• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Liepos 22 d. vakarą beveik 200 keleivių ruošėsi iš Romos skristi į Vilnių. Po kelių valandų laukimo paaiškėjo, kad skrydis atidėtas, dar vėliau – kad jo visai nebus. Už skrydį atsakinga Airijos skrydžių bendrovė „Ryanair“ paaiškino, kodėl kelionė neįvyko suplanuotu laiku, o ekspertai primena, ką daryti keleiviams, kai jų skrydį atšaukia.

Liepos 22 d. vakarą beveik 200 keleivių ruošėsi iš Romos skristi į Vilnių. Po kelių valandų laukimo paaiškėjo, kad skrydis atidėtas, dar vėliau – kad jo visai nebus. Už skrydį atsakinga Airijos skrydžių bendrovė „Ryanair“ paaiškino, kodėl kelionė neįvyko suplanuotu laiku, o ekspertai primena, ką daryti keleiviams, kai jų skrydį atšaukia.

REKLAMA

Liepos 22 d. (pirmadienį) „Ryanair“ lėktuvas iš Romos Vilniaus oro uoste turėjo nusileisti tą patį vakarą 21 val. 55 min. Kelis kartus atidėjus skrydį, galiausiai jis buvo atšauktas.

Keleiviams pasiūlytas alternatyvus „Ryanair“ skrydis. Šiuo reisu lėktuvas nusileido kitą dieną – liepos 23 d. 13 val. 8 min. Tiesa, kaip dažniausiai ir būna, šis lėktuvas buvo beveik užpildytas, todėl juo galėjo grįžti tik nedidelė dalis atšaukto skrydžio keleivių. 

„Dėl kokių priežasčių buvo atšauktas skrydis iš Romos oro uosto pakomentuoti galėtų pačios oro linijos, Vilniaus oro uostas konkrečių duomenų neturi“, – teigė Lietuvos oro uostų komunikacijos projektų vadovė Lina Beišinė.

REKLAMA
REKLAMA

„Ryanair“: skrydis atšauktas dėl „darbuotojų trūkumo“

„Ryanair“ paaiškino, kad skrydis iš Romos į Vilnių liepos 22 d. buvo atidėtas, o vėliau atšauktas dėl „skrydžių vadovų trūkumo visoje Europoje“.

REKLAMA

„Nukentėję keleiviai gavo beveik 20 pranešimų SMS žinutėmis, el. paštu ir PUSH pranešimais, kuriuose buvo informuojami apie galimybę nemokamai perkelti skrydį arba susigrąžinti visus pinigus.

Nepaisant „Ryanair“ pastangų pasirūpinti keleivių apgyvendinimu, laisvų vietų buvo nedaug, todėl keleiviams buvo pranešta, kad jie taip pat gali individualiai pasirūpinti apgyvendinimu, kurio gautas išlaidas gali susigrąžinti Ryanair.com svetainėje.

Nuoširdžiai atsiprašome už nepatogumus, patirtus dėl šio atšaukimo, kurį lėmė skrydžių vadovų „darbuotojų trūkumas“, kurio „Ryanair“ negali kontroliuoti ir kuris turi įtakos visoms Europoje veikiančioms oro transporto bendrovėms“, – teigiama bendrovės komentare.

REKLAMA
REKLAMA

Kadangi skrydžių vadovų streikas laikomas aplinkybe, kurios oro linijos negali kontroliuoti, tokiu atveju kompensacijos keleiviams nėra išmokamos. Tačiau pagal taisykles žmonės turi būti kitaip aprūpinti.

Skrydis atšauktas – ką turite teisę gauti?

Kompensavimas ir pagalba keleiviams atsisakymo vežti, skrydžio atšaukimo arba atidėjo ilgamui laikui taisyklės yra nurodytos Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 261/2004. Reglamentas numato, kad atšaukus skrydį oro vežėjas turi pasisiūlyti gražinti pinigus už bilietus arba kitą artimiausią skrydį.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Oro vežėjai, kurie to nepadaro, turėtų išmokėti keleiviams kompensacijas. Jei skrydis sutriko dėl aplinkybių, kurių oro linijos negalėjo kontroliuoti, kompensacija keleiviams nepriklauso. Tarp nekontroliuojamų aplinkybių patenka gamtos stichijos, skrydžių vadovų streikai.

„Keleiviams svarbu žinoti, kad bet kuriuo atveju nukėlus skrydį arba atšaukus, jie turi bendrauti su savo oro linijų bendrove, iš kurios pirko bilietą, ir ji, priklausomai nuo atšaukimo aplinkybių, turi pasiūlyti tam tikrus kompensavimo mechanizmus. Taip pat, priklausomai nuo laukimo laiko, oro linijos turi pasirūpinti keleivių maitinimu ir apgyvendinimu“, – komentavo L. Beišinė.

