• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau nuo 2022 m. liepos mėnesio, visi nauji lengvieji automobiliai, furgonai, sunkvežimiai ir autobusai, parduodami Europos Sąjungos teritorijoje privalės turėti išmaniuosius greičio ribotuvus.
„ISA“ (Intelligent Speed Assist) – tai technologija, kuri vairuotoją įspės, jog viršija leistiną greitį. Bent jau dabar, ši sistema vairuotoją tik įspės apie daromą pažeidimą, tačiau yra didžiulė tikimybė, jog po keletos metų ši sistema automatiškai pristabdys automobilį, jeigu jis viršija leistiną greitį.

Jau nuo 2022 m. liepos mėnesio, visi nauji lengvieji automobiliai, furgonai, sunkvežimiai ir autobusai, parduodami Europos Sąjungos teritorijoje privalės turėti išmaniuosius greičio ribotuvus.
„ISA“ (Intelligent Speed Assist) – tai technologija, kuri vairuotoją įspės, jog viršija leistiną greitį. Bent jau dabar, ši sistema vairuotoją tik įspės apie daromą pažeidimą, tačiau yra didžiulė tikimybė, jog po keletos metų ši sistema automatiškai pristabdys automobilį, jeigu jis viršija leistiną greitį.

REKLAMA


Rekomenduojamo greičio duomenys bus gaunami iš kelio ženklų atpažinimo sistemos (kameros rodmenų) ir transporto priemonėje įrengtos navigacijos. Pagal ES reikalavimus „ISA“ tikslumas turi būti ne mažesnis kaip 90 proc.
Pasak ES, sistemos, kuriose naudojama kamerų sistema, pasaulinė palydovinės navigacijos sistema (GNSS) ir naujausi skaitmeniniai žemėlapiai, laikomos moderniausiomis sistemomis, pasižyminčiomis didžiausiu pasaulyje našumu ir patikimumu.
Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hibrido versijas
Siekiant išnagrinėti technines „ISA“ sistemos galimybes, būtina sudaryti kiekvienoje valstybėje narėje naudojamų kelio ženklų katalogą. Kataloge pateikti duomenys turėtų būti naudojami patvirtinimo tikslais, nepažeidžiant taikomų nacionalinių kelių eismo taisyklių.
„ISA“ sistemos gali susidurti su dviprasmiška greičio informacija dėl dingusių, sulaužytų, sugadintų ar kitaip pažeistų, netinkamai išdėstytų ženklų, blogų oro sąlygų arba nesuderintų, sudėtingų ir numanomų greičio apribojimų.
Specialiomis bandymų procedūromis ir techniniais reikalavimais „ISA“ sistemoms taip pat turėtų būti užtikrinta, kad sistema neviršytų vidutinio vairuotojo gebėjimo interpretuoti ir suprasti atitinkamą greičio apribojimo informaciją. Iš „ISA“ sistemų neturėtų būti reikalaujama, kad jos gebėtų savarankiškai vairuoti, o tik padėti vairuotojams.
Reglamente netrūksta labai svarbios nuostatos dėl duomenų apie pažangiųjų greičio palaikymo sistemų veikimą rinkimo. Tai verčia automobilių gamintojus dvejus metus kas šešis mėnesius nuolat tikrinti ir teikti informaciją valdžios institucijoms. Atitinkamos nuostatos įsigalios 2022 m. liepos 6 d.
„ISA“ sistema, kaip privaloma standartinė įranga, iš pradžių bus taikoma tik naujai homologuotoms transporto priemonėms – toms, kurios dar tik ruošiasi patekimui į automobilių rinką. Vis dėlto, nuo 2024 metų ši sistema turės būti visuose naujose transporto priemonėse.
Hyundai Bayon
Kad pamatytumėte, kaip veikia garsioji „ISA“ sistema, nereikės laukti kitų metų. Rinkoje jau dabar parduodami automobiliai su ribotuvu, kuris automatiškai reguliuoja automobilio greitį arba įspėja, kai pasiekiamas tinkamas greitis. Modulis veikia, kai naudojama, pavyzdžiui, adaptyvi automatinė greičio ir atstumo palaikymo kontrolė, tačiau automatinį greičio ribotuvą galima išjungti ir tiesiog nesukti dėl to galvos.
Transporto priemonių, kuriose jau įdiegta „ISA“, sąrašas nuolat didėja. Šią sistemą jau naudoja „Citroen“ (pvz., C3, C4, C3 Aircross), „Fiat“ (500x), "Ford" („Edge“, „Focus“, „Galaxy“, „Kuga“, „S-Max“), „Honda“ („Civic“, „HR-V“, „Jazz“), „Jaguar“ („F-Pace„, „XF“), „Jeep“ („Renegade“), „Range Rover“, „Mercedes-Benz“ (E ir S klasės), „Opel“ („Crossland“ ir „Grandland“), „Peugeot“ (3008, 5008), „Renault“ („Megane“, „Kadjar“, „Talisman“) ir „Volvo“ (XC60, XC90, S90, V90).

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų