• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tyrinėdami naujus Kelių eismo taisyklių pakeitimus, mūsų akys užkliuvo už vienos „naujienos“, kuri turėtų pasunkinti mėgėjiškų varžybų organizavimą. Naujoji taisyklė skamba štai taip : „Draudžiama vairuoti transporto priemones neteisėtai organizuotose transporto priemonių lenktynėse.“ Šią taisyklę galima interpretuoti įvairiai, tačiau kas iš tikrųjų yra neteisėtai organizuotos lenktynes?
Teoriškai neteisėtai organizuotas lenktynes galėtume vadinti tas, kurios vyksta bendro naudojimo keliuose ir kurios kelia pavojų aplinkiniams. Pavyzdžiui? Nelegalios gatvės lenktynės arba daugelio mėgstamos drago varžybos įvairių miestų prieigose arba apleistuose aerodromuose.
O kaipgi mėgėjiškos varžybos, kurios vyksta viešoje erdvėje? Ar jos taip pat bus traktuojamos kaip nelegalios? Ar tokios varžybos, kaip „Fast Lap“ taip pat tampa nelegalios? Surasti atsakymą į šį klausimą mums padėjo Lietuvos automobilių sporto federacijos teisininkas Ričardas Rupkus.
Iš pradžių, pradėkime nuo Lietuvos Respublikos Kūno kultūros ir sporto įstatymo 1 str.; 2 str. 26 d.; 15 str.; 30 str. 2d. 2 ir 4 punktai; 42 str.; 44 str. nustato kompetenciją ir funkcijas, kas šalyje yra atsakingas už varžybų organizavimą. LASF yra pripažinta KKSD federacija, kuriai yra pavesta kuruoti automobilių sportą Lietuvoje, t.y. nustatyti taisykles, kontroliuoti jų vykdymą, atsakyti už varžybų saugumą. LASF yra  ir Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) narė, kuri vieninteliam LASF'ui suteikė įgaliojimus administruoti automobilių sportą Lietuvoje ir įpareigojo laikytis tarptautinių norminių aktų reikalavimų susijusių su automobilių sportu. Remiantis aukščiau išvardintų įstatymų suteiktais įgaliojimais, LASF nustato varžybų organizavimo taisykles, kurių privalo laikytis visi asmenys užsiimantys automobilių sportu.

Tyrinėdami naujus Kelių eismo taisyklių pakeitimus, mūsų akys užkliuvo už vienos „naujienos“, kuri turėtų pasunkinti mėgėjiškų varžybų organizavimą. Naujoji taisyklė skamba štai taip : „Draudžiama vairuoti transporto priemones neteisėtai organizuotose transporto priemonių lenktynėse.“ Šią taisyklę galima interpretuoti įvairiai, tačiau kas iš tikrųjų yra neteisėtai organizuotos lenktynes?
Teoriškai neteisėtai organizuotas lenktynes galėtume vadinti tas, kurios vyksta bendro naudojimo keliuose ir kurios kelia pavojų aplinkiniams. Pavyzdžiui? Nelegalios gatvės lenktynės arba daugelio mėgstamos drago varžybos įvairių miestų prieigose arba apleistuose aerodromuose.
O kaipgi mėgėjiškos varžybos, kurios vyksta viešoje erdvėje? Ar jos taip pat bus traktuojamos kaip nelegalios? Ar tokios varžybos, kaip „Fast Lap“ taip pat tampa nelegalios? Surasti atsakymą į šį klausimą mums padėjo Lietuvos automobilių sporto federacijos teisininkas Ričardas Rupkus.
Iš pradžių, pradėkime nuo Lietuvos Respublikos Kūno kultūros ir sporto įstatymo 1 str.; 2 str. 26 d.; 15 str.; 30 str. 2d. 2 ir 4 punktai; 42 str.; 44 str. nustato kompetenciją ir funkcijas, kas šalyje yra atsakingas už varžybų organizavimą. LASF yra pripažinta KKSD federacija, kuriai yra pavesta kuruoti automobilių sportą Lietuvoje, t.y. nustatyti taisykles, kontroliuoti jų vykdymą, atsakyti už varžybų saugumą. LASF yra  ir Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) narė, kuri vieninteliam LASF'ui suteikė įgaliojimus administruoti automobilių sportą Lietuvoje ir įpareigojo laikytis tarptautinių norminių aktų reikalavimų susijusių su automobilių sportu. Remiantis aukščiau išvardintų įstatymų suteiktais įgaliojimais, LASF nustato varžybų organizavimo taisykles, kurių privalo laikytis visi asmenys užsiimantys automobilių sportu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

file46058367_d2e029ca


Ričardo Rupkaus teigimu, šių taisyklių privalo laikytis ir „Fast Lap“ organizuojamos varžybos Nemuno žiede.
„LASF yra nustačiusi automobilių sporto varžybų kategorijas, tai: „Klasifikuojamos  varžybos",  kurioms reikia LASF licencijos ir "Nelicencijuojamos varžybos" kurioms nereikia LASF licencijos. Apie tai išsamiai aprašyta Lietuvos automobilių sporto kodekso 18 str.“
„KET 23 p. nuostata nedraudžia fiziniams ar juridiniams asmenims  organizuoti varžybas. Ši KET norma draudžia vairuoti transporto priemonę nelegaliose lenktynėse, t.y. ji taikoma varžybų dalyviui, o ne organizatoriui.“
Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 2 str. 12 d. bei KET 5p. nustato, jog „Eismo įvykis – įvykis kelyje, viešoje arba privačioje teritorijoje, kai judant transporto priemonei žūsta ar sužeidžiami žmonės, sugadinama ar apgadinama bent viena transporto priemonė, krovinys, kelias, jo statiniai ar bet koks kitas įvykio vietoje esantis turtas." Remiantis šia nuostata, KET 23 p. nustato varžybų dalyvio atsakomybę ir pasekmes, jeigu bus pažeidžiami įstatymai.“
„Šiai dienai konkretaus įstatymo, draudžiančio fiziniam ar juridiniam asmeniui organizuoti automobilių sporto varžybas nėra. Įstatymai ir kiti norminiai aktai apriboja tik varžybų dalyvių veiksmus. Tuo piktnaudžiauja nelegalių varžybų organizatoriai kviesdami dalyvauti jų organizuojamose nelegaliuose varžybose sportininkus ar mėgėjus, duodami jiems pasirašyti dalyvių paraiškas kuriose nurodo, jog varžybų dalyvis prisiima visą atsakomybę už galimas pasekmes. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad nors ir nėra įstatymo draudžiančio organizuoti nelegalias varžybas, šalies teismai, nagrinėdami įvykius nelegaliose varžybose, dalį atsakomybės perkelia ir nelegalių varžybų organizatoriams, kuriems nurodo pareigą varžybas organizuoti vadovaujanti Lietuvos automobilių kodekso ir kitų LASF norminių aktų nustatyta tvarka. LASF organizuodama varžybas ar suteikdama teisę jas organizuoti, labai aiškiai nustato atsakomybių ribas ir jas paskirsto, priešingai nei nelegalių varžybų organizatoriai. LASF norminiai aktai aiškiai nustato keturias atsakomybės rūšis, tai LASF organų atsakomybė, organizatoriaus atsakomybė, sportininko atsakomybė ir žiūrovo atsakomybė.“

REKLAMA

2_g9u0970ZR5J7C22Tt3oj_large


Tačiau į šiame straipsnyje užduotą klausimą reikėtų atsakyti taip. Jeigu varžybos vyksta viešoje erdvėje, arba ten, kur vyksta eismas - varžybos traktuojamos kaip nelegalios. Jeigu varžybos vyksta uždaroje teritorijoje (pavyzdžiui „Nemuno žiede“ ) naujoji taisyklė negalioja. Reikėtų pridurti, kad nelegaliomis arba draudžiamos varžybos taip pat yra vadinamos tos, kurios vykdomos nesilaikant Lietuvos automobilių sporto kodekso reikalavimų, t.y neturint organizatoriaus licencijos, kurią išduoda Lietuvos automobilių sporto federacija. Norėtume pabrėžti, kad automobilių sporto varžybas galima rengti neturinti „LASF“ licencijos, tačiau jos turi vykti privačioje erdvėje.
Bendram išprusimui. Automobilių sporto renginiai klasifikuojami į dvi rūšis :
Klasifikuojamos varžybos – tai varžybos, įtrauktos į LASF sporto kalendorių (čempionatai ir jų etapai, pirmenybės, taurių, bei trofėjų lenktynės). Dalyvių pasiekti rezultatai šiose varžybose yra oficialiai pripažįstami ir yra pagrindas Lietuvos automobilių sporto sportininkų kvalifikacinių atskyrių suteikimui.
-Nelicencijuojamos varžybos – tai varžybos (renginiai), kuriuose dalyvauja standartiniai-gamykliniai automobiliai laikantis LR Kelių eismo taisyklių bei/arba LR Susisiekimo ministerijos norminiais aktais, kuriuose reglamentuojami vairavimo mokymų aikštelių plotai, didžiausio saugaus aikštelių pralaidumo bei mokymo elementų, gairelių įrengimo reikalavimai. Šioms varžyboms (renginiams) rengti, bei juose dalyvauti nereikia gauti LASF išduodamų licencijų. Šių varžybų (renginių) rezultatai nepripažįstami nustatant Lietuvos automobilių sporto sportininkų kvalifikacinius atskyrius. Nelicencijuojamos varžybos negali būti: bet kurios rūšies automobilių ralio varžybos, kuriose yra uždari greituminiai ruožai ir kitokios rungtys, kurios vykdomos ne pagal LR Susisiekimo ministerijos norminiais aktais reglamentuojamus vairavimo mokymų aikštelių plotų, didžiausio saugaus aikštelių pralaidumo bei mokymo elementų, gairelių įrengimo reikalavimus; kroso, rali-kroso, treko varžybos; Drift‘o, Drag varžybos, visų rūšių žiedinių lenktynių varžybos; slalomo varžybos, jeigu jos vykdomos ne pagal LR Susisiekimo ministerijos norminiais aktais reglamentuojamus vairavimo mokymų aikštelių plotų, didžiausio saugaus aikštelių pralaidumo bei mokymo elementų, gairelių įrengimo reikalavimus; bei kitos LASF patvirtintos automobilių sporto varžybos.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų