Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Prieš 50 metų, 1972-aisiais, „Peugeot“ pristatė pirmąjį savo modernų miesto automobilį – 104 hečbeką. Nuo tada į gatves išriedėjo 10 miestams skirtų Prancūzijos gamintojo modelių kartų, o žmonės visame pasaulyje įsigijo 25 milijonus kompaktiškų ir praktiškų mažųjų liūtukų.
Miesto automobilis – daugiau nei transporto priemonė. Daugeliui tai patogiausias susiekimo būdas ir judėjimo laisvės garantas. Per pusę amžiaus 25 milijonus miesto automobilių pagaminusi „
Peugeot“ kompanija net keletui visuomenės kartų suteikė galimybę užuot svajojus apie automobilį, iš karto sėsti prie vairo. Pasirodžius naujajam e-208, vartotojai taip pat gavo papildomą galimybę įsigyti elektromobilį už patrauklią kainą.
Tobulinant automobilius tikslai visuomet buvo tokie patys: suteikti kuo didesniam skaičiui žmonių galimybę įsigyti komfortišką, saugią, praktišką ir stilingą transporto priemonę. Greta to, šiuolaikiniai modeliai tapo kaip niekada tylūs ir ekologiški.
„Peugeot“ visuomet siūlė dviejų skirtingų tipų miesto modelius. Mažiausieji 100-sios serijos automobiliai daugiausiai skirti miestui, o šiek tiek didesni 200-osios serijos modeliai pasižymėjo didesniu praktiškumu.
Populiariausias visų laikų prancūziškas automobilis
Nuo 1983 iki 1998 metų gaminto „Peugeot 205“ dizainas, valdymo savybės, ekonomiškumas ir versijų įvairovė lėmė, kad kiekvienas pirkėjas galėjo išsirinkti tai, ko jam reikia. Šiame modelyje buvo montuojami benzininiai arba dyzeliniai varikliai, siūlyti trejų arba penkerių durų hečbeko, o taip kabrioleto ar netgi furgono kėbulai.
Ilgą laiką būtent šis modelis apibrėžė savo segmento automobilių gabaritus, o bendras jo kėbulo ilgis siekė 3,7 metro. Devintojo praėjusio amžiaus dešimtmečio viduryje sėkmingi 205 pardavimai suteikė tuo metu ne pačioje geriausioje finansinėje situacijoje buvusiai „Peugeot“ taip reikalingą impulsą ir iš esmės užtikrino liūto prekių ženklo atgimimą.
Šio modelio GTI versijos (su 105, 115 arba 130 AG galios varikliais) stebino dinamiško vairavimo entuziastus visame pasaulyje. Išskirtinė šio automobilio pagrindu sukurtų ralio ir ralio reido bolidų sėkmė iki šiol minima kaip aukščiausių pasiekimų automobilių sporte pavyzdys. Iš viso buvo pagaminta daugiau nei 5,2 milijono įvairių 205 modelio versijų.
Jo įpėdinis „Peugeot 206“ buvo gaminamas nuo 1998 iki 2012 metų ir per tą laiką buvo parduota daugiau nei 8,3 milijono egzempliorių. Iki šiol tai yra populiariausias prancūziškas automobilis visoje transporto industrijos istorijoje.
Originalus šio modelio dizainas ir dinamiškas valdymas lėmė didelį populiarumą įvairiuose regionuose. Gamoje pasirodžius dviem novatoriškiems modeliams – SW universalui ir CC kupė-kabrioletui – paklausa tik dar labiau išaugo, o „Peugeot“ pagerino visų laikų pardavimo rekordus.
205 modelio pagrindu sukurtas ralio bolidas Pasaulio ralio čempionate (WRC) lygių sau neturėjo 1985 ir 1986 metais, kuomet buvo iškovoti du čempionų titulai, tačiau 206 hečbeko debiutas buvo dar sėkmingesnis – tarp 2000-2003 metų „Peugeot“ komanda varžybose triumfavo triskart.
