• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvienas vairuotojas nors kartą yra atsidusęs – geriau būčiau pirkęs kitą automobilį. Ypač rudenį, kai gatvėse padaugėja transporto priemonių ir reikia nuolat atidžiai manevruoti, arba tada, kai tenka pasistatyti automobilį kišenės dydžio senamiesčio kieme ar užstrigti spūstyje. Kokį automobilį įsigyti norint viso to išvengti?
Automobilių ekspertai siūlo vadovautis keliais patarimais, kurie padės išsirinkti ne tik jūsų poreikius geriausiai atitinkančią transporto priemonę, bet ir tą, kuri nesukels papildomų sunkumų ir geriausiai prisiderins prie dažnai nenuspėjamo miesto ritmo.
Patogiau – kompaktiškesni
Dydis – vienas svarbiausių kriterijų ieškant automobilio miestui. Jei gyvenate vienas ir kiekvieną rytą nereikia vežti vaikų į darželį ar mokyklą, specialistai siūlo rinktis kompaktiškesnį automobilį.
„Dideli, ilgi ir platūs automobiliai nepatogūs važinėtis didmiesčiuose. Iš šalies jie gal ir atrodo įspūdingai, tačiau praktiškai jų dydis lieka neišnaudotas. Juos sunku valdyti, jie nepritaikyti greitai ir patogiai įsiterpti tarp kitų automobilių. Mažesnis automobilis ne tik lengviau manevruos gatvėmis, bet ir bus ekonomiškesnis“, – sako Nerijus Paketūras, transporto priemonių skelbimų portalo Autogidas.lt projekto vadovas.
Jo teigimu, būna, kad vairuotojai automobilį nusiperka vadovaudamiesi emocijomis, tačiau kasdien važinėjant gatvėmis, svarbiau ne emocijos, o praktiškumas.
„Patogiau, kai durelės neatsidaro per plačiai ir nėra rizikos lipant iš automobilio užkliudyti šalia stovinčią transporto priemonę. Kad būtų dar lengviau manevruoti ir statyti automobilį, patariama pasidomėti, ar jis turi papildomą įrangą – atstumo jutiklius, galinio vaizdo kameras, vaizdą iš viršaus generuojančias kameras”, – teigia N. Paketūras.
Kaip pavyzdį lengvųjų automobilių rinkos ekspertas pateikia „Peugeot 1007“. Jis siūlomas todėl, kad yra itin mažas, siauras, pritaikytas ankštoms gatvėms. Automobilis turi dvi elektra valdomas slankiojančias duris, todėl puikiai tinka ir ankštoms aikštelėms.
Specialistas siūlo atkreipti dėmesį ir į vieną lengviausių automobilių Europos rinkoje – miniatiūrinį „Smart Fortwo“. Tik 730 kg tesveriantis ir galiniais ratais varomas automobilis suprojektuotas taip, kad jo ilgis atitinka kitų automobilių plotį, todėl standartinėse automobilių stovėjimo vietose jį galima statyti skersai.
Pernelyg galingi – nerekomenduojami
Nors kartais malonu spustelėti pedalą ir pajusti automobilio greitį, tačiau kasdieniam naudojimui mieste itin galingo automobilio rinktis nevertėtų dėl galiojančių greičio apribojimų.
Važinėjimui mieste N. Paketūras pataria ieškoti vidutinio galingumo hibridinio automobilio, kurio variklis išvystytų ne daugiau 140 arklio galių (AG). Pavyzdžiui, „Honda Insight“ ar „Toyota Prius“. Pastarąjį modelį mielai renkasi ir taksi parkai.
Autogidas.lt atstovas rekomenduoja nesirinkti automobilio, kuris varomas visais keturiais ratais: „Miesto keliai tvarkingi, be to, žiemą daugelis gatvių yra nuolat valomos, todėl keturiais ratais varoma transporto priemonė paprasčiausiai nebūtina“.
Prioritetas – taupesniems
Stoviniuojant spūstyse arba laukiant žalios šviesoforo šviesos sankryžoje, pravartu automobilyje turėti „Stop/Start“ sistemą, kuri išjungia variklį, o nuspaudus akceleratoriaus pedalą, vėl jį užveda.
Šią sistemą turintis automobilis sutaupys degalų ir mažiau terš aplinką. N. Paketūro teigimu, „Stop/Start“ sistema, priešingai nei manoma, nėra prabangos elementas – ji montuojama ir žemesnės klasės kompaktiškuose automobiliuose.
