Du rekordai pirmu bandymu
A. Vėbra važiuoja ne tik plačiausiu bolidu „Autoplius Fast Lap“ lenktynėse, tačiau turi ir didžiausią šypseną iš visų dalyvių. Net ir kalbėdamas apie ne itin sėkmingą sezono pradžią, jis šneka tik apie rekordus, kuriuos jau pavyko pasiekti.
„Šiaip toks automobilis turėtų būti konstruojamas apie 2 metus. Tačiau su „50 Garage“ mechanikų komanda sugebėjome tilpti į 7 mėnesius. Tai pareikalavo labai daug energijos, laiko ir pastangų. Be komandos ir didelio noro važiuoti to tikrai nebūtume pasiekę. Labai gaila, kad negalėjau dalyvauti Estijoje, nes jau dabar su visiškai šviežiu automobiliu pagerinau savo rekordą 2 sekundėmis“, - optimizmu trykšta „Mantinga-Turbosystems“ komandos pilotas.
Nesusilaikėme ir vis dėlto paklausėme, kas būtų atsitikę, jei Estijoje automobilis būtų startavęs, būtų „sugaudytos“ visos klaidos ir tik tada startuotų „Nemuno žiede“. A. Vėbra labai greitai suprato, kad yra provokuojamas klausimui apie pretenzijas į trasos rekordą, tačiau nei kiek nepasimetė.
„Jokia čia svajonė. Tai yra realybė. Automobilio potencialas labai didelis ir aš tikrai tikiu sėkme. Galiu atvirai pasakyti, kad mano tikslas yra pagerinti Jono Poškaus rekordą“, - apie važiavimą dar daugiau nei 2 sekundėmis greičiau kalba A. Vėbra.
„Mazda“ su „Toyotos“ varikliu važiuoja kaip „Lexus“
Jis pasakoja, kad konstruojant automobilį skyrė labai daug dėmesio mažoms, bet didelį darbą atliekančioms, detalėms ir tik vėliau didino galią. Lenktynininkas bolide jaučiasi kaip namie ir vedasi prie dirbtuvėse garbingiausioje vietoje stovinčio RX-8, pasakodamas, ką patyrė per jo debiutą.
„Apie tokį automobilį niekada nebūčiau nė pasvajojęs. „Nemuno žiedas“ gal ir nėra lygiausia trasa pasaulyje, bet su nauju automobiliu apie tai net nepagalvojau. Pagreitis dangiškas, o sukibimas nepamatuojamas. Jaučiausi taip patogiai lyg važiuočiau su gatvei skirtu „Lexus“, - juokauja vienas pajėgiausių „Autoplius Fast Lap“ dalyvių.
Jis labai drąsiai užlipa ant priekinio bolido skirstytuvo ir atidaro po avarijos aplūžusį variklio dangtį. Variklį pamatę „tojotistai“ tikrai netektų amo, tačiau A. Vėbra viską pasakoja labai paprastai.
„Čia sumontuotas legendinis 3 litrų ir 6 cilindrų eilėje 2JZ variklis. Ko gero, toks variantas, kai „Mazdoje“ sukasi tokia jėgainė, yra vienintelis Baltijos šalyse“, - pasididžiavimo neslepia jis.
Vėliau A. Vėbra pradeda diktuoti galios parametrus, nuo kurių sukasi galva. Tačiau technikos mylėtojai turėtų skaityti įdėmiau, nes panevėžietis paruošė tikrą „bombą“.
„Visų pirma, išplatinome automobilį po 9 centimetrus į abi puses. Dėl to jis prie kelio kaip prikaltas ir gerai dorojasi su galios antplūdžiu. Ratus čia pasiekia 420 AG ir 530 Nm sukimo momentas. Automobilį ruošėme išskirtinai tik „Autoplius Fast Lap“ lenktynėms, tačiau jis galėtų dalyvauti ir kitose žiedinėse lenktynėse...“, - jo sakinį nutraukia skambutis.
Iš A. Vėbros akių matyti, kad jis norėtų papasakoti apie kiekvieną smulkmeną, svorio pasiskirstymą, oro padavimo sistemas. Tačiau į žmonos skambučius reaguoja labai greitai ir suprato, kad per savo perfekcionizmą jau vėluoja grįžti namo.