Nuo 2006 iki 2014 metų gamintas „Peugeot 207“ buvo pirmasis gamintojo žingsnis orientuojant miesto modelius į prabangesnių automobilių segmentą. Hečbeko kėbulo ilgis siekė 4,03 m, taigi šis modelis buvo net 20 cm ilgesnis už savo pirmtaką, o tai užtikrino didesnę salono erdvę.
Greta to, taip pat pastebimai pagerėjo interjero apdailos medžiagų ir surinkimo kokybė. Kompanija taip pat išlaikė tradiciją suteikdama itin platų variklių ir siūlomų kėbulų pasirinkimą.
Sėkmingas „i-Cockpit“ debiutas
Nuo 2012 iki 2020 metų gamintas pirmosios kartos „Peugeot 208“ išsiskyrė tuo, kad šio modelio kėbulas buvo kompaktiškesnis nei pirmtako, tačiau salonas – erdvesnis. Taip pat lyginant su 206 arba 207 hečbekais, pastebimai pasikeitė ir dizainas.
Visgi svarbiausi pokyčiai buvo pastebimi automobilio viduje – būtent pirmosios kartos 208 modelyje pirmą kartą pristatyta naujoji interjero koncepcija „i-Cockpit“.
Siekiant iki galo patenkinti vairavimo entuziastų poreikius, taip pat buvo siūloma ir sportiška 208 GTI versija. Šis modelis tapo pirmuoju „Peugeot“ miesto automobiliu, išvysčiusiu didesnę nei 200 AG galią.
2019 metais pasirodęs antrosios kartos „Peugeot 208“ tapo rimtu pareiškimu apie kompanijos planus žengiant į trečiąjį naujojo amžiaus dešimtmetį. Drąsaus išorės dizaino hečbekas išsiskiria gatvėje, tačiau jo stilius tuo pat metu atitinka anksčiau rinkoje pasirodžiusių „Peugeot 508“ ir 3008 modelių dvasią. Visgi svarbiausia tai, kad 208 tapo pirmuoju 100 proc. elektrinę pavarą turinčių kompanijos miesto automobiliu.
Nuo modelio debiuto rinkoje 16 proc. visų pagamintų naujos kartos „Peugeot“ hečbekų buvo būtent elektrinės e-208 versijos. Gamintojas vis dar siūlo ir benzininius bei dyzelinius variklius, o visuose modeliuose diegiamos pažangiausios multimedijos sistemos. Geriausiu pastangų įvertinimu tapo 2020 metais šio modelio pelnytas Europos metų automobilio apdovanojimas.
Didelės mažiausių automobilių galimybės
„3,58 metro – ir visa tai „Peugeot“!“ – nuo 1972 iki 1998 metų gaminto „Peugeot 104“ reklaminis šūkis buvo trumpas ir aiškus. Automobilizmo istorijoje tai buvo pirmasis kompaktiškas penkerių durų hečbekas, kuris buvo toks pat komfortiškas, erdvus, saugus ir dinamiškas, kaip ir bet kuris didesnis modelis. Ieškantiems dar kompaktiškesnio automobilio „Peugeot“ siūlė ir dar mažesnę trejų durų versiją.
Nuo 1991 iki 2003 metų gaminto „Peugeot 106“ populiarumą didmiesčiuose lėmė modernus išorės dizainas, erdvus salonas ir pastebimai mažesnis nei 205 modelio kėbulo ilgis. Mažiausiame miesto automobilyje buvo siūloma plati benzininių ir dyzelinių variklių gama.
Taip pat jau 1995 metais „Peugeot“ paruošė ir pirmąją elektrinę 106 versiją su nikelio-kadmio baterija. Šis elektromobilis viena įkrova galėjo nuvažiuoti 90 km atstumą. Įvertinus tuo metu inžinierių naudotas technologijas, tai buvo įspūdingas rezultatas.
Nuo 2004 iki 2009 metų gamintas „Peugeot 1007“ išsiskyrė novatoriškais sprendimais. Tai buvo pirmasis pasaulyje šio segmento modelis turėjęs dvejas elektra valdomas slankiojamas duris. Antras ne mažiau išradingas sprendimas buvo neįtikėtinai didelę mažo automobilio salono erdvę užtikrinusi unikali vientisa konstrukcija.