Atsižvelgiant į taupumą ir faktą, jog mieste per metus nenuvažiuojama daugiau nei 30 tūkst. kilometrų, finansiškai naudingiau rinktis hibridinį automobilį. Tokie automobiliai pasiteisina tada, kada reikia dažnai stoviniuoti, bei žiemą, kada svarbu, jog automobilis greitai įšiltų.
Pavyzdžiui, benziną/dujas naudojantis priekiniais ratais varomas „Nissan Note“ tiks tiems, kurie vertina talpumą, dinamiškumą, manevringumą. Jame įmontuota ir laisvų rankų įranga.
Dar vienas privalumas važinėjant mieste – sklandžiai pavaras junginėjanti automatinė pavarų dėžė. Tiesa, automobilių rinkos ekspertas sako, kad renkantis automobilį su automatine pavarų dėže, reikia būti atsargiems, nes pigesnės automobilių markės kartais turi robotizuotas dėžes, kurios sklandžiai neveikia ir patikimumu nepasižymi.
Automobiliai su aukštesne prošvaisa
„Kartais iš vairuotojų tenka išgirsti – nusipirkau per žemą automobilį. Tikėtina, jog bandydami įveikti kokią nors kliūtį senamiesčio gatvėje, jie už grindinio užkabino išmetimo sistemos bakelį ar dunktelėjo į automobilio dugną. Kad taip nenutiktų, reiktų rinktis automobilius su aukštesne prošvaisa, t.y. atstumu nuo atraminio paviršiaus, šiuo atveju gatvės, iki žemiausio centrinės automobilio dalies taško“, – sako N. Paketūras.
Šaligatvių kraštų, nelygaus asfalto ar netikėtos kliūties gatvėje išvengs, pavyzdžiui, itališkasis miesto visureigis „Fiat 500x“. Šis automobilis turi parkavimo sistemą su galinio vaizdo kamera, eismo juostos nuokrypio sistemą, „aklosios zonos“ ir atbulinės eigos kliūčių stebėjimo jutiklius su vairuotojo įspėjimo sistema.
Kadangi mieste lengva užkliudyti ne tik automobilio dugną, bet ir subraižyti kėbulą, Autogidas.lt atstovas siūlo pasidomėti „Citroën C4 Cactus“ automobiliais, kurie turi keičiamas kėbulo paneles. Šios panelės montuojamos automobilio vietose, kurios mieste labiausiai nukenčia, – kampuose, šonuose ant durelių, aplink ratų arkas ir automobilio apačioje.

Kiekvienas vairuotojas nors kartą yra atsidusęs – geriau būčiau pirkęs kitą automobilį. Ypač rudenį, kai gatvėse padaugėja transporto priemonių ir reikia nuolat atidžiai manevruoti, arba tada, kai tenka pasistatyti automobilį kišenės dydžio senamiesčio kieme ar užstrigti spūstyje. Kokį automobilį įsigyti norint viso to išvengti?
Automobilių ekspertai siūlo vadovautis keliais patarimais, kurie padės išsirinkti ne tik jūsų poreikius geriausiai atitinkančią transporto priemonę, bet ir tą, kuri nesukels papildomų sunkumų ir geriausiai prisiderins prie dažnai nenuspėjamo miesto ritmo.
Patogiau – kompaktiškesni
Dydis – vienas svarbiausių kriterijų ieškant automobilio miestui. Jei gyvenate vienas ir kiekvieną rytą nereikia vežti vaikų į darželį ar mokyklą, specialistai siūlo rinktis kompaktiškesnį automobilį.
„Dideli, ilgi ir platūs automobiliai nepatogūs važinėtis didmiesčiuose. Iš šalies jie gal ir atrodo įspūdingai, tačiau praktiškai jų dydis lieka neišnaudotas. Juos sunku valdyti, jie nepritaikyti greitai ir patogiai įsiterpti tarp kitų automobilių. Mažesnis automobilis ne tik lengviau manevruos gatvėmis, bet ir bus ekonomiškesnis“, – sako Nerijus Paketūras, transporto priemonių skelbimų portalo Autogidas.lt projekto vadovas.
Jo teigimu, būna, kad vairuotojai automobilį nusiperka vadovaudamiesi emocijomis, tačiau kasdien važinėjant gatvėmis, svarbiau ne emocijos, o praktiškumas.
„Patogiau, kai durelės neatsidaro per plačiai ir nėra rizikos lipant iš automobilio užkliudyti šalia stovinčią transporto priemonę. Kad būtų dar lengviau manevruoti ir statyti automobilį, patariama pasidomėti, ar jis turi papildomą įrangą – atstumo jutiklius, galinio vaizdo kameras, vaizdą iš viršaus generuojančias kameras”, – teigia N. Paketūras.
Kaip pavyzdį lengvųjų automobilių rinkos ekspertas pateikia „Peugeot 1007“. Jis siūlomas todėl, kad yra itin mažas, siauras, pritaikytas ankštoms gatvėms. Automobilis turi dvi elektra valdomas slankiojančias duris, todėl puikiai tinka ir ankštoms aikštelėms.
Specialistas siūlo atkreipti dėmesį ir į vieną lengviausių automobilių Europos rinkoje – miniatiūrinį „Smart Fortwo“. Tik 730 kg tesveriantis ir galiniais ratais varomas automobilis suprojektuotas taip, kad jo ilgis atitinka kitų automobilių plotį, todėl standartinėse automobilių stovėjimo vietose jį galima statyti skersai.
Pernelyg galingi – nerekomenduojami
Nors kartais malonu spustelėti pedalą ir pajusti automobilio greitį, tačiau kasdieniam naudojimui mieste itin galingo automobilio rinktis nevertėtų dėl galiojančių greičio apribojimų.
Važinėjimui mieste N. Paketūras pataria ieškoti vidutinio galingumo hibridinio automobilio, kurio variklis išvystytų ne daugiau 140 arklio galių (AG). Pavyzdžiui, „Honda Insight“ ar „Toyota Prius“. Pastarąjį modelį mielai renkasi ir taksi parkai.
Autogidas.lt atstovas rekomenduoja nesirinkti automobilio, kuris varomas visais keturiais ratais: „Miesto keliai tvarkingi, be to, žiemą daugelis gatvių yra nuolat valomos, todėl keturiais ratais varoma transporto priemonė paprasčiausiai nebūtina“.
Prioritetas – taupesniems
Stoviniuojant spūstyse arba laukiant žalios šviesoforo šviesos sankryžoje, pravartu automobilyje turėti „Stop/Start“ sistemą, kuri išjungia variklį, o nuspaudus akceleratoriaus pedalą, vėl jį užveda.
Šią sistemą turintis automobilis sutaupys degalų ir mažiau terš aplinką. N. Paketūro teigimu, „Stop/Start“ sistema, priešingai nei manoma, nėra prabangos elementas – ji montuojama ir žemesnės klasės kompaktiškuose automobiliuose.
Atsižvelgiant į taupumą ir faktą, jog mieste per metus nenuvažiuojama daugiau nei 30 tūkst. kilometrų, finansiškai naudingiau rinktis hibridinį automobilį. Tokie automobiliai pasiteisina tada, kada reikia dažnai stoviniuoti, bei žiemą, kada svarbu, jog automobilis greitai įšiltų.
Pavyzdžiui, benziną/dujas naudojantis priekiniais ratais varomas „Nissan Note“ tiks tiems, kurie vertina talpumą, dinamiškumą, manevringumą. Jame įmontuota ir laisvų rankų įranga.
Dar vienas privalumas važinėjant mieste – sklandžiai pavaras junginėjanti automatinė pavarų dėžė. Tiesa, automobilių rinkos ekspertas sako, kad renkantis automobilį su automatine pavarų dėže, reikia būti atsargiems, nes pigesnės automobilių markės kartais turi robotizuotas dėžes, kurios sklandžiai neveikia ir patikimumu nepasižymi.
Automobiliai su aukštesne prošvaisa
„Kartais iš vairuotojų tenka išgirsti – nusipirkau per žemą automobilį. Tikėtina, jog bandydami įveikti kokią nors kliūtį senamiesčio gatvėje, jie už grindinio užkabino išmetimo sistemos bakelį ar dunktelėjo į automobilio dugną. Kad taip nenutiktų, reiktų rinktis automobilius su aukštesne prošvaisa, t.y. atstumu nuo atraminio paviršiaus, šiuo atveju gatvės, iki žemiausio centrinės automobilio dalies taško“, – sako N. Paketūras.
Šaligatvių kraštų, nelygaus asfalto ar netikėtos kliūties gatvėje išvengs, pavyzdžiui, itališkasis miesto visureigis „Fiat 500x“. Šis automobilis turi parkavimo sistemą su galinio vaizdo kamera, eismo juostos nuokrypio sistemą, „aklosios zonos“ ir atbulinės eigos kliūčių stebėjimo jutiklius su vairuotojo įspėjimo sistema.
Kadangi mieste lengva užkliudyti ne tik automobilio dugną, bet ir subraižyti kėbulą, Autogidas.lt atstovas siūlo pasidomėti „Citroën C4 Cactus“ automobiliais, kurie turi keičiamas kėbulo paneles. Šios panelės montuojamos automobilio vietose, kurios mieste labiausiai nukenčia, – kampuose, šonuose ant durelių, aplink ratų arkas ir automobilio apačioje.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų