Kaip lenktynės keitė tavo elgseną gatvėje?
Nors bekelės varžybose reikia specifinių žinių ir įgūdžių, bet ralio-reidų poveikis kasdienėms
ko gero netgi stipresnis, nei dalyvaujant žiedo ar klasikinio ralio čempionate: čia daugiau progų padaryti „stogą“, ridentis kūlversčiu su visu automobiliu, paskęsti ar stipriai atsitrenkti į nejudančią kliūtį. T. y. savo kailiu pajunti kokios smulkmenos kartai virsta brangiomis ar skaudžiomis klaidomis. Per lenktynes išsikrauni, todėl po to papildomai rizikuoti važiuojant darbo reikalais ar su šeima atrodo tiesiog kvaila.
Kaip paprastam vairuotojui gali praversti važiavimo bekelę įgūdžiai, jei 95 proc. visureigių nenulipa nuo asfalto?
Iš tiesų labai daug žmonių įsigiję mašinas, kurių galimybės stipriai pranoksta įprastus hečbekus ar universalus, tų galimybių niekada neišbando. Mano galva reiktų bent jau pasidomėti kaip kas veikia (kaip blokuojamas diferencialas, kaip žeminamos pavaros, kaip aktyvuojamos įvairios elektroninės sistemos), kad nuvažiavę grybauti nepatektumėte į paprasčiausius biraus smėlio spąstus. Taip pat neabejoju, kad išbandę šiuos dalykus atrastų naujų gyvenimo spalvų ir patirtų gerų emocijų.
Kas labiausiai erzina ir atrodo pavojinga Lietuvos vairuotojų elgsenoje?
Šiaip mane sunku išvesti iš pusiausvyros, juo labiau, kad mūsų šalyje eismo kultūros reikalai akivaizdžiai gerėja. Žmonių, kurie sėdę prie vairo nemato kas dedasi aplink arba tiesiog demonstruoja nepagarbą kitiems vairuotojams. Tokių dalykų vis dar galima prisižiūrėti kasdien, pradedant „antraeilininkais“ ir baigiant parkavimo aikštelėse nudrebiančių savo automobilius per dvi stovėjimo vietas. Dėl panašių smulkmenų gatvėse formuojasi kamščiai, beprasmiškai ištaškomas laikas, teršiamas oras ir t. t.
Ką keistum eismo organizavime ar KET, jei būtum aukščiausia šiuos dalykus sprendžianti instancija?
Kartais dingteli mintis, kad eismo srautus reguliuoja specialistai, patys nevairuojantys jokių transporto priemonių ir vairuotojų problemas sprendžiantys remdamiesi teoriniais skaičiavimais. Deja, kompiuterių monitoriuose sumodeliuoti dalykai praktiškai ne visuomet veža.
Kas tavo manymu yra geras vairuotojas?
Tai žmogus, gerai matantis aplinką ir adekvačiai reaguojantis į tai ką mato. Tai kur kas svarbiau nei išmokti greitai perjungti pavaras ar sklandžiai pajudėti įkalnėje. Geras vairuotojas privalo nuolat galvoti kaip sutaupyti ne tik savo, bet ir kitų eismo dalyvių laiko, elgtis taip, kaip norėtų, kad būtų elgiamasi su juo.