Nuo pat įkūrimo 1989-aisiais „Lexus“ nuosekliai tobulino prabangos sampratą ir nuolat perrašė automobilio nuosavybės suvokimo taisykles. Šiandien šiuos pasiekimus gali įvertinti ir „Lietuvos metų automobilis“ konkurso komisija, kuriai buvo pristatytas kompaktiškas „Lexus LBX“ krosoveris.
LBX yra pirmasis „Lexus“ modelis, sukurtas specialiai atsižvelgiant į europiečių vairuotojų poreikius. Netgi jo pavadinimas iš trijų raidžių turi ypatingą reikšmę – anksčiau tokiu išskirtinumu galėjo pasigirti tik legendinis LFA superautomobilis.
Mažiausias „Lexus“ gamos narys
Japonišką prabangą simbolizuojantys automobiliai dažniausiai pasižymi didesniais gabaritais. Tačiau Europoje vis dar stiprus poreikis kompaktiškiems, tačiau komfortiškiems, technologiškai pažangiems ir aukštesnės klasės automobiliams.
Atsižvelgdama į šiuos specifinius europiečių lūkesčius, „Lexus“ sukūrė kompaktišką krosoverį LBX, kurio pilnas pavadinimas – „Lexus Breakthrough Crossover“ (liet. „Lexus“ proveržio krosoveris).
Šis modelis ne tik padės sustiprinti „Lexus“ pozicijas Europos rinkoje, bet ir taps įmonės permainų šiame regione simboliu.
Naudoja naują platformą
LBX yra pirmasis „Lexus“ modelis, sukurtas naudojant gamintojo GA-B mažų automobilių globalios architektūros platformos variantą.
Ši platforma buvo pritaikyta taip, kad atitiktų griežtus „Lexus“ standartus. Todėl pagrindiniai LBX pranašumai – žemas svorio centras, plačios tarpvėžės, trumpos iškyšos ir ypač tvirtas kėbulas. Būtent šios savybės užtikrina vairavimo malonumą ir puikų valdymą.
LBX matmenys: automobilio ilgis siekia 4 190 mm, plotis – 1 825 mm, aukštis – 1 545 mm, o ratų bazė sudaro 2 580 mm.
Naudoja efektyvią hibridinę pavarą
LBX modelį varo naujos kartos savaime įsikraunanti „Lexus“ hibridinė elektrinė galios sistema su kompaktišku ir lengvu 1,5 litro darbinio tūrio trijų cilindrų vidaus degimo varikliu.
Pagrindiniai hibridinės sistemos komponentai, įskaitant transmisiją ir galios valdymo bloką, buvo iš esmės perdaryti, siekiant pagerinti našumą, sumažinti energijos nuostolius, sutaupyti svorio ir sumažinti dydį.
Taip pat įdiegta nauja didesnio energinio pratakumo, didelės išeities galios, bipolinė nikelio-metalo hidridų (NiMH) baterija. Ji suteikia papildomą elektros variklio palaikymą greitėjant ir pailgina automobilio važiavimą vien elektros režimu.
Variklio šiluminis efektyvumas yra vienas įspūdingiausių pasaulyje. Jį užtikrina greitojo degimo technologija ir konstrukcijos ypatybės, kaip antai tiesios įsiurbimo angos ir lazeriu tekinti įsiurbimo vožtuvų dėklai.
Kitos vertos paminėti savybės: itin lengvi stūmokliai, sukurti veikti esant aukštiems sūkiams, ir elektronikos kontroliuojama kintamo veikimo laiko pažangi vožtuvų darbo sistema.
Konkurse dalyvaujančio „Lexus LBX“ vizitinė kortelė
- Kėbulo tipas: SUV
- Degalų rūšis: Benzinas/Hibridinis
- Varantieji ratai: Visi keturi
- Variklio galia (ag): 136
- Sukimo momentas (Nm): 120
- Svoris (kg): 1 280
- Bagažinės tūris (l): 255
- 0-100 km/val. (s): 9,6
- CO2 emisija: 109
- Pradinė „Lexus LBX“ kaina (eur): 35 600
- Konkursui pateikto automobilio kaina (eur): 46 600
Atiduokite savo balsą „Tautos automobilio rinkimuose“
Lietuvos vairuotojai nuo pat 1998-ųjų metų turi teisę išreikšti savo nuomonę ir atiduoti savo balsą „Tautos automobilio“ rinkimuose.
„Tautos automobilio“ rinkimuose dalyvauja visi šiemet konkursui pateikti automobiliai, tad kiekvienas Lietuvos vairuotojas gali savo balsu pademonstruoti savo simpatiją konkretiems modeliams, įskaitant ir „Lexus LBX“.
Balsuoti už norimą automobilį galite „Tautos automobilio“ polapyje.