Praėjusiais metais daugiausiai naudotų automobilių įregistravo vilniečiai ir kauniečiai. „Regitros“ duomenimis, per praėjusius metus Lietuvoje buvo įregistruota 216 tūkst. į šalį įvežtų lengvųjų automobilių, iš kurių net 94 proc. buvo naudoti.
Apibendrinti statistiniai duomenys atskleidė, kad vidutinis praėjusiais metais įregistruotų naudotų automobilių amžius buvo kiek didesnis nei 10 metų. Tačiau lietuviai važinėja gerokai senesniais automobiliais: „Regitros“ duomenys rodo, kad vidutinis šalyje eksploatuojamų automobilių amžius – 15 metų. Kiek naujesni yra komercinės paskirties automobiliai – jų vidutinis amžius siekia vos daugiau nei 12 metų.
Pasak Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) generalinio direktoriaus Mindaugo Beišio, sakyti, kad vis dėlto vidutinis lietuvių automobilių parko amžius – 15 metų, neobjektyvu, kadangi tai – važiuojančių automobilių amžius. „Iš 1,7 mln. esamų asmeninės paskirties automobilių atimama beveik pusė milijono tų, kurie nevažiuoja ir taip gaunamas 15 metų vidutinis amžius. Iš tiesų, apimant visą automobilių parką, vidutinis automobilių amžius yra 17 metų“, – sakė M. Beišys.
„Didžioji dalis šalies automobilių yra pagaminti iki 1993 metų. Tokių šalyje yra 58 proc. Šie automobiliai neturi jokio euro standarto, tuo tarpu turinčių standartą euro-3 ir didesnį yra, man rodos, tik 14 proc.“ – pabrėžė LAA prezidentas Petras Ignotas.
Pastebima ir tai, kad šalyje automobilių yra daugiau nei juos vairuoti galinčių asmenų. „Regitros“ duomenimis, 1,7 mln. automobilių tenka vos 1,5 mln. asmenų, turinčių vairuotojo pažymėjimus.
Norint įvežtą automobilį naudoti Lietuvoje, jį būtina ne tik įregistruoti, bet ir turėti galiojantį techninės apžiūros taloną. Remiantis „Regitros“ surinktais duomenimis, praėjusiais metais vidutinis automobilių, kurie buvo įregistruoti ir nepraėjo techninės apžiūros, amžius siekė daugiau nei 25 metus. 2010 metais tokių automobilių amžius siekė kiek daugiau nei 24 metus.
Daugiausiai naudotų automobilių – net 39 proc. – praėjusiais metais buvo atvežta iš Vokietijos. Ši šalis tradiciškai išlieka didžiausia naudotų transporto priemonių „donore“ Lietuvai. Nemažai automobilių įvežama ir iš Prancūzijos, Italijos, Belgijos.
Patys lietuviai praėjusiais metais savo automobilius dažniausiai parduodavo į Rusiją, Kazachstaną, Kirgiztaną, Baltarusiją ir Ukrainą. Panašios tendencijos vyravo ir 2010 metais.