Lietuvos mažųjų alaus daryklų asociacijos vadovė bei AB Kauno alus generalinė direktorė Lina Šileikienė apgailestavo, kad toks nutarimas sumažins alaus vartotojų skaičių.
„Alaus rinka ir taip traukiasi kelerius metus iš eilės, o kiekvienas mokesčio pakėlimas didina produkcijos kainą. Nekart sakiau, kad mums, mažiesiems aludariams, labai sunku konkuruoti su didžiaisiais alaus gamintojais, nes mūsų produkcijos savikaina daug didesnė nei jų. Savaime suprantama, kad padidintas akcizas turės įtakos galutiniam vartotojui. Tuo labiau kad žadama kitais metais didinti akcizą iki 50 proc. Mums tai Damoklo kardas.“
L.Šileikienė teigė, kad, pavyzdžiui, AB „Kauno alus“, padidinus akcizą, alaus kainą kelia iki dešimties procentų. T. y. nuo keliolikos iki keliasdešimties centų už alaus butelį.
Burbulio vyninės savininkas Vaidotas Burbulis teigė kol kas pardavinėjantis vyną iš turimų resursų senomis kainomis. „Pas mus vynas dar nepabrango, nes balandžio mėnesį nesivežėme vyno. Akcizas ne taip smarkiai pabrango, tad nežinau, ką darysime. Tam ateis laikas, tačiau šiandien sprendimo neturiu. Mūsų vynas brangesnis, ir jo savikainos padidėjimas vienu litu neatrodo kaip globali krizė.“
Balsas.lt primena, kad sausio pabaigoje Vyriausybė nusprendė, jog padidintas alkoholio akcizo mokestis padės kompensuoti krizės metu sumažintas senatvės ir neįgalumo pensijas.
Nuo balandžio pirmosios alaus akcizas buvo padidintas dešimčia procentų. Iš vynuogių pagaminto vyno akcizas padidėjo 14 proc. Mažiausiai kliuvo stipriesiems alkoholiniams gėrimams – akcizas padidintas procentu. Tokie koeficientai nustatyti atsižvelgus į ankstesnių akcizų dydį minėtiems svaigalams.