Šio modelio pirkėjams taip pat buvo suteikiamos itin plačios interjero suasmeninimo galimybės. Tuo metu tai siūlė anaiptol ne visi automobilių gamintojai.
Tiesa, automobilių ekspertai dažnai pažymi, kad „Peugeot 1007“ savo laikmetį galbūt aplenkė netgi šiek tiek per daug, o tai ne visuomet naudinga. Originalus miesto automobilis nesulaukė trokštamo pripažinimo.
Nuo 2005 iki 214 metų gamintas „Peugeot 107“ puikiai vertinamas dėl apgalvoto dizaino, kuriame labiausiai išsiskiria didžiuliai priekiniai žibintai. Dėl jų automobilio priekinė dalis atrodė itin išraiškingai.
Kitas originalus sprendimas randamas galinėje dalyje – čia įrengtos vientiso tamsinto stiklo galinės durelės suteikė hečbekui papildomos elegancijos. 107 savo laiku buvo mažiausias „Peugeot“ gamos automobilis, tačiau šis modelis vis tiek buvo siūlomas su penkerių durų kėbulu, o jo viduje patogiai galėjo įsitaisyti keturi keleiviai.
2014 metais debiutavęs „Peugeot 108“ yra šiek tiek panašus į 107, tačiau šis modelis – pastebimai solidesnis. Kėbulo gabaritai išliko beveik tokie patys, todėl tai vis dar vienas iš tų automobilių, kuriuos itin smagu vairuoti mieste.
Rafinuotesnis dizainas, aukštesnės kokybės interjero apdaila ir netgi siūloma versija su kabrioleto kėbulu aiškiai signalizavo gamintojo taikymąsi į aukštesnį rinkos segmentą. Einant koja kojon su laikmečiu, 108 modelyje dyzeliniai varikliai jau nėra siūlomi.
Prieš 50 metų, 1972-aisiais, „Peugeot“ pristatė pirmąjį savo modernų miesto automobilį – 104 hečbeką. Nuo tada į gatves išriedėjo 10 miestams skirtų Prancūzijos gamintojo modelių kartų, o žmonės visame pasaulyje įsigijo 25 milijonus kompaktiškų ir praktiškų mažųjų liūtukų.
Miesto automobilis – daugiau nei transporto priemonė. Daugeliui tai patogiausias susiekimo būdas ir judėjimo laisvės garantas. Per pusę amžiaus 25 milijonus miesto automobilių pagaminusi „
Peugeot“ kompanija net keletui visuomenės kartų suteikė galimybę užuot svajojus apie automobilį, iš karto sėsti prie vairo. Pasirodžius naujajam e-208, vartotojai taip pat gavo papildomą galimybę įsigyti elektromobilį už patrauklią kainą.
Tobulinant automobilius tikslai visuomet buvo tokie patys: suteikti kuo didesniam skaičiui žmonių galimybę įsigyti komfortišką, saugią, praktišką ir stilingą transporto priemonę. Greta to, šiuolaikiniai modeliai tapo kaip niekada tylūs ir ekologiški.
„Peugeot“ visuomet siūlė dviejų skirtingų tipų miesto modelius. Mažiausieji 100-sios serijos automobiliai daugiausiai skirti miestui, o šiek tiek didesni 200-osios serijos modeliai pasižymėjo didesniu praktiškumu.
Populiariausias visų laikų prancūziškas automobilis
Nuo 1983 iki 1998 metų gaminto „Peugeot 205“ dizainas, valdymo savybės, ekonomiškumas ir versijų įvairovė lėmė, kad kiekvienas pirkėjas galėjo išsirinkti tai, ko jam reikia. Šiame modelyje buvo montuojami benzininiai arba dyzeliniai varikliai, siūlyti trejų arba penkerių durų hečbeko, o taip kabrioleto ar netgi furgono kėbulai.
Ilgą laiką būtent šis modelis apibrėžė savo segmento automobilių gabaritus, o bendras jo kėbulo ilgis siekė 3,7 metro. Devintojo praėjusio amžiaus dešimtmečio viduryje sėkmingi 205 pardavimai suteikė tuo metu ne pačioje geriausioje finansinėje situacijoje buvusiai „Peugeot“ taip reikalingą impulsą ir iš esmės užtikrino liūto prekių ženklo atgimimą.
Šio modelio GTI versijos (su 105, 115 arba 130 AG galios varikliais) stebino dinamiško vairavimo entuziastus visame pasaulyje. Išskirtinė šio automobilio pagrindu sukurtų ralio ir ralio reido bolidų sėkmė iki šiol minima kaip aukščiausių pasiekimų automobilių sporte pavyzdys. Iš viso buvo pagaminta daugiau nei 5,2 milijono įvairių 205 modelio versijų.
Jo įpėdinis „Peugeot 206“ buvo gaminamas nuo 1998 iki 2012 metų ir per tą laiką buvo parduota daugiau nei 8,3 milijono egzempliorių. Iki šiol tai yra populiariausias prancūziškas automobilis visoje transporto industrijos istorijoje.
Originalus šio modelio dizainas ir dinamiškas valdymas lėmė didelį populiarumą įvairiuose regionuose. Gamoje pasirodžius dviem novatoriškiems modeliams – SW universalui ir CC kupė-kabrioletui – paklausa tik dar labiau išaugo, o „Peugeot“ pagerino visų laikų pardavimo rekordus.
205 modelio pagrindu sukurtas ralio bolidas Pasaulio ralio čempionate (WRC) lygių sau neturėjo 1985 ir 1986 metais, kuomet buvo iškovoti du čempionų titulai, tačiau 206 hečbeko debiutas buvo dar sėkmingesnis – tarp 2000-2003 metų „Peugeot“ komanda varžybose triumfavo triskart.
Nuo 2006 iki 2014 metų gamintas „Peugeot 207“ buvo pirmasis gamintojo žingsnis orientuojant miesto modelius į prabangesnių automobilių segmentą. Hečbeko kėbulo ilgis siekė 4,03 m, taigi šis modelis buvo net 20 cm ilgesnis už savo pirmtaką, o tai užtikrino didesnę salono erdvę.
Greta to, taip pat pastebimai pagerėjo interjero apdailos medžiagų ir surinkimo kokybė. Kompanija taip pat išlaikė tradiciją suteikdama itin platų variklių ir siūlomų kėbulų pasirinkimą.
Sėkmingas „i-Cockpit“ debiutas
Nuo 2012 iki 2020 metų gamintas pirmosios kartos „Peugeot 208“ išsiskyrė tuo, kad šio modelio kėbulas buvo kompaktiškesnis nei pirmtako, tačiau salonas – erdvesnis. Taip pat lyginant su 206 arba 207 hečbekais, pastebimai pasikeitė ir dizainas.
Visgi svarbiausi pokyčiai buvo pastebimi automobilio viduje – būtent pirmosios kartos 208 modelyje pirmą kartą pristatyta naujoji interjero koncepcija „i-Cockpit“.
Siekiant iki galo patenkinti vairavimo entuziastų poreikius, taip pat buvo siūloma ir sportiška 208 GTI versija. Šis modelis tapo pirmuoju „Peugeot“ miesto automobiliu, išvysčiusiu didesnę nei 200 AG galią.
2019 metais pasirodęs antrosios kartos „Peugeot 208“ tapo rimtu pareiškimu apie kompanijos planus žengiant į trečiąjį naujojo amžiaus dešimtmetį. Drąsaus išorės dizaino hečbekas išsiskiria gatvėje, tačiau jo stilius tuo pat metu atitinka anksčiau rinkoje pasirodžiusių „Peugeot 508“ ir 3008 modelių dvasią. Visgi svarbiausia tai, kad 208 tapo pirmuoju 100 proc. elektrinę pavarą turinčių kompanijos miesto automobiliu.