REKLAMA

Taigi, jeigu atšaukė jūsų skrydį, paprašykite oro linijų, kad duotų kuponų maistui ir gėrimui. Be to, jums turi pasiūlyti du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus.

Jei dėl atšaukto skrydžio esate priversti laukti per naktį, oro linijos turi pasirūpinti apgyvendinimu (viešbučiu ar kita) ir transportu iki apgyvendinimo vietos ir atgal. Apgyvendinimo išlaidas oro linijos taip pat turi kompensuoti.

REKLAMA

Galite susigrąžinti iki 600 eurų, bet neskubėkite

Jei skrydis sutriko dėl aplinkybių, kurių oro linijos negalėjo kontroliuoti, kompensacija keleiviams nepriklauso. Kitais atvejais už atšauktą skrydį keleiviai gali atgauti nuo 250 iki 600 eurų.

Vis dėlto ekspertai pataria neskubėti susigrąžinti pinigus. „Oro skundo“ įkūrėjas, oro linijų keleivių teisių gynimo ekspertas Balys Rimkus primena, kad tai dažniausiai yra naudinga pačioms oro linijoms, bet ne keleiviui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Todėl pirmiausia rekomenduojama susisiekti su skrydžių bendrove ir paprašyti alternatyvaus skrydžio greičiausiu įmanomu būdu. Jeigu kito skrydžio oro linijos greitu metu nepasiūlo, patariama patiems nusipirkti naują skrydį. Šias išlaidas privalės kompensuoti skrydį atšaukusios oro linijos. 

„Oro skundas“ primena išsisaugoti visus kvitus: nakvynės, naujo skrydžio sąskaitą, rezervacijos patvirtinimą, maisto ir gėrimų pirkimo kvitus. Taip pat įrodymus, kad bandėte susisiekti su oro linijomis, jei to padaryti nepavyktų.

REKLAMA

Taip pat nesutikite su siūlomais kelionių čekiais ir nepasirašinėkite jokių susitarimų, jog atsisakote pretenzijų. Tokie pasiūlymai užkirs kelią atgauti moralinę kompensaciją, nurodo „Oro skundas“.

„Ryanair“ perspėja dėl skrydžių Europoje

Viena didžiausių pigių skrydžių bendrovių „Ryanair“ pranešė apie daugybę skrydžių, kurie vėluoja visoje Europoje.

Pasak pranešimo, kurį bendrovė skelbia savo svetainėje, „Ryanair“ atsiprašo keleivių „dėl pernelyg didelių skrydžių vėlavimų, kuriuos trečiadienį, liepos 24 d., sukėlė Europos oro eismo kontrolės darbuotojų trūkumas, dėl kurio nukentėjo visos Europos oro linijų bendrovės.“

REKLAMA

Anot „Ryanair“, oro eismo kontrolės paslaugų teikimas šią vasarą nuolat stringa dėl nuolatinio darbuotojų trūkumo.

Trečiadienį, liepos 24 d., 23 proc. „Ryanair“ pirmosios bangos išvykimų (136 iš 580 orlaivių) buvo atidėti dėl oro kontrolės „darbuotojų trūkumo“. 

„Tokie pasikartojantys skrydžių vėlavimai dėl netinkamo oro eismo kontrolės valdymo yra nepriimtini“, – nurodė bendrovė.

„Atsiprašome savo keleivių dėl šių pasikartojančių oro eismo kontrolės skrydžių vėlavimų, dėl kurių labai apgailestaujame, tačiau kurių „Ryanair“ negali kontroliuoti“, – apgailestavo „Ryanair“.

Ryanairskrydžių valdymo centras Dubline taip pat įspėjo keleivius apie galimus skrydžių vėlavimus visoje Europoje liepos 25 dieną. Štai ketvirtadienio rytą beveik 100 „Ryanair“ skrydžių vėlavo dėl darbuotojų trūkumo.

į Vilnių skridęs lėktuvas nurodytu laiku nenusileido... Taigi neskrido, bukalaurai.
Tapinas vairavo
Cia buvo toks pigus zurnaliugos triukas, kad daugiau klicku surinkt, nes visi normalus, kaip ir jus pagalvojo, jog kazkas lektuvui ore atsitiko, tokie del klicku ir motina tikriausiai parduotu. Sekantis sio zurnaliugos straipsnis butu "mano Ferrari neisvaziavo", kadangi ne buvo mano ir nebuvo ne Ferrari.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų