Dvylika metų iš eilės organizuojamas „H2Auto Gravel Challenge“ spėjo užsitarnauti kaip vairavimo įgūdžius lavinančio renginio reputaciją. Galiausiai, juk ne kiekvieną dieną įvairiausių amžiaus grupių vairuotojai gauna galimybę atsukti kranelį ant žvyro.
Šį kartą į antrąjį „H2Auto Gravel Challenge“ etapą susirinko daugiau nei pusšimtis dalyvių iš visos Lietuvos, tarp kurių netrūko ir labai rimtai nusiteikusių dalyvių, troškusių užfiksuoti geriausią Marijampolės trasos įveikimo laiką.
Iki antrojo 2020-ųjų „H2Auto Gravel Challenge“ renginio likus mažiau nei 24 valandoms, organizatoriai ir dalyviai atidžiai stebėjo orų prognozę, kuri kai kuriems galėjo sufleruoti ko galima tikėtis ir kaip reikėtų prisitaikyti prie nenuspėjamos autokroso trasos, mat bent menkiausias lietaus lašelis kardinaliai pakeičia automobilių elgesį.
Organizatorių ir dalyvių džiaugsmui, šeštadienio rytas buvo kone idealus. Aukštai danguje švietė saulė, o saulės spinduliai kaip reikiant kaitino visų dalyvių kėbulo detales.
Lenktynės – nuo ankstaus ryto
Pirmieji trasoje Marijampolės autokroso trasoje pasirodė „AWD“ klasės dalyviai. Visais keturiais ratais varomi dalyvių automobiliai, kiekvieno važiavimo metu kėlė dulkių debesis ir efektingai įveikdami posūkius žavėjo publiką.
„AWD“ klasėje šį kartą startavo 14 automobilių. Geriausią rezultatą šioje klasėje parodė Andrius Tubius su „Subaru Impreza”. Vilnietis lenktynių trasoje praleido 4 min. ir 03,018 s.
Vos 1 sekunde ir 389 šimtosiomis lyderiui nusileido Liudas Šimkus iš Tauragės, antrame „H2Auto Gravel Challenge“ etape dalyvavęs taip pat su „Subaru Impreza” automobiliu.
Trečią vietą ant podiumo iškovojo iš Tauragės atvykęs Rimvydas Mankus. Jis, kaip ir priekyje likę kolegos, į „Subaru Klubo“ organizuotą renginį atvyko pasikinkęs keturiais ratais varomą „Subaru Impreza“.
Dailiosios lyties atstovų klasėje – matyti veidai
Laikydamiesi ilgamečių tradicijų, „H2Auto Gravel Challenge“ taip pat buvo galima stebėti „Moterų“ klasės dalyvių važiavimus.
Geriausią laiką šioje klasėje parodė vilnietė, Kamilė Zokaitė, į varžybas atvykusi su „Subaru Impreza“. Ji trasoje sugaišo 4 min. ir 16,186 s.
Tuo tarpu nuolatinė įvairių renginių dalyvė, Jonė Aleksynaitė, trasoje turėjo lengvą kontaktą su atitvarais, bet tai jai nesutrukdė užimti aukštą, antrą vietą.
Trečioji vieta atiteko Gertūdai Laurinavičiūtei. Mergina į antrąjį „H2Auto Gravel Challenge“ etapą atvyko su specialiai autokroso varžyboms paruošta „Ford Fiesta“.
Tuo tarpu labiausiai šiose varžybose nepasisiekė Rūtai Saladžienei, kuri dėl „Ford Focus” automobilio gedimo nebaigė varžybų jau antra kartą.
„FWD“ klasėje – netrūko intrigų
Jeigu keturi varantieji ratai sugeba užtikrinti kone maksimalų sukibimą ,tai priekine ašimi varomi automobiliai suteikia žymiai rimtesnę mankštą už vairo.
„FWD“ automobilių klasėje dėl pirmosios vietos vyko pakankamai nuožmi kova tarp keturių dalyvių: Artūro Marcinkevičiaus, Vytauto Junevičiaus, Artūro Lipavičiaus ir Kęstučio Viliušio. Vis dėlto, dienos pabaigoje pergalę nuskynė Artūras Marcinkevičius su „Mitsubishi Colt“.
„FWD“ automobilių klasės dalyviams pasitraukus į trasos užribį, Marijampolės autokroso trasą okupavo „RWD“ automobilių klasės atstovai, kurie pademonstravo ištikimybę BMW markės mašinoms. „RWD“ automobilių klasėje buvo net vienuolika skirtingų BMW modelių, tarp kurių buvo tik vienas dalyvis vairavęs japonišką „Toyota MR2“.
Šį kartą pirmoji vieta atiteko Benui Vidauskiui. Jis vairuodamas „BMW 318“ trasoje užtruko 4 minutes ir 04,275 s.
Tuo tarpu antroji vieta atiteko Pauliui Mikelaičiui. Iš Kauno atvykęs benzingalvis, užtikrintai vairuodamas „Toyota MR2“ automobilį iškovojo antrąją vietą.
Trečioji prizinė vieta „RWD“ automobilių klasėje atiteko Žygimantui Šaikui, vairavusiam „BMW 325i“ hečbeką.
Greičiausiųjų klasė – „Sport“
Greičiausi, galingiausi ir pajėgiausi – taip norėjosi apibūdinti dalyvių klasę, kuri antrojo „H2Auto Gravel Challenge“ etapo žiūrovams kėlė daugiausiai emocijų.
Jeigu kitų klasių dalyvių važiavimus lydėjo dulkės ir džiuginantys slydimai posūkiuose, tai prasidėjus „Sport“ dalyvių važiavimams iš dangaus pradėjo kristi lietaus lašai. Vis stipriau ir stipriau, kol galiausiai norėjosi konstatuoti, jog „H2Auto Gravel Challenge“ dalyvius ir žiūrovus užklupo audra.
Organizatoriams siekiant užtikrinti dalyvių bei žiūrovų saugumą, bet kokios lenktynės buvo nutrauktos iki oro sąlygų pagerėjimo.
Pirmieji saulės spinduliai pasirodė tik po geros valandos, o tai buvo teigiamas ženklas organizatoriams ir dalyviams, kurie audros paveiktą trasą bandė įveikti neišslystant iš reikalingos trajektorijos ir tuo pačiu demonstravo savo meistriškumą.
Tarp „Sport“ klasės dalyvių greičiausias buvo svečias iš kaimyninės Lenkijos, Kamil Piaścik su „Subaru Impreza“ automobiliu. Jo užfiksuotas laikas – 4 min. ir 33,658 s.
Antra vieta atiteko Pauliui Novakui iš Vilniaus, taip pat vairavusiam „Subaru Impreza WRX”. O trečią vietą laimėjo Valentinas Junevičius iš Panevėžio, vairavusiam „Ford Fiesta”. Jo sugaištas laikas trasoje – 4 min. ir 59,466 s.
Laisvoje klasėje – svečio iš Lenkijos triumfas
14-a dalyvių surinkusi „Laisva“ automobilių klasė leido pažvelgti į nuožmią „Subaru“ ir „Mitsubishi“ dvikovą. Kaip senais, gerais Pasaulio ralio čempionato laikais.
„Laisvoje“ automobilių klasėje šį kartą pranašumą pademonstravo svečias iš Lenkijos – Kamil Piaścik su „Subaru Impreza“. Jis pranoko antroje vietoje likusį Paulių Novaką.
Tuo tarpu trečioji prizinė vieta atiteko Tomui Apelianskui, su „Subaru Impreza” automobiliu.
Sekantis etapas – tik rudenį
Pasibaigus antrajam „H2Auto Gravel Challenge“ etapui, „Subaru Klubo“ nariai dabar gali pasidžiaugti įsibėgėjusia vasara ir kaip reikiant atsipalaiduoti, mat sekantis, trečiasis, „H2Auto Gravel Challenge“ etapas įvyks tik rugsėjo 12-ą dieną.
„H2Auto Gravel Challenge“ – dvyliktus metus iš eilės vykstanti renginių serija. Šiemet „Subaru Klubo“ nariai planuoja surengti keturis „H2Auto Gravel Challenge“ etapus.