• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kas antras lietuvis įvardija, jog nuolat nusivilia dovanomis, kurias gauna. Nepageidaujami daiktai virsta dulkių surinkėjais, o vėliau sparčiai pildo sąvartynus.

Kas antras lietuvis įvardija, jog nuolat nusivilia dovanomis, kurias gauna. Nepageidaujami daiktai virsta dulkių surinkėjais, o vėliau sparčiai pildo sąvartynus.

REKLAMA

Psichologai ir ekologijos šąlininkai pastebi, kad dažna to priežastis – lietuviškas kuklumas pasakyti, ko nori. Jie skatina pradėti apie dovanas kalbėti atvirai, net sudarinėti viešai prieinamus, konkrečius pageidaujamų daiktų ar patirčių sąrašus.

Vilnietės Renata ir Gitana rodo savo internetinę svetainę. Čia esą kiekvienas turi galimybę susikurti savo pageidaujamų dovanų sąrašą, kad jį galėtų matyti draugai ir artimieji.

Jų teigimu, būtent tokie aplinkiniams prieinami dovanų sąrašai gali padėti sumažinti nereikalingų dovanų skaičių. Mat jų atliktas tyrimas parodė, kad blogomis dovanomis lietuviai skundžiasi nuolat.

„Išsiaiškinom, kad beveik du trečdaliai žmonių pasakė, kad nuolat gauna dovanų, kurios jiems nebūtinos, nereikalingos“, – pasakojo startuolio įkūrėja Gitana Baliutavičienė.

REKLAMA
REKLAMA

Dažniausiai žmonės esą nusivilia padovanotais netinkamo dydžio drabužiais ar daiktas, kurie neturi dažnesnio naudojimo paskirties.

REKLAMA

„Statulėlės, nuotraukų rėmeliai, žvakės. Nes tarkim ir žvakės, vieniems patinka su kvapu, kiti to kvapo pakęsti negali. Galbūt kažkam dovanoja kaip ir praktišką dalyką samtį, būna tokių, bet jau žmogus turi jų du ar tris. Tai va tiesiog reikėtų išgirsti, ko realiai žmogui reikia“, – tikino projekto bendraautorė Renata Jakimavičienė.

O problemos kaltininkas esą – tautiečių kuklumas šiuo klausimu.

„Tyrimas rodo, kad 92 procentai žmonių prisipažįsta, kad jų klausia, ko jūs norėtumėt dovanų, bet kai ateina laikas tai pasakyti, kažkaip mes linkę susinepatoginti, pasakyti, kad tinka viskas“, – sakė G. Baliutavičienė.

REKLAMA
REKLAMA

Gitana ir Renata sako, kad kokybiško ar reikalingo daikto kaina neretai viršija populiariausią vienos dovanos biudžetą 10 – 30 eurų, tad jos skatina jungtines dovanas – keletui, pavyzdžiui, gimtadienio svečių, susimesti lėšas. Nemažiau prasminga, jų teigimu, dovanoti patirtis. Patyriminių dovanų prekeiviai pastebi, kad toks pasirinkimas populiarėja.

„Kasmet vidutiniškai apie 20 procentų tokių žmonių vis padaugėja, kurie renkasi ne daiktus, o kažkokias patirtis, pramogas ir akimirkas kartu“, – teigė laisvalaikiodovanos.lt atstovė Vaida Sindaravičiūtė–Kuosė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Turgaus prekybininkai pastebi, kad bent jau artėjant Valentino dienai, daiktų poreikis, štai, pavyzdžiui, tokių širdelių, vis mažėja. Žmonės vis dažniau renkasi tiesiog gėles.

„Tie, kurie gali, tai tie įperka ir širdeles ir panašiai, ir gėles nuperka, o kurie negali tai tik simboliškai“, – sakė prekeivis Kęstas.

Psichologas Marius Daugelavičius pastebi, kad šiais laikais vyrauja vartotojiškas požiūris, nebrangių daiktų visi patys nusiperka. Todėl jais pradžiuginti kitą – maža tikimybė.

REKLAMA

„Va to malonumo dažnai žmogus sau neleidžia, tai šitos dovanos labiau į tikslą galėtų pataikyti nei daiktai, kurių šiaip ar taip visi mes turime“, – kalbėjo M. Daugelavičius.

Psichologas dar sako, kad dovanomis žmonės neretai nusivilia būtent tuomet, kai jas gauna tik dėl formalumo. Nenorint nuvilti žmogaus esą geriau nieko nedovanoti arba pasigilinti į jo interesus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų