilių varikliai į tradicija tapusį daugelio vairuotojų ritualą žiūri neigiamai. Užvedus šaltą variklį, pirmomis motoro darbo minutėmis į cilindrus tiekiamas riebesnis kuro mišinys, todėl dirbant laisva eiga tarp stūmoklio ir cilindrų nesusidaro tinkamo storio tepalo plėvelė. Nepriklausomai nuo metų laiko ar oro temperatūros, užvedę automobilio variklį palaukite bent jau 30 sekundžių. Per šį trumpą laiko tarpą variklis spės įsidirbti.
Nelaukdami, kol variklis pasieks darbinę temperatūrą, pradėkite važiuoti link savo kelionės tikslo, tačiau įsiminkite vieną dalyką. Kol variklis nepasieks darbinės temperatūros, nespauskite akceleratoriaus pedalo iki dugno. Stenkitės pavaras keisti kuo anksčiau (rekomenduotina tai daryti pasiekus 2000 aps/min) ir su šaltu varikliu elgtis kuo švelniau. Atsivertę bet kurio gamintojo vartotojo vadovą, jame pamatysite panašias rekomendacijas.
Kaskart kai į mūsų šalį atkeliauja žiema, o oro temperatūra nukrenta žemiau 10 laipsnių šalčio, išėję į lauką išgirstume ne kaip čiulba paukščiai, o kaip dirba automobilių varikliai. Didžioji dauguma vairuotojų norėdami patausoti savo automobilių variklius, palaukia kol laisva eiga dirbantis motoras pasieks darbinę temperatūrą. Tačiau ar tikrai toks rytinis ritualas nekenkia automobilio širdžiai?
Kiekvienais metais į dienos šviesą ištempiami specialistai, kurie pasakoja skirtingas istorijas, tačiau atsakymas į anksčiau užduotą klausimą yra tik vienas - taip, automobilio variklio šildymas kenkia. Jeigu jūsų automobilis turi tiesioginę įpurškimo sistemą, variklio šildymo procesas nepadeda, o atvirkščiai - kenkia variklio ilgaamžiškumui.
Variklio šildymas nekenkia tik ypač seniems automobiliams, kurių varikliai būdavo aprūpinami karbiuratoriais. Vyresnio amžiaus automanai turėtų prisiminti devintą dešimtmetį, kai šaltą žiemos rytą „Lada“ ar „Moskvich“ automobilio užvedimo procesas užtrukdavo ne kelias sekundes, o kelias minutes. Atsidarę variklio dangtį reikėdavo spausti rankinio benzino siurblio rankeną, kol karbiuratoriuje susikaupdavo startui reikalinga kuro norma. Tuomet sušalusia ranka ištrauki kuro mišinio riebinimo rankenėlę ir pasuki užvedimo raktelį.
Tuo tarpu modernūs, net ir dešimties ar dvidešimties metų senumo automobilių varikliai į tradicija tapusį daugelio vairuotojų ritualą žiūri neigiamai. Užvedus šaltą variklį, pirmomis motoro darbo minutėmis į cilindrus tiekiamas riebesnis kuro mišinys, todėl dirbant laisva eiga tarp stūmoklio ir cilindrų nesusidaro tinkamo storio tepalo plėvelė. Nepriklausomai nuo metų laiko ar oro temperatūros, užvedę automobilio variklį palaukite bent jau 30 sekundžių. Per šį trumpą laiko tarpą variklis spės įsidirbti.
Nelaukdami, kol variklis pasieks darbinę temperatūrą, pradėkite važiuoti link savo kelionės tikslo, tačiau įsiminkite vieną dalyką. Kol variklis nepasieks darbinės temperatūros, nespauskite akceleratoriaus pedalo iki dugno. Stenkitės pavaras keisti kuo anksčiau (rekomenduotina tai daryti pasiekus 2000 aps/min) ir su šaltu varikliu elgtis kuo švelniau. Atsivertę bet kurio gamintojo vartotojo vadovą, jame pamatysite panašias rekomendacijas.