• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ką Lietuvos gyventojai mano apie lenkiškas prekes? Tokį klausimą iškėlė Lenkijos Respublikos ambasados Vilniuje Prekybos ir investicijų rėmimo skyrius, atlikęs viešosios nuomonės tyrimą, atsakiusį, kaip lietuviai vertina lenkiškų prekių asortimentą, kainas, kaip vertina kokybę ir kitus klausimus.

Ką Lietuvos gyventojai mano apie lenkiškas prekes? Tokį klausimą iškėlė Lenkijos Respublikos ambasados Vilniuje Prekybos ir investicijų rėmimo skyrius, atlikęs viešosios nuomonės tyrimą, atsakiusį, kaip lietuviai vertina lenkiškų prekių asortimentą, kainas, kaip vertina kokybę ir kitus klausimus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Agentūros RAIT atlikto tyrimo duomenimis, net 72 proc. Lietuvos gyventojų teigiamai įvertino lenkiškų produktų „kainos ir kokybės santykį“. Daugelį namų ūkių domina būtent toks pasiūlymas – geri produktai už atitinkamai gerą kainą. Anot Lenkijos Respublikos ambasados Vilniuje Prekybos ir investicijų rėmimo skyriaus vadovo Henryko Szymanskio, toks įvertinimas teikia gerų vilčių lenkiškų prekių pardavimui Lietuvoje.

REKLAMA

Aukštus įvertinimus (76 proc.) produktai iš Lenkijos gavo už jų prieinamumą. Spartėjant gyvenimo tempui, tai dažnai tampa lemiamu kriterijui renkantis prekes.

Lenkiškų prekių kokybę teigiamai įvertino 65 proc. Lietuvos vartotojų. Pasak tyrimo užsakovų, pastaraisiais metais Lenkijoje įvyko didelės permainos kokybės srityje. Tam įtakos turėjo tai, kad maždaug ketvirtadalis Lenkijos eksporto keliauja į Vokietiją, kur keliami dideli kokybės reikalavimai.

REKLAMA
REKLAMA

81 proc. vartotojų mano, kad lenkiškos prekės yra pigios, 58 proc. lietuvių lenkiškas prekes vertina kaip inovatyvias. Vienas iš trijų Lietuvos gyventojų mano, kad lenkiškos prekės yra neprestižinės, vienas iš penkių įsitikinę, kad jos nepatikimos.

Manoma, kad lenkiškų prekių kokybės pagerėjimą lėmė išaugęs pačių lenkų, kurių gyvenimo kokybė gerėjo, reiklumas. Taip pat – užsienio investicijos iš Japonijos, Vokietijos, JAV bei lenkiško kapitalo įmonių branda – technologijų diegimas, dizaino gerinimas, laboratorinių tyrimų naudojimas ir kita.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tyrimo metu buvo nustatytas „rekomendavimo indeksas“ – kokia dalis žmonių yra produkto propaguotojai, prekės ženklą reklamuojantys „iš lūpų į lūpas“. Didžiausi indeksai priklauso „Lubella“, „Atlas“, „Reserved“, „PZU“ prekiniams ženklams. Kiek mažesni – „Orlen“ ir „Sobieski“.

REKLAMA

Lenkijos, kaip šalies, prekių bei paslaugų įvaizdis įvertintas šiek tiek geriau nei vidutiniškai – apie 3,5 balo iš 5.

Tyrimo organizatoriai teigia, kad pastaruoju metu pasikeitė ir Lenkijos vyriausybės požiūris į pageidaujamą šalies įvaizdį pasaulyje. Lenkija kratosi „šalies su pigia darbo jėga“ įvaizdžio, todėl perorientavo ekonominę politiką link gamybos su didele pridėtine verte.

REKLAMA

Naujos, technologiškai pažengusios ekonomikos veiksmų ir laimėjimų požymiu Lenkija laiko tai, kad šalyje savo tyrimų ir plėtros centrus turi tokie tarptautiniai koncernai kaip „Motorola“, „Google“, „Samsung“, „IBM“, „Microsoft“, „General Electric“, „Roche“ ir kiti. Į Lenkijos aviacijos pramonę investavo „Pratt & Whitney“, „Agusta Westland“, „Goodrich“.

Apklausoje dalyvavo 1018 Lietuvos gyventojų nuo 15 iki74 metų amžiaus.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų