Viena Klaipėdos miesto gyventojų kreipėsi į mamas, norėdama apsaugoti nuo klaidos pasirenkant polikliniką vaikui. Deja, skaitytojai nepasisekė ir ji nukentėjo nuo privačios Klaipėdos miesto poliklinikos.
Nežinojo, kas galėtų būti
„Daug nelabai gerų atsiliepimų esu girdėjusi apie naująją Uosto polikliniką prie „Akropolio“. Bet niekada nebūčiau pagalvojusi, kad ji bus tokia bloga“, – feisbuko paskyroje rašė vaiko mama.
Moteris teigė, kad su poliklinika susipažino prieš keletą mėnesių. Per tą laiką spėjo pakeisti šeimos gydytoją ir jau tada pastebėjo, kad nebuvo jokio profesionalumo, bet tai buvo tik pradžia.
Lapkritį po atostogų užsienyje šeima pastebėjo, kad vaikas nekaip jaučiasi: „Vaikas pradėjo sunkiai kvėpuoti, tiesiog buvo sunku įkvėpti oro. Pažįstami gydytojai patarė kuo greičiau kreiptis į šeimos gydytoją, nes simptomai priminė neurologinę ligą, arba alergiją. Grįžus į Lietuvą savijauta tik pablogėjo.“
Pasak vaiko mamos, reikėjo skubios pagalbos, todėl šeima kreipėsi į Uosto klinikos šeimos gydytoją: „Pradėjau gydytojai pasakoti situaciją. Gydytoja paklausė vaiko širdies plakimo ir tik gūžtelėjo pečiais. Sakė nežinanti, kas galėtų būti. Pamaniusi, kad vaikas serga, ji liepė mums tirtis.
Jokių kitų klausimų: kas, kada ir kaip kvėpuoja – nepateikė. Nepastebėjau jokio profesionalumo iš jos pusės arba pagrįstos diagnozės.“
Gydytoja išrašė daugybę siuntimų: „Pulmonologas, neurologas, alergologas, paprašiau siuntimo į ligoninę, jeigu kartais nepavyktų rasti visų gydytojų ir atsakymų, kur toliau kreiptis.“
Greitai išsiaiškino priežastį
Moteris skundėsi, kad nei vieno nemokamo gydytojo poliklinikoje nėra, o kiekvieno konsultacija kainuoja nuo 25 eurų: „Turėjome ieškoti kitur, kreipėmės į Klaipėdos vaikų ligoninės konsultacinę polikliniką.
Registratūroje mūsų nesuprato, nes siuntime buvo parašyta, kad reikalinga skubi neurologo pagalba ir stacionari priežiūra ligoninėje, o vaiko diagnozė – astma. Poliklinika nesuprato, kodėl siuntime buvo taip parašyta.“
Klaipėdos vaikų ligoninės konsultacinėje poliklinikoje vaiką apžiūrėjo gydytoja: „Darbą, kurį turėjo atlikti mūsų šeimos gydytoja – atliko kitos poliklinikos vedėja.
Buvo užduota daugybė klausimų, kad išsiaiškintų, kur slypi problema. Po kelių klausimų ir vaiko elgesio stebėjimo, profesionalus gydytojas iškart įtarė neurologinę problemą.“
Mokamas siuntimas
Daugiau nesitikėjusi gauti jokios profesionalios pagalbos iš Uosto poliklinikoje dirbančios šeimos gydytojos, moteris gavo siuntimą kreiptis į kardiologą tą pačią dieną: „Man skubiai reikėjo siuntimo iš šeimos gydytojos. Širdies užima net nepastebėjusi šeimos gydytoja nenorėjo rašyti siuntimo, nors kita gydytoja labai rekomendavo pasitikrint širdį.
Siuntimo reikėjo skubiai, nes kitas talonėlis pas kardiologą būtų po mėnesio.Paskambinus į Uosto polikliniką pasakė, kad gydytoja dirba nuo 13 valandos. Atvažiavome, bet gydytoja pasirodė tik 14 valandą. Kai sulaukėme savo eilės, mums pasakė, kad tai kainuos 5 eurus, nes neturėjome registracijos talonėlio, kuris būtų tik kitą savaitę.“
Iškviestas vyr. gydytojas moteriai bandė paaiškinti, kad taip siuntimai nėra išduodami ir šeimos gydytoja sprendžia, ar pacientas turi būti siunčiamas pas kitus specialistus: „Siuntimai be talono yra mokami. Mano nuomone, šeimos gydytoja turi pati ištirti ir išsiaiškinti paciento būklę ir tik tada išrašyti siuntimą. Patys pacientai tikrai neturėtų konsultuotis su kitais specialistais ir aiškintis, kaip ir kas yra daroma.“
„Nuo kada siuntimai tapo mokami? Kaip elgtis tokioje situacijoje? Vienas talonėlis po dviejų mėnesių, kitas talonėlis šiandien arba rytoj. Imti siuntimus iškart visiems metams, nes kitaip mokėsi pinigus?“ – klausė pasipiktinusi vaiko mama. Moteris neslėpė nusivylimo šia poliklinika ir kitiems jos tikrai nerekomendavo.
