Kaip ir pilnaverčiai automobilių gamintojai, „Abt-Sportsline“ daugelį savo ankstyvų sprendimų ir patobulinimų išbando lenktynių trasoje. Visgi, būtent „Abt“ iniciatyva suburta automobilių sporto komanda tapo „DTM“ pirmenybių nugalėtojais 2002, 2004, 2007, 2008 ir 2009 metais.
Pergalės, be abejonės, yra tie pasiekimai, kuriais „Abt-Sportsline“ nori didžiuotis, tačiau glaudi partnerystė su „Audi“ taip pat buvo viena iš tų veiklos sričių, kurios dėka pasaulį išvydo gausybė įdomių projektų. Vienas iš jų – „ABT Audi AS400“.
Naudojo „RS4“ komponentus
Kuomet 1999-aisiais „Audi“ pristatė savo atsaką „BMW M3“, nei vienas automobilių tema rašęs žurnalistas nesitikėjo, jog „Audi“ inžinierių sukurtas universalas bus toks įspūdingas. Tačiau dešimtys skirtingų, didžiausių Europos leidinių „B5“ kartos „Audi RS4“ liaupsino dėl stulbinančios akceleracijos ir sugebėjimo tai daryti bet kokiomis oro sąlygomis: saulė, lietus, sniegas – kad ir kokiu keliu važiuosi, „Audi RS4“ visada užtikrino maksimalų sukibimą ir geriausią dinamiką. „Automobilis buvo tiesiog dieviškas, o jame buvęs variklis – fantastiškas“, – savo prisiminimais dalinasi „Abt-Sportsline“ vadovas Hansas Jurgenas.
„Audi“ automobilius skersai ir išilgai perrinkę „Abt-Sportsline“ auksarankiai siūlė įvairiausius patobulinimus „B5“ kartos modeliams, tačiau vos dvejus metus trukusi „Audi RS4“ modelio gamyba „Abt-Sportsline“ kompanijai atvėrė duris į naują nišą.
„Su šiuo automobiliu mes norime nustatyti naujus dinamikos standartus sportiškų automobilių klasėje“, – 2004 metais sakė tuometinis „Abt“ vykdantysis direktorius Hansas Jurgenas.
„Šiandien priešais save matau automobilį, kuris, iš tiesų, atrodo kaip tradicinis šeimyninis automobilis, tačiau siūlo grynakraujo superautomobilio dinamiką“, – pridūrė jis.
Kad ir kaip sunku būtų patikėti, tačiau superautomobilių pajėgumas per pastaruosius 20 metų išaugo kelis kartus, tačiau anuomet, dinamikos skirtumai tarp „Abt-Sportsline“ ir, pavyzdžiui, „Porsche“ kūrinių buvo ganėtinai minimalūs, ir „AS400“ yra puikus pavyzdys.
Visus keturis automobilio ratus suko ankstesnėje „Audi RS4“ modelio kartoje naudotas „Coswroth“ 2,7 litro, 6 cilindrų benzininis, kuris orą siurbė dviejų turbokompresorių pagalba. „Audi RS4“ modelyje šis agregatas išvystė 380 arklio galių ir 440 Nm sukimo momentą, tačiau „AS400“ jo galia buvo padidinta iki 400 arklio galių ir 500 Nm. Jeigu to buvo per mažai, už papildomą mokėstį šio motoro pajėgumas galėdavo išaugti iki 450 arklio galių.
„Abt-Sportsline“ teigė, jog variklio galią būtų galima didinti ir toliau, tačiau tuomet investicijos į variklio skyrių išgąsdintų daugelį potencialių automobilio pirkėjų. Kita vertus, atsižvelgiant į nuosaikią „AS400“ išvaizdą, niekas nesiskundė automobilio sugebėjimais iki 100 km/val. įsibėgėti per 4,7 sekundės, bei pasiekti maksimalų 290 km/val. greitį.
Projekto autoriai puikiai suprasdami, jog „AS400“ nėra amerikietiškas automobilis, galintis įspūdingai važiuoti tik tiesiojoje, taip pat atliko eilę skirtingų pakabos, stabdžių, aušinimo sistemų pakeitimų, kurie užtikrintų, jog lekiant dideliu greičiu vairuotojas visapusiškai valdytų situaciją.
Vienas galingiausių to laikmečio universalų, deja, buvo įkandamas ne visiems. 2004 metais pristatytas automobilis buvo beprotiškai brangus. Toks brangus, jog anuomet už tą pačią sumą galėjote laisvai įžengti į „Porsche“ saloną ir įsigyti „996“ kartos „911 Turbo“. Tad tvirtai įkvėpkite ir pasiruoškite, mat „ABT Audi AS400“ kainavo 94 900 eurų.
„Abt“ iš viso pagamino tik 25 šio unikalaus universalo vienetų, kurių vertė šiandien kelis kartus viršija automobilio pradinę kainą.
„Cosworth“ variklį montavo ir į kitus modelius
Šiandien esame įpratę, jog sulig kiekviena nauja „Audi A4“ modelio karta Vokietijos gamintojas pristato naują „RS4“ modelio kartą. Vis dėlto, po stulbinančios „B5“ kartos sėkmės, „Audi RS“ padalinys nusprendė, jog „B6“ sportiškos versijos negaus. Tikėtina dėl to, jog kuomet „Audi“ užbaigė „B5“ gamybą, bendrovės inžinieriai jau plušo prie „B7“ kartos modelio, kuriame slypėjo ne 6, o nuostabiai skambanti V8 jėgainė.
Didesnio tūrio, didesnio pajėgumo variklis turėjo nudžiuginti „Abt-Sportsline“ dirbtuvių meistrus. Visgi – modernesnis variklis turėjo padėti „Abt-Sportsline“ meistrams sukurti šį bei tą įspūdingo, tačiau kuomet pasirodė „B7“ kartos modelis, „Abt-Sportsline“ pasielgė priešingai.
Jie į savo dirbtuves atsivežė „B7“ universalą, pašalino gamykloje buvusį variklį ir vietoje jo sumontavo jiems gerai pažįstamą ir mylimą „Cosworth“ agregatą, kuris buvo naudojamas „ABT Audi AS400“ ir „B5“ kartos „Audi RS4“.
Šį kartą variklio padidėjo iki 480 arklio galių ir 575 Nm sukimo momento. Automobilio pagreitis iki 100 km/val. sumažėjo – iki 4,5 sekundės, tačiau maksimalus greitis, dėl saugumo sumetimų, buvo apribotas ties 310 km/val. padala.