• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


„Aston Martin“ visuomet garsėjo kaip gamintojas, kurio modelius įkvepia sėkmė lenktynių trasose. Šiemet gamintojas švenčia savo 110 metų jubiliejų, todėl pats laikas prisiminti šią greičio ir ambicijų kupiną istoriją.


„Aston Martin“ visuomet garsėjo kaip gamintojas, kurio modelius įkvepia sėkmė lenktynių trasose. Šiemet gamintojas švenčia savo 110 metų jubiliejų, todėl pats laikas prisiminti šią greičio ir ambicijų kupiną istoriją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Viskas prasidėjo nuo vienų lenktynių, kuriose buvo duota pradžia „Aston Martin“ pavadinimui. Vienas iš kompanijos įkūrėjų Lionelis Martinas buvo užkietėjęs lenktynininkas ir inžinierius. Prieš 110 metų su savo sukurtu automobiliu jis laimėjo „Aston Clinton Hill Climb“ lenktynes Anglijoje, Bekingamšire. Įkvėptas pergalės L. Martinas sujungė šių varžybų vietovės pavadinimą su savo pavarde ir taip prasidėjo sparnuota „Aston Martin“ istorija.

REKLAMA

Aston Martin TT2
Aston Martin TT2

Svarbi pažintis


Tačiau tai buvo tik vietinės reikšmės lenktynės, o L. Martinas turėjo žymiai didesnių ambicijų. Jis norėjo „Aston Martin“ raides įrašyti į didžiojo automobilių sporto – „Grand Prix“ – istoriją. Likimas tam neprieštaravo ir 1922 metais L. Martinas susipažino su labai turtingu ir jaunu lenktynininku Louisu Zborowskiu. Pastarasis degė aistra greičiui ir buvo pavergtas automobilių sporto. Šių dienų skaičiavimais L. Zborowskis būtų laikomas milijardieriumi, todėl lenkas galėjo sau leisti investuoti net į dviejų lenktyninių „Aston Martin“ automobilių gamybą.

REKLAMA
REKLAMA

L. Martinas ir jo komanda tais pačiais metais sukūrė pirmuosius automobilius su naujais 1,5 litro 4 cilindrų varikliais, kurie turėjo 16 vožtuvų ir du velenėlius – sportiškiausia to meto variklių inovacija.  Automobilis svėrė tik 750 kg, todėl 55 AG galia leido jam jau debiutiniame sezone skinti pergales ir podiumus. Įdomu tai, kad automobilis turėjo dvi vietas: viena vairuotojui, kita – mechanikui, kuris su rankine pompa palaikė slėgį degalų bake.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aston Martin TT2
Aston Martin TT2

Tragiškas posūkis


1924 m., po dviejų sėkmingų lenktynių sezonų, L. Zborowskis žūsta avarijoje lenktynių trasoje ir „Aston Martin“ vardas trumpam pasitraukia iš aktyvaus lenktyniavimo „Grand Prix“.


Istorija pasisuko nauja linkme, kai iš turtingos šeimos kilęs investuotojas Jockas Horsfallas būdamas 24 nusipirko savo pirmąjį „Aston Martin“. Jis tiek susižavėjo šiuo gamintoju, kad nuo 1934 metų aktyviai įsitraukė į jo veiklą ir stipriai padėjo testuodamas naujus „Aston Martin“ automobilius.

REKLAMA

Tačiau po kelių metų Europą sukaustė Antrasis pasaulinis karas ir automobilių gamintojai buvo priversti susitelkti ne ties lenktynėmis, o karo pramone. Nenuostabu, kad 1946 metais vykusiose lenktynėse „Aston Martin“ komanda dalyvavo su 1936 metais pagamintu „Speed Model“. Kartu su 2 litrų varikliu jis galėjo išvystyti 125 AG ir pasiekti maksimalų 193 km/val. greitį.

REKLAMA

Aston Martin TT2 automobilius vairuojantys L.Gallop (kairėje) ir R.Zborowski (dešinėje)
Aston Martin TT2 automobilius vairuojantys L.Gallop (kairėje) ir R.Zborowski (dešinėje)

Neįtikėtina ištvermė


Po kelių pergalingų sezonų, 1949 metais įvyko vienas ryškiausių „Aston Martin“ pasirodymų. 24 valandų Spa lenktynėse savo klasėje J. Horsfallas buvo antras ir ketvirtas bendroje privačių komandų įskaitoje. Svarbu tai, kad visų komandų vairuotojai čia lenktyniavo pasikeisdami, o „Aston Martin“ vairuotojas visas 24 valandas lenktyniavo vienas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Deja, praėjus kelioms savaitėms, J. Horsfallas žuvo Silverstouno trasoje, Jungtinėje Karalystėje. Jo indėlis į gamintojo istoriją buvo toks svarbus, kad „Aston Martin“ savininkų klubas iki šiol kasmet šioje trasoje organizuoja lenktynių renginius J. Horsfallui atminti.


Jockas Horsfallas
Jockas Horsfallas

Pergalė Le Mane


Vėl keli metai pertraukos lenktynėse ir naujasis „Aston Martin“ savininkas seras Davidas Brownas suprato, kad kompanijos sėkmėi gyvybiškai svarbu lenktyniavimas. 1955 metais jis nusprendė, kad reikia sukurti automobilį, kuris galėtų dalyvauti Pasaulio sportinių automobilių čempionate ir visai neseniai prasidėjusiame „Formulės–1“ čempionate.

REKLAMA

Taip buvo sukurtas DBR1 vienvietis lenktyninis automobilis, o vėliau ir DB3S. Tuo pačiu buvo kuriami varikliai bei dizainas serijiniams modeliams. Ryškiausiai „Aston Martin“ vardas sužibėjo 1959 metais, kai DBR1 laimėjo vienas sunkiausių varžybų pasaulyje – 24 valandų Le Mano lenktynes.

REKLAMA

Tiesa, tuo metu daugelis gamintojų pradėjo kurti automobilius su varikliu per vidurį ir net naujausias „Aston Martin“ lenktyninis automobilis DBR4 negalėjo jiems prilygti. Taip 1960 metais gamintojas pasitraukė iš aktyvaus lenktyniavimo.


Aston Martin DBR1 pergalė Le Mane
Aston Martin DBR1 pergalė Le Mane

Sugrįžimas į „Formulę-1“


Po kiek daugiau nei 50 metų „Aston Martin“ viena koja grįžo į didįjį automobilių sportą. 2016 metų „Formulės-1“ sezone gamintojas tapo techniniu ir komerciniu partneriu „Red Bull Racing“ komandoje. Be to, šis bendradarbiavimas leido sukurti vieną radikaliausių „Aston Martin“ modelių – „Valkyrie“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu praėjus 5 metams „Aston Martin“ paskelbia, kad grįžta į „Formulę-1“ kaip lenktynių komanda. 2021 metais jie ne tik sukūrė savo pirmąjį bolidą AMR21, bet ir tapo šių lenktynių techniniu partneriu. Tai reiškia, kad tam tikruose „Formulės-1“ etapuose trasoje saugos automobilis „Vantage F1 Edition“ ir medikų automobilis DBX. Akivaizdu, kad pastarieji sulaukia mažiau dėmesio nei lenktynių komandos, tačiau jie čia atlieka ne ką mažesnę misiją.


Šiuo metu „Aston Martin“ ruošiasi 2023 metų „Formulės-1“ sezonui su atnaujintu bolidu. Šis sezonas bus ypatingas tuo, kad gamintojas švęs savo 110 metų jubiliejų, o ryškiausias renginys laukia namų trasoje – Silverstoune.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų