D. Britanijos naftos milžinė BP, meistriškai besikratanti milijardinės katastrofos Meksikos įlankoje žalos atlyginimo, žengia į paskutinių teismų procesą.
Didžiosios Britanijos naftos kompanija BP, valdanti daugiausia Mokando naftos telkinio Meksikos įlankoje akcijų, prašo projekto subrangovės, amerikiečių korporacijos „Halliburton“ padengti visas išlaidas ir nuostolius, patirtus dėl naftos išsiliejimo 2010-ųjų balandį, sukėlusio didžiausią ekologinę katastrofą JAV istorijoje.
Tuomet įvykus sprogimui žuvo 11 ,,Deepwater horizon“ platformos darbininkų, o į Meksikos įlanką išsiliejo apie 4 mln. barelių naftos, kuriems surinkti prireikė kelių mėnesių.
Kritinės klaidos
BP ir ,,Halliburton“ kaltina viena kitos darbuotojus padarius kritinių klaidų, kurios sukėlė sprogimą britų naftos kompanijai priklausančiame gręžinyje.
BP teigimu, viena avarijos priežasčių buvo cementinė pagalvė, kurią pagamino ,,Halliburton“. Pasak kompanijos, ji neįstengė sulaikyti patekusių į gręžinį dujų, kurios ir sukėlė sprogimą.
Anksčiau BP jau buvo iškėlusi bylą ,,Halliburton“ ir apkaltinusi pastarąją sunaikinus įkalčius, susijusius su avarija Meksikos įlankoje. Britai tvirtino, kad korporacijos vadovybė iškart po nelaimės užsakė cemento ekspertizę. Kaip tvirtina BP, patikrinimo rezultatai parodė, kad medžiaga buvo nekokybiška, todėl dokumentai buvo sunaikinti.
Po katastrofos atlikto audito duomenimis, kompanijoms „Halliburton“ ir BP neužteko kompetencijos tinkamai įvertinti cemento, kuriuo buvo mėginama sustabdyti išsiliejusią naftą ir dujas, tvirtumo, todėl nuostoliai ypač išaugo.
Hiustone esanti ,,Halliburton“ savo ieškinyje BP taip pat reikalauja žalos atlyginimo, nors pačios korporacijos darbuotojai pripažįsta, kad dėl nelaimės kaltos abi pusės.
21 mlrd. dolerių žala
BP jau išleido 14 mlrd. dolerių pakrančių teritorijoms tvarkyti ir atidėjo dar 20 mlrd. fondą ekonominiams ieškiniams ir tolesniam padarinių šalinimui. Ji siekia atgauti ne tik iškeistus pinigus, bet ir prarastą pelną, sumažėjus Makondo telkinio eksploatavimo projekto vertei.
Kol kas neskelbiama, kokio dydžio ieškinį BP siekia prisiteisti iš „Halliburton“. Pasak BP atstovų, ,,dokumentai iškalbingi“, o kompanijos interneto puslapyje nurodomi 21 mlrd. dolerių nuostoliai.
BP šiuo metu mėgina pasidalyti atsakomybe ir su kita projekto rangove ,,Transocean“ – ,,Deepwater Horizon“ platformos operatore ir savininke.
Kadangi ir ji, ir anksčiau minėta ,,Halliburton“ yra iškėlusios atsakomuosius ieškinius BP, kol kas sunku pasakyti, kuriai kompanijai teks atlyginti didžiausios gamtos katastrofos JAV istorijoje žalą.
Su kitomis projekto rangovėmis BP ginčus jau išsprendė: kompanija ,,Anadarko", kuriai priklauso 25 proc. Makondo telkinio, sutiko išmokėti BP 4 mlrd. dolerių. Dar 250 mln. dolerių išmokės apsauginės įrangos gamintoja ,,Cameron International Corporation“.
Naftos išsiliejimo Meksikos įlankoje žalos atlyginimo bylos pernai viena po kitos plūdo teismus, bet galutinius sprendimus žadama priimti pirmaisiais šių metų mėnesiais.
Katastrofa Meksikos įlankoje
Tiek BP, tiek ,,Halliburton“, atlikusi gręžinio įrengimo darbus, iki šiol jau yra sulaukusios apie 500 teismo ieškinių iš nukentėjusių pusių.
Įvykus sprogimui nafta į atvirą jūrą liejosi 87 dienas.
Prognozuojama, kad Meksikos įlanka nuo naftos nuotėkio padarinių atsigaus iki šių metų pabaigos.
Iš BP įkurto 20 mlrd. JAV dolerių fondo išmokas jau gavo 168 tūkst. žmonių, bendra kompensacijų suma siekia 3,3 mlrd. JAV dolerių.
D. Britanijos naftos milžinė BP, meistriškai besikratanti milijardinės katastrofos Meksikos įlankoje žalos atlyginimo, žengia į paskutinių teismų procesą.
Didžiosios Britanijos naftos kompanija BP, valdanti daugiausia Mokando naftos telkinio Meksikos įlankoje akcijų, prašo projekto subrangovės, amerikiečių korporacijos „Halliburton“ padengti visas išlaidas ir nuostolius, patirtus dėl naftos išsiliejimo 2010-ųjų balandį, sukėlusio didžiausią ekologinę katastrofą JAV istorijoje.
Tuomet įvykus sprogimui žuvo 11 ,,Deepwater horizon“ platformos darbininkų, o į Meksikos įlanką išsiliejo apie 4 mln. barelių naftos, kuriems surinkti prireikė kelių mėnesių.
Kritinės klaidos
BP ir ,,Halliburton“ kaltina viena kitos darbuotojus padarius kritinių klaidų, kurios sukėlė sprogimą britų naftos kompanijai priklausančiame gręžinyje.
BP teigimu, viena avarijos priežasčių buvo cementinė pagalvė, kurią pagamino ,,Halliburton“. Pasak kompanijos, ji neįstengė sulaikyti patekusių į gręžinį dujų, kurios ir sukėlė sprogimą.
Anksčiau BP jau buvo iškėlusi bylą ,,Halliburton“ ir apkaltinusi pastarąją sunaikinus įkalčius, susijusius su avarija Meksikos įlankoje. Britai tvirtino, kad korporacijos vadovybė iškart po nelaimės užsakė cemento ekspertizę. Kaip tvirtina BP, patikrinimo rezultatai parodė, kad medžiaga buvo nekokybiška, todėl dokumentai buvo sunaikinti.
Po katastrofos atlikto audito duomenimis, kompanijoms „Halliburton“ ir BP neužteko kompetencijos tinkamai įvertinti cemento, kuriuo buvo mėginama sustabdyti išsiliejusią naftą ir dujas, tvirtumo, todėl nuostoliai ypač išaugo.
Hiustone esanti ,,Halliburton“ savo ieškinyje BP taip pat reikalauja žalos atlyginimo, nors pačios korporacijos darbuotojai pripažįsta, kad dėl nelaimės kaltos abi pusės.
21 mlrd. dolerių žala
BP jau išleido 14 mlrd. dolerių pakrančių teritorijoms tvarkyti ir atidėjo dar 20 mlrd. fondą ekonominiams ieškiniams ir tolesniam padarinių šalinimui. Ji siekia atgauti ne tik iškeistus pinigus, bet ir prarastą pelną, sumažėjus Makondo telkinio eksploatavimo projekto vertei.
Kol kas neskelbiama, kokio dydžio ieškinį BP siekia prisiteisti iš „Halliburton“. Pasak BP atstovų, ,,dokumentai iškalbingi“, o kompanijos interneto puslapyje nurodomi 21 mlrd. dolerių nuostoliai.
BP šiuo metu mėgina pasidalyti atsakomybe ir su kita projekto rangove ,,Transocean“ – ,,Deepwater Horizon“ platformos operatore ir savininke.
Kadangi ir ji, ir anksčiau minėta ,,Halliburton“ yra iškėlusios atsakomuosius ieškinius BP, kol kas sunku pasakyti, kuriai kompanijai teks atlyginti didžiausios gamtos katastrofos JAV istorijoje žalą.
Su kitomis projekto rangovėmis BP ginčus jau išsprendė: kompanija ,,Anadarko", kuriai priklauso 25 proc. Makondo telkinio, sutiko išmokėti BP 4 mlrd. dolerių. Dar 250 mln. dolerių išmokės apsauginės įrangos gamintoja ,,Cameron International Corporation“.
Naftos išsiliejimo Meksikos įlankoje žalos atlyginimo bylos pernai viena po kitos plūdo teismus, bet galutinius sprendimus žadama priimti pirmaisiais šių metų mėnesiais.
Katastrofa Meksikos įlankoje
Tiek BP, tiek ,,Halliburton“, atlikusi gręžinio įrengimo darbus, iki šiol jau yra sulaukusios apie 500 teismo ieškinių iš nukentėjusių pusių.
Įvykus sprogimui nafta į atvirą jūrą liejosi 87 dienas.
Prognozuojama, kad Meksikos įlanka nuo naftos nuotėkio padarinių atsigaus iki šių metų pabaigos.
Iš BP įkurto 20 mlrd. JAV dolerių fondo išmokas jau gavo 168 tūkst. žmonių, bendra kompensacijų suma siekia 3,3 mlrd. JAV dolerių.