Į naujienų portalą tv3.lt kreipėsi skaitytoja Akvilė iš Vilniaus. Ji pasakojo benaršydama internete rado vaizdo įrašą, kuriame lyginamos kainos lietuviškoje ir vokiškoje baldų parduotuvėje.
Moters nuostabai, daugelis lyginamų produktų Lietuvoje buvo brangesni.
„TikTok“ pamačiau vieną daug klausimų sukėlusį vaizdo įrašą apie „Ikea“ prekių kainas Lietuvoje ir Vokietijoje. Pasižiūrėjus video nesupratau, kodėl Lietuvoje „Ikea“ prekių kainos yra didesnės nei Vokietijoje.
Ėmiau kainas tikrinti pati ir pastebėjau, kad vaizdo įrašo kūrėjas kai kurias prekes palygino neteisingai, tačiau radus vienodas prekes vis tiek jų kainos skyrėsi – pavyzdžiui, Lietuvoje tokia pati sofa yra 50 eurų brangesnė nei Vokietijoje. Likau nesusipratusi, kodėl taip yra? Negi gyvename geriau nei vokiečiai?“ – retoriškai klausė skaitytoja.
Sprendžiant iš jos pasidalyto vaizdo įrašo informacijos, tokių pačių produktų kainos Lietuvoje buvo bent 10–50 eurų didesnės nei Vokietijoje.
„Ikea“ korporatyvinių paslaugų vadovė Baltijos šalims Renata Dantė tikino, kad esą žema sprendimų ir prekių namams kaina, leidžianti kuo daugiau žmonių kurti gražesnį kasdienį gyvenimą namuose, visada buvo ir yra „Ikea“ prioritetas.
„Mes sėkmingai įgyvendiname savo ambiciją rinkoje pasiūlyti žemiausią kainą funkcijai, t. y. kad pirkėjas mūsų asortimente rastų mažiausios kainos sprendimą, kai jam reikia valgomojo stalo, kėdės, lentynos ar kito sprendimo namams“, – komentavo R. Dantė.
Komentuodama lyginamas kainas ji atkreipė dėmesį, kad nurodytame vaizdo įraše prekių palyginimai nėra tikslūs.
„Pavyzdžiui, lyginamos dvi skirtingos „Vimle“ šeimos sofos: Vokietijoje pasirinktos sofos, o Lietuvoje – sofos-lovos. Jei abiejose šalyse būtų lyginamos tos pačios prekės, pavyzdžiui, sofos-lovos, kainos yra beveik identiškos.
Be to, tos pačios prekės kaina gali priklausyti nuo komplektacijos, papildomų priedų. Taigi tokie neatidūs prekių ar paslaugų lyginimai klaidina žiūrovus ir pirkėjus“, – aiškino bendrovės atstovė.
Anot jos, prekių kainos skirtingose rinkose gali skirtis, nes jas lemia daug atskirų elementų: rinkos dydis, tiekėjai, nes skirtingos šalys tas pačias prekes gali gauti iš skirtingų partnerių, logistikos niuansai, nes gali skirtis transportavimo atstumai, minėta komplektacija ir pan.
„Nuolat stebime situaciją rinkoje ir taikomės prie jos dinamiškos situacijos – vos tik pasitaiko galimybė, atitinkamai reaguojame. Pavyzdžiui, praėjusiais metais Lietuvoje ne kartą mažinome kainas šimtams asortimento prekių iš įvairių kategorijų: nuo ikoninio dizaino sofų ir fotelių iki daiktų laikymo baldų ir interjero detalių.
Taip siekiame, kad kuo daugiau žmonių galėtų kurti gražesnį kasdienį gyvenimą savo namuose už jiems prieinamą kainą“, – apibendrino R. Dantė.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!