Jeremy Clarksonas daugelį metų buvo žinomas kaip „Aukščiausios pavaros“ bei „The Grand Tour“ laidų vedėjas. Jis taip pat buvo atsakingas už naujo formato „Aukščiausios pavaros“ atsiradimą bei ženkliai prisidėjo prie šios laidos išpopuliarėjimo visame pasaulyje.
Vis dėlto, šį kartą norime pakviesti pažvelgti į automobilių sąrašą, kuris buvo sudarytas tuo, ką J.Clarksonas yra sakęs per daugelį metų. Tiek dirbdamas „Aukščiausios pavaros“ laidoje, tiek savo apžvalgose „The Sun“ leidinyje.
Ne paslaptis, kad J.Clarksonas yra šališkas tam tikrų automobilių gamintojų ir konkrečių automobilių atžvilgiu, todėl šis reitingas yra labai subjektyvus.
10 vieta: Nissan GT-R Track Edition
Buvęs „Aukščiausios pavaros“ vedėjas ne vieną kartą yra teigiamai atsiliepęs apie „Nissan GT-R“, tačiau komplimentus jis dalino standartinei modelio versijai. Tuo tarpu ribotos laidos „Nissan GT-R Track Edition“ garsiojo žurnalisto nesužavėjo.
„Jimmy Carras sėdėjo „GT-R Track Edition“ keleivio sėdynėje ir, nuvažiavęs mažiau nei pusę kilometro, paklausė, ar navigacijos sistema užprogramuota taip, kad keleivius nuvestų tik pas artimiausią chiromantą. Visada nesiryžtu sakyti, kad automobilis yra pavojingas, nes tai teisinis minų laukas, tačiau šis automobilis prie to velniškai priartėjo. Du kartus per valandą vos nepatyriau avarijos dėl staigių ir netikėtų krypties pokyčių“, – savo apžvalgoje rašė britas.
„Nėra jokio pasipriešinimo. Visiškai. Užvažiuokite ant šulinio dangčio ir suprasite, kaip gali atrodyti lėktuvo avarija. Iš tikrųjų jaučiate, kaip stuburo viršus atsitrenkia į kaukolės vidų. Taigi mums belieka tragiška išvada. Standartinis GT-R yra penkių žvaigždučių automobilis. Tai vienas geriausių automobilių pasaulyje. Ir vis dėlto ši bjaurastis negauna nė vienos žvaigždutės. Nes jis beveik nenaudingas“.

9 vieta: Zenos E10
Jungtinė Karalystė yra ta šalis, kurioje gimsta išskirtinai tyram vairavimo malonumui skirti modeliai, ir „Zenos E10“ nėra išimtis. Vis dėlto, automobilį išbandęs J.Clarksonas mano, jog „Zenos E10“ nėra vertas nei vieno entuziasto dėmesio.
„Automobilio dizaineriai išnagrinėjo kiekvieną smulkmeną, kurios nereikia, ir tiesiog ją išmetė. Tai reiškia, kad jis neturi nei durų, nei langų, nei skydelių nuo saulės, nei radijo imtuvo, nei kilimėlių, nei jokio stogo. Esu susidūręs su geriau įrengtais pieštukais“, – savo apžvalgoje rašė britas.
„Kelyje, kuriuo dažniausiai važinėjau, variklio skleidžiamas triukšmas buvo smagus maždaug minutę, o paskui visai nebebuvo smagus. Išmetimo sistemos garsas – milžiniškas, tačiau labiausiai girdisi bet iš tikrųjų girdisi tik išmetamųjų dujų vožtuvas, kuris skamba tarsi storas vyras, naudojantis Viktorijos laikų vandentiekį, kad nuplautų itin gausios vakarienės padarinius“.

Nr. 8: Volkswagen Scirocco
Žurnalistas ne vieną kartą pripažino, jog pirmoji „Volkswagen Scirocco“ modelio karta buvo jo pirmoji meilė. Galbūt todėl, apžvelgdamas naująjį modelį Jeremy Clarksonas negailėjo aštrių replikų.
„Prieš kelerius metus labai apsidžiaugiau, kai VW pasakė, kad naudos lygiai tokį patį receptą naujojo Scirocco gamybai. Ji paprasčiausiai paims Golfą ir suteiks jam naują, aptakesnį ir patrauklesnį kėbulą. Bėda buvo ta, kad pasirinktas kėbulas nebuvo nei aptakus, nei patrauklus. Jis atrodė tarsi sulūžęs ir storas gale. Ir kodėl turėtumėte mokėti didesnę kainą, kad įsigytumėte automobilį, kuris atrodė dar blogiau nei hečbekas, kurio pagrindu jis buvo sukurtas?“, – retoriškai klausė žurnalistas.
„Jis visą savaitę man priminė kaip labai norėjau „Golf GTI“. Šiuolaikinės „Scirocco“ versijos, bet su gražesniu kėbulu ir tokiu varikliu, kokio galima tikėtis iš tokio automobilio.“

7 vieta: Porsche 911
J.Clarksono santykiai su „Porsche 911“ yra mažų mažiausiai sudėtingi, ir taip yra ne dėl objektyvių priežasčių. Žurnalistas ne kartą yra prisipažinęs, kad jam tiesiog nepatinka „Porsche“ automobiliai, ir sarkastiškai vadino juos iškiliosiomis „Volkswagen Beetle“ kopijomis.
„Atidžiai įsižiūrėję į šiuolaikinį „Porsche“ pamatysite daugybę smulkmenų, kurios byloja apie vairuotojo maniją. Mažas Niurburgringo žemėlapis ant bagažinės. Nestandartinės padangos. Žemesnė, nei galima įsivaizduoti, pakaba. Ir taip toliau. Visa tai leidžia manyti, kad vairuotojas yra vairavimo meistras ir kad vakarėliuose jo reikėtų vengti, nes jis iš tikrųjų gali kalbėti tik apie tai, kaip padidino įvažiavimo į Stowe posūkį greitį 2 mylių per valandą. Rimtai. Verčiau miegoti su „Crystal Methodist“, nei net 10 minučių kalbėtis su 911 gerbėju“, – savo apžvalgoje rašė J.Clarksonas.
„Visa tai yra bloga žinia tiems, kurie norėtų 911, nes galbūt jiems 50 metų ir jų žmona pabėgo su pilateso instruktoriumi. O gal todėl, kad jiems patinka greitas automobilis, bet „Ferrari“ ir „Lamborghini“ alternatyvos jiems atrodo šiek tiek triukšmingos“.

6-oji vieta: Ford Thunderbird
J.Clarksonas ne vieną kartą išsakė griežtą poziciją „Ford Thunderbird“ adresu. Jis šio automobilio nemėgsta dėl pretenzingo dizaino, kuris buvo būdingas daugeliui to laikotarpio amerikietiškų automobilių.

5 vieta: Ferrari F50
1995 metais J.Clarksonas „Ferrari F50“ įvardijo kaip blogiausią superautomobilį. Šio modelio buvo pagaminta 349 egzemplioriai ir, sprendžiant iš to, kad vienas iš „Ferrari F50“ egzempliorių 2020 m. buvo parduotas už tris milijonus dolerių, ne visi pritaria Jeremy Clarksono pozicijai.