2 ) DeLorean
Nors „DeLoaren“ nėra pilnavertis sportiškų automobilių gamintojas, tačiau „DMC-12“ kūrėjai galvojo, jog šis automobilis gali būti pakankamai įdomi alternatyva „Porsche 911“.
„DMC-12“ buvo milžiniškas kitų automobilių kratinys, tačiau tai nesutrukdė futuristiškos išvaizdos mašinai tapti Holivudo žvaigžde ir sulaukti didžiulio dėmesio Jungtinėse Valstijose.
„DeLoaren“ norėdama dirbti pelningai, per vienerius metus turėjo pagaminti maždaug 12 tūkst. automobilių. Deja, bet „DeLorean“ per trejus metus pagamino šiek tiek daugiau nei 8000 automobilių.
3 ) Vector
„Vector Motors“ - vardas, kuris aštunto dešimtmečio pabaigoje buvo labai dažnai minimas įvairiuose žurnaluose apie automobilius. Kodėl? 1971 metais įkurtos kompanijos vadovas Geraldas Wiegertis visiems sakė, jog amerikiečiai pagaliau turės automobilį, kuriuo galės didžiuotis, nes jis pranoks „Ferrari“, „Lamborghini“ ir „Lotus“ kūrinius.
Deja, ne vienas „Vector“ automobilis nesulaukė visuomenės dėmesio. Nors visų projektų techninės charakteristikos atrodė įspūdingai, tačiau daugelį atbaidė prasti žiniasklaidos atsiliepimai apie „Vector“ kūrinius. Be to, daugeliui šios kompanijos kūriniai atrodė neverti prašomos pinigų sumos.
Anapus didžiulio vandenyno „Ferrari“ ir „Lamborghini“ markės modeliai dažnai buvo perkami norint pademonstruoti savo statusą visuomenėje. Ką aplinkiniams jūs pasakytumėte vairuodami niekam nežinomos markės kūrinį, kuris bet kurią minutę gali sugesti?
4 ) De Tomaso
Tokių automobilių kaip : „Mangusta“ ir „Pantera“ kūrėja, ilgametė „Maserati“ vadovė. „De Tomaso“ kadaise buvo žinomesnis už „Ferrari“ ar „Lamborghini“, tačiau kompanijos įkūrėjo nenoras tobulėti turėjo labai rimtų pasekmių.
„De Tomaso Pantera“ su įvairiausiais pakeitimais serijinėje gamyboje išbuvo net 21 vienerius. Net ir pats turtingiausias gamintojas pasaulyje sau neleistų tokios prabangos.
5 ) TVR
Sunkiai suvaldomi, rankomis surinkti ir beprotiški britiški automobiliai turėjo realų šansą tapti pasaulinio lygio gamintoju, tačiau...
„TVR“ buvo vienas iš tų gamintojų, kuris teigė, jog „ABS“ ar stabilumo kontrolė automobiliuose nėra reikalingi. Už kiekvieną veiksmą ar klaidą privalo atsakyti vairuotojas, tačiau kaip bebūtų keista, tokie „TVR“ vadovų šūksniai sugebėjo suburti nemažą gerbėjų bendruomenę, kuri britiškiems automobiliams išliko ištikima daugelį metų.
Daugelis „TVR“ fanų teigia, jog dėl šios kompanijos žlugimo kaltas 2004 metais kompaniją įsigijęs jaunas verslininkas iš Rusijos, kuris su minimaliu biudžetu norėjo gauti kuo didesnį pelną. Toks požiūris į gamintoją 2007 metais privertė sustabdyti automobilių gamybą, o 2008 metais paskelbti bankrotą.
Gera žinia yra ta, jog naujieji „TVR“ savininkai ruošiasi pristatyti visiškai naują modelį ir sugrąžinti šiai markei gerą vardą.
6 ) Invicta
Dar vienas britiškas automobilių gamintojas, kuris spinduliavo didžiulėmis ambicijomis ir noru tapti pasaulinio lygio gamintoju. Tačiau kaip ir daugelis britiškų automobilių gamintojų, taip ir „Invicta“ buvo paskelbę ne vieną, bet keletą bankrotų.
Pirmasis bankrotas buvo paskelbtas 1938 metais, antrasis - 1950 metais, o trečiasis - 2012 metais.
Paskutinis „Invicta“ bandymas pasispardyti turėjo 600 arklio galių išvystantį „Ford“ variklį, puikų svorio paskirstymą tarp ašių, saugos lankus ir galinius žibintus iš „Volkswagen Passat“. Tuomet už šį automobilį kompanija prašė 150 tūkst. eurų.
7 ) Mosler
„Mosler“ yra pakankamai jauna automobilių kompanija, kuri buvo įkurta su noru kurti pačius geriausius lenktyninius bolidus pasaulyje. Pirmieji automobiliai turėjo 2.2 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų variklius, tačiau vėliau pasirodę modeliai turėjo žymiai pajėgesnius agregatus.
Deja, šiai amerikiečių kompanijai nepavyko sėkmingai pasirodyti nei lenktynių trasoje, nei bendro naudojimo keliams skirtų automobilių gamyboje. Iki šiol nežinoma kiek automobilių „Mosler“ pardavė, tačiau neoficialių šaltinių skelbiami duomenys nedžiugina. Nuo 1985 iki 2011 metų „Mosler“ pardavė tik 195 automobilius.
8 ) Marussia
Ar galėtume šį automobilių kūrėją pavadinti rusišku „Ferrari“? Galbūt. Dviejų entuziastų įkurta kompanija siekė sukurti pasaulinio lygio superautomobilį, kurio kūrimo darbai vyko Rusijoje, tačiau gamyba buvo perkelta į Suomiją, dėl visiems puikiai suprantamų priežasčių.
Rusiški automobiliai turėjo šešių cilindrų, 360 arba 450 arklio galių išvystančius motorus, futuristišką dizainą ir pakankamai aukštą surinkimo kokybę, kuri vertė daugelį nustebti.
Deja, 2014 metais pagrindinis „Marussia“ investuotojas nusprendė pasitraukti. Markės įkūrėjas neturėdamas pakankamai stipraus finansinio užnugario negalėjo tęsti tolimesnės veiklos ir paskelbė „Marussia“ bankrotą.
„Marussia“ teigia, jog iš viso buvo pardavusi maždaug 3500 automobilių, tačiau atrodo, jog to neužteko.