Net jeigu būstą realiai apdraudėte, bet, pavyzdžiui, pamiršote bankui nusiųsti pinigų pervedimo kopiją, jums gali tekti mokėti iki 100 eurų mokestį arba baudą.
Sutarties kopijos neužteko
Į naujienų portalą tv3.lt kreipėsi du nesusiję SEB klientai, kurie pasakojo turintys paėmę būsto paskolas šiame banke.
Vilnietė Rugilė pasakojo, kad sąžiningai moka paskolos įmokas.
„Kas metus bankas paprašo įkeisto turto draudimo sutarties – reikia įrodyti, kad NT yra apdraustas. Šiemet bankas atsiuntė trumpąją žinutę, kuri skambėjo taip: „Gerb. Kliente, prašom pateikti galiojančios bankui įkeisto turto draudimo sutarties kopiją el. paštu [email protected]. Kitu atveju gali būti taikomas Paslaugų ir operacijų kainyne nustatytas mokestis.“
Nusiunčiau bankui reikiamą draudimo sutartį, deja, buvau nemaloniai nustebinta. Po kurio laiko SEB banko sąskaitoje, kurią naudoju tik būsto paskolos įmokoms mokėti, pamačiau rezervuotus 20 eurų“, – pasakojo moteris.
Anot jos, mokėjimo paskirties laukelyje buvo nurodyta „Kredito skola“.
Rugilė piktinosi, kad bankas net gavęs NT draudimo sutarties kopiją vis tiek jai pritaikė baudą.
„Nesuprantu, už ką man nuskaitė 20 eurų. Ir kaip juos susigrąžinti“, – klausė ji.
Kitas portalo tv3.lt skaitytojas Justas irgi tikino, kad kiekvienais metais sulaukia SEB banko prašymo atsiųsti draudimo sutarties kopiją.
„Visada ją nusiunčiu, tačiau susidaro įspūdis, kad bankas tik ir laukia, kada nepastebėsiu jų atsiųsto laiško ir pamiršiu nusiųsti dar pinigų pervedimo kopiją.
Netgi paklausiau, kokią man baudą pritaikys, jeigu jos neatsiųsiu. Ilgą laiką tylėję bankas patikino, kad nubaus 20 eurų bauda. Taigi užmaršumas ar pavėluotas sureagavimas į banko laišką gali kainuoti 20 eurų.
Pateikus dokumentus – mokestį panaikins
SEB banko valdybos narė ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė Eglė Dovbyšienė komentavo, kad už paskolą įsigytas būstas turi būti apdraustas.
„Tai yra įprastas sprendimas, padedantis suvaldyti riziką mūsų klientams. Taip būstą įsigiję klientai gali būti tikri, kad atsitikus nenumatytoms aplinkybėms, nesusidurs su dažniausiai didelėmis išlaidomis dėl turto sugadinimo ar, blogiausiu atveju, jo praradimo.
Natūralu, kad draudimo sąlyga yra įtraukiama į būsto paskolos sutartį. Įprastai susitariama, kad draudimu pasirūpins pats klientas, turtą perkantis asmuo“, – tikino banko atstovė.
E. Dovbyšienė pastebėjo, kad bankas nuolat prižiūri galiojančias būsto draudimo sutartis ir informuoja klientus apie turto draudimo pabaigą.
„Kartu pranešime yra išdėstomos sąlygos, pagal kurias turi būti draudžiamas SEB bankui įkeistas turtas. Visada nurodoma, kad jeigu per pranešimuose nurodytą terminą klientas nepateiks nurodytų nekilnojamojo turto draudimo dokumentų, už kiekvieną gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto objektą, kuris yra kliento nedraustas ilgiau kaip 30 kalendorinių dienų, jam ar jai bus taikomas 20 eurų mokestis už neapdrausto įkeisto turto administravimą“, – komentavo banko atstovė.
Anot jos, administravimas susijęs su ataskaitų apie nedraustą turtą rengimu, informacijos apie nedraustą turtą pateikimu įvairiais kanalais, informacijos tikslinimu su draudimo bendrovėmis.
„Mokestis yra taikomas tol, kol klientas pateikia bankui įkeisto turto draudimo dokumentus. Todėl geriausias būdas išvengti išlaidų – atliepti banko pranešimą ir laiku pateikti turto draudimo dokumentus, kaip numatyta sutartyje“, – patarė banko atstovė.
Draudimas – būtinas
„Swedbank“ atstovas Gytis Verčinskas komentavo, kad būstą drausti privaloma visu paskolos laikotarpiu, o bankas privalo turėti galiojantį būsto draudimo polisą.
„Jei turtas nebūna apdraudžiamas, tai laikoma esminių sutarties sąlygų nevykdymu, o detaliau to pasekmės aprašomos kredito sutartyje“, – įspėjo banko atstovas.
„Luminor“ banko privačių klientų kredito produktų skyriaus vadovė Alina Navickė irgi tikino, kad visi asmenys, įsigiję nekilnojamąjį turtą su būsto paskola, įsipareigoja jį apdrausti.
„Dažniausiai tokie draudimo polisai būna metiniai – klientas kiekvienais metais moka draudimo įmokas, kad draudimo suteikiama apsauga galiotų toliau“, – sakė banko atstovė.
Bauda gali siekti ir 100 eurų
G. Verčinskas pastebėjo, kad neretai klientai tiesiog pamiršta pateikti galiojantį draudimo polisą.
„Mes visuomet stengiamės bendradarbiauti ir priminti apie poliso pateikimą, tad neturime praktikos tokiu atveju taikyti minimų baudų.
O turintiems „Swedbank“ namų turto draudimą, polisas atnaujinamas automatiškai, taigi tokiu atveju klientui nebereikia papildomai rūpintis poliso pateikimu bankui visu paskolos laikotarpiu“, – komentavo G. Vercinskas.
A. Navickė komentavo, kad jeigu klientas draudimo įmokas moka tvarkingai ir laiku, o draudimo polise būsto paskolą suteikęs bankas nurodomas kaip naudos gavėjas, dažniausiai klientui papildomai banko informuoti nereikia.
„Tačiau jeigu klientas neteisingai nurodo naudos gavėją, nesumoka draudimo įmokos ar vėluoja bankui pateikti draudimo polisą, siunčiame jam priminimą apie tai el. paštu, SMS žinute arba per internetinę bankininkystę.
Jeigu ir tuomet klientas nereaguoja, galime taikyti baudą – šiuo metu „Luminor“ banke baudos dydis yra 100 eurų“, – skaičiavo banko atstovė.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!