Nuo modelio debiuto rinkoje 16 proc. visų pagamintų naujos kartos „Peugeot“ hečbekų buvo būtent elektrinės e-208 versijos. Gamintojas vis dar siūlo ir benzininius bei dyzelinius variklius, o visuose modeliuose diegiamos pažangiausios multimedijos sistemos. Geriausiu pastangų įvertinimu tapo 2020 metais šio modelio pelnytas Europos metų automobilio apdovanojimas.
Didelės mažiausių automobilių galimybės
„3,58 metro – ir visa tai „Peugeot“!“ – nuo 1972 iki 1998 metų gaminto „Peugeot 104“ reklaminis šūkis buvo trumpas ir aiškus. Automobilizmo istorijoje tai buvo pirmasis kompaktiškas penkerių durų hečbekas, kuris buvo toks pat komfortiškas, erdvus, saugus ir dinamiškas, kaip ir bet kuris didesnis modelis. Ieškantiems dar kompaktiškesnio automobilio „Peugeot“ siūlė ir dar mažesnę trejų durų versiją.
Nuo 1991 iki 2003 metų gaminto „Peugeot 106“ populiarumą didmiesčiuose lėmė modernus išorės dizainas, erdvus salonas ir pastebimai mažesnis nei 205 modelio kėbulo ilgis. Mažiausiame miesto automobilyje buvo siūloma plati benzininių ir dyzelinių variklių gama.
Taip pat jau 1995 metais „Peugeot“ paruošė ir pirmąją elektrinę 106 versiją su nikelio-kadmio baterija. Šis elektromobilis viena įkrova galėjo nuvažiuoti 90 km atstumą. Įvertinus tuo metu inžinierių naudotas technologijas, tai buvo įspūdingas rezultatas.
Nuo 2004 iki 2009 metų gamintas „Peugeot 1007“ išsiskyrė novatoriškais sprendimais. Tai buvo pirmasis pasaulyje šio segmento modelis turėjęs dvejas elektra valdomas slankiojamas duris. Antras ne mažiau išradingas sprendimas buvo neįtikėtinai didelę mažo automobilio salono erdvę užtikrinusi unikali vientisa konstrukcija.
Šio modelio pirkėjams taip pat buvo suteikiamos itin plačios interjero suasmeninimo galimybės. Tuo metu tai siūlė anaiptol ne visi automobilių gamintojai.
Tiesa, automobilių ekspertai dažnai pažymi, kad „Peugeot 1007“ savo laikmetį galbūt aplenkė netgi šiek tiek per daug, o tai ne visuomet naudinga. Originalus miesto automobilis nesulaukė trokštamo pripažinimo.
Nuo 2005 iki 214 metų gamintas „Peugeot 107“ puikiai vertinamas dėl apgalvoto dizaino, kuriame labiausiai išsiskiria didžiuliai priekiniai žibintai. Dėl jų automobilio priekinė dalis atrodė itin išraiškingai.
Kitas originalus sprendimas randamas galinėje dalyje – čia įrengtos vientiso tamsinto stiklo galinės durelės suteikė hečbekui papildomos elegancijos. 107 savo laiku buvo mažiausias „Peugeot“ gamos automobilis, tačiau šis modelis vis tiek buvo siūlomas su penkerių durų kėbulu, o jo viduje patogiai galėjo įsitaisyti keturi keleiviai.
2014 metais debiutavęs „Peugeot 108“ yra šiek tiek panašus į 107, tačiau šis modelis – pastebimai solidesnis. Kėbulo gabaritai išliko beveik tokie patys, todėl tai vis dar vienas iš tų automobilių, kuriuos itin smagu vairuoti mieste.
Rafinuotesnis dizainas, aukštesnės kokybės interjero apdaila ir netgi siūloma versija su kabrioleto kėbulu aiškiai signalizavo gamintojo taikymąsi į aukštesnį rinkos segmentą. Einant koja kojon su laikmečiu, 108 modelyje dyzeliniai varikliai jau nėra siūlomi.