Gruodžio 5 d. oro tarša sustabdė kriketo rungtynes tarp Indijos ir Šri Lankos, kurios vyko Feroz Shah Kotla stadione. Rungtynes teko nutraukti, kuomet žaidėjai ėmė skųstis, jog vos įkvepiamas oras sukelia vėmimą, rašoma independent.
Bėda sprendžiama tik sezoniškai
Indijos vyriausybė į šią problemą dėmesį atkreipia tik žiemos sezono metu. Šiuo metu oro tarša pasiekia piką ir vyriausybė bei reguliavimo institucijos atsikelia iš žiemos miego ir imasi veiksmų.
Šiuo metu Delyje yra derliaus nuėmimo laikas, tai reiškia, kad ūkininkai degina nepageidaujamus šiaudus ir kitas žemės ūkio atliekas, kurios siurbiamos atmosferą, užteršiamas miestas.
Kadangi naktys atvėso mieste sunaudojam daugiau medienos ir karvių mėšlo, kurie yra deginami, kad būtų šilta. O silpnesnis vėjo greitis reiškia, kad kietosios dalelės mieste užsilaiko ilgiau. Dėl to Delyje nuodingas oras sudaro baisų smogą.
Nors orų ir gamtos sukontroliuoti neįmanoma, galima kontroliuoti kietųjų dalelių šaltinius.
Taršą kelia didžiulis žmonių skaičius
Visa ši tarša susidaro dėl visuomenės paklausos maistui, šilumai ir judumui. Taip Delis atsiduria tokiose situacijose, kuomet taršą sukelia milijonai gamintojų, tačiau labai mažai jų yra atsakingi už taršos kontrolę. Kadangi šaltiniai yra taip išsisklaidę, nepakanka sutelkti dėmesio į kai kurias dideles gamyklas ar elektrines. Plačiosios visuomenės vaidmuo tampa ypač svarbus siekiant išvalyti toksišką Delio orą.
Tokioje situacijoje tik radikalios priemonės gali kažką pakeisti.
Pirma, miestui reikia veiksmų plano, kuris visus metus leistų kovoti su tarša, o ne pašalinti taršos problemą iš darbotvarkės, nes kiekvieną pavasarį tarša susilpnėja. Šis planas negali apimti tik miesto ribų.
Delio aplinkiniai rajonai taip pat yra užteršti, nes jiems trūksta jūros brizų, kurie padėtų išsklaidyti teršalus iš tokių miestų, kaip Mumbajus ar Kolkata, todėl jie taip pat turi būti įtraukti į bet kokį planą.
Per daug gyventojų
Antra, turime pripažinti, kad Delis yra pernelyg tankus miestas. Kai 1947 m. Indija įgijo nepriklausomybę, mieste buvo beveik milijonas gyventojų.
Šiuo metu, pagal Jungtinių Tautų pasaulinę urbanizacijos ataskaitą, per šį šimtmetį miesto teritorijoje apsigyveno daugiau nei 10 milijonų gyventojų, o maždaug po penkerių metų miestas turėtų viršyti 30 milijonų barjerą. Toks augimas reiškia, kad nebe išgalima aprūpinti gyventojus energija ir transportu.
Planuojami mažiau teršiantys autobusai
Delis planuoja pristatyti tūkstančius naujų autobusų, kurie bus varomi gamtinėmis dujomis. Jie yra švaresni už dyzeliną ir padeda patenkinti augančią visuomenės paklausą, tačiau šie autobusai vis dar gamina nematomas išmetamas šiltnamio efektą sukeliančias dujas.
Vietoje to vyriausybė turi pradėti rengtis ateičiai ir apsvarstyti miestų ekologiškumą įtraukdama autobusus, kurie visiškai neterštų. Miestui taip pat labai reikalingos ilgalaikės investicijos į transporto infrastruktūrą, ypač požeminių traukinių plėtrą – tai švaresnis ir pigesnis susisiekimo būdas.
Vadinamieji "Bharat VI" reglamentai dėl švaresnių degalų ir transporto priemonių išmetamų teršalų standartų bus pristatyti Delyje kitais metais. Tai yra sveikintinas žingsnis. Tačiau dabartinė transporto priemonių grupė išlieka problema, nes senesni automobiliai kelis metus išliks keliuose, kol jie palaipsniui nusidėvės ir jų bus atsisakoma.