Ercole Spada - ketvirtame dešimtmetyje gimęs automobilių dizaineris, kuris nuo septinto dešimtmečio praleido dirbdamas „Zagato“ dizaino studijoje. Italijoje gimęs dizaineris ne vienerius metus praleido dirbdamas „Ford“, „Audi“ ir „BMW“ kompanijose.
Ercole Spada vardas visame pasaulyje žinomas dėl keletos, visame pasaulyje išpopuliarėjusių automobilių. Italas dirbdamas „Ford“ kompanijoje buvo atsakingas už ralio varžyboms skirtą „Ford GT70“. Šis bolidas buvo sukurtas tam, jog galėtų konkuruoti su nenugalimuoju „Lancia Stratos“.
Persikraustęs į Vokietiją, „BMW“ kompanijos biurą, italas buvo atsakingas už du labai svarbius projektus. Tai - 5 serijos (E34) „BMW“, kuris buvo gaminamas nuo 1987 iki 1996 metų ir 7 serijos (E32) „BMW“, kuris buvo gaminamas nuo 1986 iki 1995 metų.
Alfa Romeo Giulia TZ
Nepaisant sėkmingos karjeros „Ford“, „Audi“ ar „BMW“ kompanijose, Ercole Spada didžiausią malonumą jausdavo dirbdamas su savo mylimais gamintojais. Vienas iš jų -
„Alfa Romeo“.
Būdamas vyriausiuoju „Zagato“ dizaineriu, italas praleido ne vieną mėnesį galvodamas apie „Alfa Romeo Giulia TZ“, kurį jis sukūrė su savo sūnumi. Būtent jo sūnus paskatino atsižvelgti į aerodinamiką ir pasiūlė atsikratyti griežtų, aštrių formų.
Alfa Romeo Junior Zagato
Dar vienas automobilis su „Alfa Romeo“ ženkliuku.Elegantiškas, tačiau tuo pačiu ir agresyvus. Modernus, tačiau tuo pačiu ir klasiškas. „Alfa Junior“ iš pradžių buvo gaminamas su 1.3 litro, o vėliau ir su 1.6 litro benzininiais varikliais.
Aston Martin DB4 GT Zagato
Tai - vienas įžymiausių Ercole Spada darbų. „Aston Martin DB4 GT“ visame pasaulyje išpopuliarėjo dėl ekstravagantiško dizaino ir 3.7 litro, 6 cilindrų benzininio variklio.
Šiuo metu „DB4 GT Zagato“ galima įsigyti už maždaug 1 mln. eurų. Iš viso „Zagato“ pagamino tik 25 vienetus.
BMW 7 serija (E32)
Net ir praėjus tiek metų, ši 7 serijos „BMW“ modelio karta iki šiol išlieka populiari. Ne tik Europoje, bet ir Jungtinėse Valstijose.
Šis „BMW“ modelis iš tikrųjų yra vienas iš sėkmingiausių italo darbų už kurį Ercole Spada sulaukė neįtikėtino pasisekimo. Prie to taip pat prisidėjo ir dar vienas jo darbas - 5 serijos „BMW“.
Bristol 407 Zagato
„Bristol“ neužsiima masinės gamybos automobiliais. Vienu metu „Bristol“ net gi negamino automobilių ir neturėjo finansinių išteklių tai daryti, tačiau vienu metu jiems sekėsi netgi labai neblogai.
„Bristol 407 Zagato“ buvo vienas pirmųjų Ercole Spada darbų.
Fiat Tipo
Ercole Spada mokėjo kurti ne tik prabangių ir prašmatnių automobilių dizainą. „Fiat Tipo“ šiam dizaineriui buvo tikras iššūkis, nes
„Fiat“ reikalavimai dažniausiai būna labai aukšti. Už mažiausią sumą reikėjo sukurti kuo išvaizdesnį automobilį.
Ercole Spada taip pat dirbo toje pačioje komandoje, kuri dirbo prie „Lancia Dedra“ ir „Alfa Romeo 155“.
Ford GT70
Kai 1970 metais „Ford“ įsigijo „Carozzeria Ghia“, amerikiečiai nusprendė tuo pasinaudoti ir sukurti kompaktišką sportinį automobilį „Ford GT70“. Pagal pirminį sumanymą, „GT70“ turėjo būti „GT40“ įpėdinis, tačiau vieną dieną „Ford“ vadovybė apsigalvojo.
Vietoj to, kad dalyvautų žiedinėse lenktynėse, amerikiečiai nusprendė laimę išbandyti ralyje.
Po akį traukiančiu dizainu slypėjo 6 cilindrų benzininis variklis iš „Ford Capri“, kuris leido ralio bolidui pasiekti 225 km/val. greitį.
Lancia Flavia Sport Zagato
„Zagato“ dirbtuvių klientu buvo beveik visos automobilių kompanijos iš Italijos. Tame tarpe buvo ir „Lancia“. Ercole Spada kurdamas šį automobilį įkvėpimo sėmėsi iš žymiai brangesnio, laiką pralenkusio automobilio - „Lamborghini Miura“.
Elegantiškas kupė buvo komplektuojamas su 1.8 litro, 4 cilindrų benzininiu varikliu, kuris anuomet išvystydavo 105 arklio galias. Pagal šiuolaikinius standartus, tai nebuvo labai daug, tačiau anuomet tai buvo įspūdingas rezultatas.
Osca 1600 GT Zagato
Ar žinojote, kad
„Osca“ buvo įkurta dviejų Maserati brolių? Tačiau dėl nežinomų priežasčių „Osca“ kompaniją jie paliko ir įkūrė visiems puikiai žinomą „Maserati“.
Vos 20 metų gyvavusi automobilių kompanija sugebėjo sukurti keletą labai gražių automobilių ir suspėjo sudalyvauti ne vienose Formulės-1 varžybose.
Spada Codatronca
Tai - naujausias Ercole Spada darbas, kurį jis sukūrė kartu su savo sūnumi Paolo. Nors tai buvo tik koncepcija, tačiau ne vienas privatus investuotojas dizaineriams siūlė ne vieną milijoną eurų už galimybę perkelti „Codatronca“ į serijinę gamybą.
„Codatronca“ turėjo ne tik „Corvette C6“ platformą, bet ir variklį, bei pavarų dėžę.