Vis dėlto, daugiau nei 2 000 kilometrų kelionės tikslas buvo ne vien rekordas – keliautojai siekė išbandyti, ar įprastu kasdieniam naudojimui skirtu elektromobiliu galima pasiekti atokiausius Europos kampelius be jokio papildomo pasiruošimo.
Kalbėdamas apie nuvažiuojamą atstumą, Vitoldas Milius pažymėjo, jog ilgose kelionėse nereikėtų tikėtis, kad elektromobilis viena įkrova įveiks gamintojo nurodytą maksimalų atstumą.
Pasak jo, tam yra kelios priežastys: „Keliaujant elektromobiliu įprastai stoji įkrovimo stotelėje baterijoje dar likus bent keliolikai procentų. Taip ramiau, nes visi esame susidūrę su situacija, kad stotelė neveikia arba yra užimta. Taip pat niekada nekrauname iki 100 procentų, nes tai būtų neefektyvų. Krovimas virš 80 procentų gerokai lėtėja.
Kitas svarbus veiksnys yra ir kelių specifika, oro sąlygos. Šiaurėje jis būna visoks ir šį kartą mus pasitiko 30 m/s vėjas – kartais būdavo sunku atsidaryti automobilio dureles, ką jau kalbėti apie padidėjusias sąnaudas. Bet mes norėjome šitą rekordą užfiksuoti tokiomis sąlygomis, kokios mums pasitaikė ir nelaukėme idealių. Tad tiems, kas norės, vietos rekordo pagerinimui tikrai dar yra.“
Iš viso elektromobiliu keliautojai įveikė 2 198 kilometrus per 41 valandą ir 5 minutes. Pasak jų, maršrutas buvo pasirinktas taip, kad būtų kuo tiesesnis ir patogiausias, tačiau net ir tokiu atveju nemažą kelionės dalį teko važiuoti vingiuotais bei apledėjusiais keliais.
„Šiaurėje keliai valomi kitaip nei pas mus – dažnai tenka važiuoti nuvalytu ledu, ant kurio pabarstyta speciali skalda, gerinanti sukibimą. Mūsų „Peugeot“ buvo varomas dviem ratais ir apautas geromis žieminėmis padangomis.
Kalbant su vietiniais jie juokėsi, kad atvažiavome visai nepasiruošę, bet tiesa ta, kad ir padangų, ir dviejų varančiųjų ratų užteko per akis. Automobilis gerai subalansuotas ir nė karto nesijautėme nesaugiai ar nestabiliai“, – kalbėjo V. Milius.

Krovėsi tik du kartus
Ilgose kelionėse elektromobiliu bene daugiausia neapibrėžtumo kelia įkrovimo stotelių infrastruktūra ir jų prieinamumas. Nors teoriškai viską galima suplanuoti dar prieš išvykstant, šį kartą keliautojai pasirinko paprastesnį variantą – krovimo sustojimų iš anksto neplanavo.
„Paskutinį kartą į Nordkapp elektromobiliu važiavau prieš tris metus ir per tą laiką situacija pasikeitė kardinaliai. Visoje kelionėje mums prireikė tik dviejų programėlių – Suomijoje naudojomės vieno tiekėjo tinklu, o daugelyje stotelių jau galima atsiskaityti kaip degalinėje, tiesiog kortele.
Grįžus į Baltijos šalis užteko turėti „Ignitis ON“ programėlę, nes jų tinklas išsiplėtęs visose trijose valstybėse ir visiškai patenkina kelionės poreikius“, – pasakojo V. Milius.
Visos kelionės metu „Peugeot e-5008“ vidutinės energijos sąnaudos siekė 22,8 kWh. Keliautojai juokavo, kad dėl greito įkrovimo kartais nespėdavo net pavalgyti. Automobilis palaiko iki 150 kW įkrovimo greitį, o didžioji dalis kelionės metu sutiktų stotelių taip pat buvo greitojo įkrovimo, todėl sustojimai trukdavo trumpai.
„Šioje kelionėje ne rekordas svarbiausia, o žinutė, kad elektromobiliu keliauti tikrai galima. Neturėjome bėdų grįžtant iš vėjuoto Nordkappo į beveik dešimt laipsnių žemiau nulio įšalusią Lietuvą, nebus problemų ir vasarą keliaujant į Nidą. Elektromobilis dabar tikrai gali būti tas automobilis, kuriuo keliauja visa šeima“, – apibendrino V. Milius.