• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Už įspūdingų Dakaro ralio akimirkų slypi milžiniškas logistinis mechanizmas. Kasdien Dakaro dalyviai išvyksta ir atvyksta į bivaką – miniatiūrinį miestą, kuris tampa laikinais dalyvių namais. Organizatoriai atskleidė kaip vidury dykumos stulbinančiu greičiu išdygsta Dakaro poilsio oazė. 

Už įspūdingų Dakaro ralio akimirkų slypi milžiniškas logistinis mechanizmas. Kasdien Dakaro dalyviai išvyksta ir atvyksta į bivaką – miniatiūrinį miestą, kuris tampa laikinais dalyvių namais. Organizatoriai atskleidė kaip vidury dykumos stulbinančiu greičiu išdygsta Dakaro poilsio oazė. 

REKLAMA

Dakaro ralio pirmasis bivakas buvo įkurtas 25 hektarų pločio teritorijoje netoli Bišos miesto. Jis, iš tiesų, primena mažą miestelį, kuriame laikinai organizatoriai įrengė visą būtiną infrastruktūrą: 200 tualetų ir dušų. Teritorijoje veikia elektros generatoriai, vandens tiekimo sistemos, sporto aikštelės, žaidimų zonos. 

1 600 kvadratinių metrų dydžio valgykloje kasdien paruošiama tūkstančiai patiekalų, o per visą ralį suplanuota pagaminti daugiau nei 100 000 porcijų. Ši infrastruktūra užtikrina, kad lenktynininkai ir jų komandos ne tik turėtų kur pavalgyti ir pailsėti, bet ir galėtų tinkamai pasiruošti kitai lenktynių dienai.

REKLAMA
REKLAMA

„Mūsų tikslas – sukurti sąlygas, kad kiekvienas ralio dalyvis galėtų gyventi ir dirbti maksimaliai patogiai“, – teigia ASO logistikos vadovas Guillaume Kleszcz.

REKLAMA

Iš anksto paruošta infrastruktūra

Kiekvienam Dakaro ralio etapui įrengiamas naujas bivakas. Logistikos komandos pradeda darbus iš anksto – bivako statybos prasideda dar prieš tai, kai ralio dalyviai pasiekia finišą. Pirmiausia išlyginama žemė, tuomet statomos palapinės, įrengiami elektros tinklai ir vandens tiekimo sistemos.

Kad procesas vyktų sklandžiai, daugelis infrastruktūros elementų dubliuojasi. Pavyzdžiui, kontrolės centrai ir valgyklos turi po kelis naudotinus komplektus. Vienas kontrolės centras iš pirmojo bivako perkeliamas tiesiai į trečiąjį, tuo tarpu kitas naudojamas antrajame bivake ir vėliau keliauja į ketvirtąjį.

REKLAMA
REKLAMA

„Bivakų struktūra yra standartizuota: centre įrengiama techninė zona, skirta darbui, o aplink ją – gyvenamoji zona, kurioje dalyviai gali ilsėtis ir bendrauti. Šalia šių zonų išsidėsto komandų bazės, kurios tampa laikinais jų namais“, – paaiškina logistikos vadovas Arnaud Calestroupat.

Užkulisiai, kurių žiūrovai nemato

Kiekvieno bivako perkėlimas – itin sudėtinga operacija, kurioje dalyvauja šimtai žmonių. Pavyzdžiui, televizijos komandos turi iki vakaro užbaigti transliacijų parengimą, greitai supakuoti įrangą ir per naktį ją pervežti į kitą bivaką. Vos auštant ši įranga jau turi būti paruošta naujam etapui, kad lenktynių eiga nesutriktų.

Iš 3 500 bivako gyventojų net 800–900 sudaro organizatorių ir techninio palaikymo komandos. Nors jų darbas lieka užkulisiuose ir dažnai nepastebimas, būtent šios komandos užtikrina, kad ralis vyktų sklandžiai ir be trikdžių.

Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienų – atskirame polapyje. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų