Populiarios tinklalaidės „Dakarianos“ vedėjai pasidalino įžvalgomis apie finansinius iššūkius, su kuriais susiduria Dakaro ralio dalyviai. Ekspertai apžvelgė populiariausias lenktynių kategorijas ir įvardino preliminarias išlaidas, būtinas norint startuoti šiose prestižinėse lenktynėse.
„Dakar Classic“ – daugeliui įkandama pradžia
Klasikinės technikos gerbėjus gundanti dalyvių kategorija džiugina ne tik įvairialype automobilių įvairove, bet ir dalyvavimo kaina.
- Registracija automobiliams: 18 000 eurų
- Registracija sunkvežimiams: 23 000 eurų
Galutinė suma, žinoma, priklauso nuo gausybės veiksnių, tačiau prieš porą metų „Dakar Classic“ kategorijoje dalyvavęs Valdas Valiukevičius tuomet pasakojo, kad varžyboms paruoštas automobilis gali kainuoti nuo 18 000 iki 30 000 eurų, o galutinė suma, reikalinga dalyvauti varžybose svyruoja nuo 50 000 iki 60 000 eurų.
2025-ųjų „Dakar Classic“ automobilių kategorijoje Lietuvą šiemet atstovauja Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius.
Motociklai – vartai į tikrąjį Dakarą
Motociklų dalyvių klasė daugeliui sportininkų dažnai tampa vartais į platųjį Dakaro ralio pasaulį. Visgi, skirtingai nei automobiliai, motociklai turi mažiau judančių detalių, jiems aptarnauti nereikia didžiulio personalo, tačiau net ir pirmasis žingsnis į Dakarą gali atsieiti šešiaženklę sumą.
- Registracija: 20 000 eurų
- Motociklas: konkurencingas motociklas, pavyzdžiui, „KTM 450 Rally Replica“, kainuoja maždaug 37 000 eurų
- Saugos įranga: šalmas, apsauginiai drabužiai ir batai gali atsieiti maždaug 4 000 eurų
- Papildomos išlaidos: techninė pagalba gali kainuoti maždaug 30 000 eurų
Bendra suma, kurios reikia startuoti Dakare – maždaug 100 000 eurų. Jeigu motociklininkas priklauso didesnei komandai, kurioje išlaidos, pavyzdžiui, techninei pagalbai, gali būti paskirstomos, išlaidas galima sumažinti iki maždaug 65 000 - 70 000 eurų.
Motociklų klasėje Lietuvą šiemet atstovauja Nerimantas Jucius, Mykolas Paulavičius, Gediminas Šatkus, Arūnas Gelažninkas, Modestas Siliūnas.
Sunkvežimių klasė – išlaidos auga kelis kartus
Į aukštesnį technikos lygmenį norintys įšokti lenktynininkai iškart turi būti pasiruošę gerokai didesnėms išlaidoms.
- Registracija: 40 000 eurų
Naudojant savo techniką, bendros išlaidos gali siekti apie 150 000 eurų, įskaitant techninį aptarnavimą ir atsargines dalis.
Jeigu sunkvežimis nuomojamas iš aukšto lygio komandos, tokios kaip „De Rooy“, išlaidos gali išaugti iki 300 000 eurų ar net daugiau.
Sunkvežimių klasėje Lietuvą šiemet atstovauja Vaidotas Žala.
Automobiliai – brangiausia dalyvių kasta
„T1 Ultimate“ kategorija yra prestižiškiausia ir brangiausia Dakaro ralio klasė, skirta profesionaliems lenktynininkams arba mėgėjams, galintiems surinkti didžiulį biudžetą.
- Registracija: 32 000 eurų
Šios kategorijos automobiliai dažniausiai yra nuomojami kartu su techniniu palaikymu. Aptarnavimo komandą sudaro ne mažiau kaip keturi mechanikai.
Skaičiuojama, kad dalyvavimo išlaidos šioje kategorijoje gali siekti nuo 700 000 iki 800 000 eurų. Gamyklinės komandos, tokios kaip „Toyota Gazoo Racing“ ar „Prodrive“, šioms varžyboms išleidžia dar daugiau. Spėjama, kad gamyklinių komandų biudžetai gali būti nuo dviejų iki trijų kartų didesni.
„T1 Ultimate“ automobilių klasėje Lietuvą šiemet atstovauja Benediktas Vangas ir Rokas Baciuška. Automobilių klasėje taip pat dalyvauja Gintas Petrus, bet jis varžosi žemesnėje dalyvių klasėje.
Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienų – atskirame polapyje.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!