Vežėjų atstovai ramina – tris bilietus pirkti reikės tik laikinai, o dėl bendro bilieto su Latvijos ir Estijos vežėjais esą kuo greičiau susitars.
Sausio 6 d. iš Vilniaus traukiniu bus galima nukeliauti į Estijos sostinę Taliną. Tokią naujametinę dovaną paskelbė ruošianti „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“.
„Keleivis, įsėdęs į traukinį Vilniuje, su dviem persėdimais Taliną pasieks per maždaug 10 valandų ir 30 minučių“, – pasakoja „Lietuvos geležinkelių“ grupės atstovė Sandra Trinkūnaitė-Rimkienė.
Į Taliną teks važiuoti trimis traukiniais. Iki Rygos keleivius veš lietuvių „LTG Link“, tada žmonės sės į latvių „Viena vilciena“ traukinį ir Valgoje jie įlips į estų „Elron“ traukinį. Viskas turėtų kainuoti kiek daugiau nei 50 eurų.“
„Na, jeigu reikia pirkti tris skirtingus bilietus ir netgi vienoje vietoje jų neįmanoma nusipirkti, tai dar anksti tuo džiaugtis. Pagal Europos Sąjungos teisę, jeigu tu turi vieną bilietą ir vėluoji persėsti, tai geležinkeliai turi užtikrinti, kad nuvyktum iki paskirties taško. Jeigu nėra artimiausiu metu kito traukinio, tai net ir taksi apmokamas yra“, – komentuoja „Facebook“ bendruomenės „Mokėk keliauti“ įkūrėjas Robertas Pogorelis.
Kadaise tarp Vilniaus ir Talino važinėjo keleiviniai traukiniai, maršrutas uždarytas praėjusio amžiaus paskutiniame dešimtmetyje. Todėl šiandien „LTG Link“ atstovai savo naujieną dar vadina kukliai.
Kelionė greitesnė ir pigesnė važiuojant autobusu
Gali būti, kad ateityje keleivius vežios vienas traukinys. Latvijos keleivių vežėjas jau pranešė, kad gavo leidimą nuomoti į Rygą atvykstantį lietuvių traukinį, kad šis važiuotų iki pat Valgos, taip keliautojams tektų persėsti tik vieną kartą.
O lyginant būsimos traukinio kelionės trukmę ir kainą su jau dabar kursuojančiais autobusais paaiškėja, kad autobusu važiuoti į Taliną būtų valanda, o kartais ir dviem trumpiau.
„Ruožas, jeigu autobusu ar mašina važiuojat iš Rygos į Taliną, tai jis yra tiesus. O jeigu važiuoji per Tartu, tai jisai nėra tiesus, važiuosi lanku, prisideda papildomi kilometrai ir prailgėja kelionė. Tol, kol nebus „Rail Balticos“, tol maršruto sutrumpinti ar pagreitinti nebus įmanoma“, – teigia geležinkelių entuziastas Udrius Armalis.
Autobuso bilieto kaina kai kuriais atvejais dėl vežėjų taikomų akcijų kartais būna daugiau nei dvigubai mažesnė už traukinio bilieto kainą – autobusu iki Talino galima nuvykti už 18–39 eurus. Kelionė traukiniu – nuo 50 eurų.
„Tikrai yra suplanuota trumpalaikių įvairių rinkodarinių priemonių, tai tikrai kviečiame stebėti mūsų socialinius tinklus, visą informaciją“, – sako S. Trinkūnaitė-Rimkienė.
„LTG Link“ taip pat žada, kad dabar tik atskiruose Vilniaus–Kauno reisuose taikoma dinaminė kainodara, kai anksčiau nusipirkęs bilietą keleivis už jį moka mažiau, bus pritaikoma ir kitiems maršrutams. Tik kol kas neaišku, kada.
Gyventojai skundžiasi, kad kai kuriuose Lietuvos miestuose yra bėgiai ir stotys, bet keleiviniai traukiniai nevažiuoja. Tai būtų Tauragė, Elektrėnai, Salininkai, Šalčininkai.
„LTG Link“ tvirtina: jų rankos kol kas stipriai suvaržytos, nes naujiems maršrutams trūksta ir traukinių. Žada, kad situacija keisis 2026 metais, kai Lietuva gaus 15 naujų elektrinių ir baterinių traukinių.
Daugiau apie tai sužinokite aukščiau esančiame vaizdo įraše.
2 persėdimai (garantuotai, kaip visada su komplikacijom), 50 eurų, 10 valandų triukšmingo košmaro....