Poliklinikos komentaras
Susisiekus su Uosto poliklinika ši pateikė raštišką atsakymą:
Labai apgailestaujame, bet mūsų įstaigos veikla, kaip ir kitų gydymo įstaigų, yra reglamentuota įstatymais, sveikatos apsaugos ministro įsakymais ir kitais teisės aktais, kurie nustato sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarkas (ir nesvarbu, ar tai valstybinė ar privati gydymo įstaiga).
Pacientai turi teisę skųstis, jei, jų nuomone, jiems netinkamai buvo suteiktos ar išvis nesuteiktos paslaugos, ar jie buvo blogai aptarnauti. Tačiau, pirmiausia, jie turi skundą pateikti gydymo įstaigai, kad ji galėtų ne tik išsiaiškinti situaciją, bet, ir kas svarbiausia, dėl konkrečios situacijos pateikti konkretų atsakymą ir paaiškinti kodėl buvo padaryta taip, o ne kitaip.
Mes suprantame, kad šiandieninės technologijos šį procesą leidžia stipriai supaprastinti, tačiau, deja, įstatymai įpareigoja medikus laikytis profesinės etikos, kuri draudžia komentuoti konkrečius įvykius, susijusius su konkrečiais pacientais, nes bet kokia informacija, susijusi su konkrečiu pacientu, yra konfidenciali ir negali būti teikiama be paciento sutikimo nei viešojoje erdvėje, nei pateikiant ją tretiesiems asmenims.
Kartu norime informuoti, kad šeimos gydytojai siuntimus mūsų įstaigoje, kaip ir visose gydymo įstaigose, išduoda sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka. Pacientų patekimo pas gydytoją tvarka taikoma ir siuntimo atėjusiems asmenims, o sveikatos apsaugos ministro nustatyta siuntimų išdavimo ir pildymo tvarka ne tik yra nustačiusi, kad gydytojas, o ne pacientas, sprendžia, ar reikia siųsti pacientą pas specialistą, bet ir reikalauja tinkamai jį užpildyti, kas reikalauja gydytojų skirti tam laiko.
Tie pacientai, kurie įsivaizduoja, kad siuntimo išdavimui pakanka sekundės, dažniausiai siuntimo ir atvyksta paskutinę sekundę, ir visiškai nesusimąsto, kad skubėdami ir skubindami medikus, konfliktuodami ir reikalaudami paslaugos čia ir dabar, jie tokiu elgesiu ne tik patys sau apriboja galimybę gauti kokybišką paslaugą, bet ir skriaudžia kitus pacientus, kurie atvyksta į priėmimą pas gydytoją sirgdami ar prisiregistravę iš anksto ir kantriai laukia eilėje.
Būtent, siekdama nors kiek suvaldyti tokius atvejus, įstaiga ir nustatė siuntimo, kurio ekstra būdu reikalauja pats pacientas, o ne sprendžia gydytojas, išrašymo mokestį. Taip pat norime informuoti, kad ne pati gydymo įstaiga, o ligonių kasos sprendžia su kuriomis gydymo įstaigomis bus sudarytos sutartys dėl nemokamų gydytojų specialistų konsultacijų, todėl šiandien mūsų gydymo įstaigos galimybės pasiūlyti nemokamas gydytojų specialistų konsultacijas yra labai ribotos.
Jeigu nepatenkinti pacientai tikrai norėtų išsiaiškinti kilusią situaciją, jiems tereikia kreiptis į mus ir mes visada pasirengę bendradarbiauti ir išsiaiškinti kilusius nesutarimus, ar pateikti paaiškinimą, kodėl medikai tam tikroje situacijoje pasielgė būtent taip.
Tačiau šiandien visi matome, kad, kai yra visos galimybės žmonėms bendrauti socialiniuose tinkluose ir viešoje erdvėje ir išsakyti savo subjektyvią nuomonę vienu ar kitu klausimu, niekam nerūpi ką mano kita pusė. Ir, tuo labiau, visai paprasta, tačiau negarbinga tokiu būdu išlieti savo pyktį ir susierzinimą, nepagarbiai atsiliepiant ir įžeidinėjant kitus asmenis, kuri neturi teisės viešai atsakyti ir paaiškinti savo pozicijos.
Tiesiog todėl norėtume atkreipti dėmesį, kad gydytojas, kaip ir visi kiti, taip pat yra žmogus, kurio garbė ir orumas gali būti ginamas įstatymu, ir priminti, kad LR Baudžiamasis kodeksas 154 straipsniu yra nustatęs kad:
1. Tas, kas paskleidė apie kitą žmogų tikrovės neatitinkančią informaciją, galinčią paniekinti ar pažeminti tą asmenį arba pakirsti pasitikėjimą juo, baudžiamas bauda arba laisvės apribojimu, arba areštu, arba laisvės atėmimu iki vienerių metų.
2. Tas, kas šmeižė asmenį, neva šis padarė sunkų ar labai sunkų nusikaltimą, arba per visuomenės informavimo priemonę ar spaudinyje, baudžiamas bauda arba areštu, arba laisvės atėmimu iki dvejų metų.