Už šią karikatūrą reikėtų dėkoti Lee Iacocca – „Ford“ koncerno prezidentui ir žmogui, kuris buvo originalaus „Mustang“ projekto iniciatorius. Vis gi, jeigu pirmasis eksperimentas atsipirko su kaupu, tai Lee Iacocca tapus „Ford“ prezidentu, jis bendrovės inžinieriams įsakė sukurti kompaktiškesnį, mažiau kuro vartojantį „Ford Mustang“.
Gali būti, jog tuometinis „Ford“ prezidentas numatė artėjančią naftos krizę, kuri prasidėjo praėjus vos porai mėnesių nuo antros kartos modelio pristatymo, tačiau „Ford Mustang“ mažinimo procedūrą jis užsakė norėdamas sukurti automobilį, kuris deramai konkuruotų su „Datsun 240Z“ ir „Toyota Celica“, tačiau tai nebuvo pats prasčiausias „Ford“ vadovo sprendimas.
Prastų sprendimų virtinė prasidėjo nuo dienos, kai inžinieriams buvo liepta sukurti naująjį „Mustang“ ant „Ford Pinto“ hečbeko platformos. Pajuokos objektu tapusio automobilio strūktūros, kuris neturi nieko bendro su sportiškumu ar netgi savybėmis, kurių trokštų eilinis „Ford Mustang“ vairuotojas. Taipogi nereikėtų nepamiršti „Ford Pinto“ skandalo, kuris mažą hečbeką privertė pravardžiuoti mirties ratais, mat dėl neįprasto degalų bako dizaino nelaimės atveju jis tiesiog užsiliepsnodavo.
Sekantis prastas sprendimas – gamintojo siekis sukurti automobilį, kuris turėtų daugiau komforto įrangos ir būtų saugesnis. Iš dalies, tai nėra blogai, bet „Ford“ nusispjovė į bet kokius bandymus mažinti svorį ar į variklio skyrių sumontuoti galingesnius variklius, kurie kompensuotų padidėjusį svorį.
Variklių gamoje buvo neypatingai džiuginantys keturių arba šešių cilindrų varikliai. Be abejonės, vėliau pasirodė versija ir su 8 cilindrų jėgaine, tačiau ar galite įsivaizduoti „Ford Mustang“, kurio ratus suka vos 89 arklio galių variklis? Netgi didinga V8 versija išspausdavo vos 140 arklių. Tiesiog – apgailėtina.
Automobilį vertinant tik pagal pardavimų statistiką, ekonomiškasis „Ford Mustang“ neatrodo kaip itin prastas „Ford“ kūrinys, tačiau į šio automobilio sėkmę reikėtų žiūrėti per kitą prizmę.
Jeigu pirmos kartos „Ford Mustang“ buvo gaminamas 8 metus, trečios kartos buvo gaminamas net 14 metų, tai antroji „Mustang“ iteracija ant konvejerio išbuvo vos ketverius metus.