Ambicingų „Renault“ vadovų dėka iš pelenų prisikėlusi Rumunijos gamintoja „Dacia“ per ganėtinai trumpą laiką tapo vienu mylimiausių automobilių gamintojų Europoje.
Aiškiai pabrėždama savo automobilių paskirtį, „Dacia“ ne tik didžiavosi biudžetinių automobilių gamintojo statusu, bet ir visomis jėgomis stengėsi atsispirti automobilių pramonės tendencijoms, pagal kurias kiekvienas naujas modelis vis labiau pripildomas sudėtingos elektronikos.
Pigiausias visureigis rinkoje
Automobilių gamintojai, siekdami efektyvumo kiekviename žingsnyje, dažnai atsisako tam tikrų sprendimų ar komforto įrangos, kuri galbūt nėra būtina Vakarų Europoje, tačiau Lietuvoje yra vertinama.
Vienas tokių atributų – keturių varančiųjų ratų pavara. Ji ne tik suteikia didesnį saugumo jausmą, bet ir praverčia permainingomis žiemos sąlygomis, dažnai sutinkamomis Lietuvoje.
Kaip ir ankstesniuose modeliuose, trečios kartos „Duster“ suteikia vairuotojui galimybę pačiam nuspręsti, kaip turėtų veikti keturių varančiųjų ratų pavara. Palikus nustatymus „Auto“ režime, automobilis pats nusprendžia, ar turėtų būti varomas tik priekiniais, ar visais keturiais ratais.
Esant poreikiui, „Duster“ leidžia pasirinkti kitus režimus, kurie suteikia daugiau kontrolės ir tikslumo, kaip veikia keturių varančiųjų ratų pavara. Nors bekelės galiūnais laikomi „Land Rover Defender“ ar „Toyota Land Cruiser“ gali pasiūlyti daugiau važiavimo režimų ir konfigūravimo galimybių, tačiau jie tuo pačiu ir kainuoja gerokai daugiau. Štai, pradinė „Duster 4x4“ versijos kaina Lietuvoje siekia vos 23 490 eurų.
Hibridinis „Duster“ – efektyvumo čempionas
Pirmą kartą „Duster“ modelio istorijoje šis kompaktiškas visureigis gali būti komplektuojamas našia hibridine sistema.
Hibridinis „Duster“ didžiausią efektyvumą pasiekia mieste. Benzininio ir elektrinio variklių tandemas leidžia net 80 proc. kelionių mieste įveikti naudojant vien tik elektros energiją, todėl vidutinės degalų sąnaudos gali siekti vos 4–5 l/100 km.
Tiems, kurie nenori hibridinio variklio, „Duster“ taip pat bus prieinamas su skirtingo pajėgumo benzininiais varikliais: 1,0 litro, 100 arklio galių ir 1,2 litro, 130 arklio galių versijomis.
„Dacia“ siūlo ir modelį su gamykline dujų įranga, kuris gali nuvažiuoti iki 1 300 kilometrų, nes turi 50 litrų benzino ir 50 litrų suskystintų dujų bakus.
Turi svarbiausias saugumo technologijas
„Dacia“ jau kurį laiką laikosi principo, kad automobiliuose turėtų būti tik svarbiausia saugumo įranga, tačiau su trečios kartos „Duster“ modeliu gamintojas nusprendė pasiūlyti keletą populiarių papildomų priedų.
Nuo šiol „Duster“ gali būti komplektuojamas su avarinio stabdymo sistema, kuri atpažįsta ne tik kitus automobilius, bet ir pėsčiuosius, motociklininkus bei dviratininkus. Taip pat yra kelio ženklų atpažinimo sistema ir eismo juostos palaikymo funkcija.
Be to, „Duster“ aprūpintas atnaujinta multimedijos sistema, leidžiančia išmaniųjų telefonų naudotojams belaidžiu ryšiu prisijungti prie „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ sąsajų.
Konkurse dalyvaujančio „Dacia Duster“ vizitinė kortelė
- Kėbulo tipas: SUV
- Degalų rūšis: Benzinas/Hibridas
- Varantieji ratai: Priekiniai
- Variklio galia (ag): 140
- Sukimo momentas (Nm): 148
- Svoris (kg): 1 380
- Bagažinės tūris (l): 430
- 0-100 km/val. (s): 10,1
- CO2 emisija: 114
- Pradinė „Dacia Duster“ kaina (eur): 17 690
- Konkursui pateikto automobilio kaina (eur): 28 080
Atiduokite savo balsą „Tautos automobilio rinkimuose“
Lietuvos vairuotojai nuo pat 1998-ųjų metų turi teisę išreikšti savo nuomonę ir atiduoti savo balsą „Tautos automobilio“ rinkimuose.
„Tautos automobilio“ rinkimuose dalyvauja visi šiemet konkursui pateikti automobiliai, tad kiekvienas Lietuvos vairuotojas gali savo balsu pademonstruoti savo simpatiją konkretiems modeliams, įskaitant ir „Dacia Duster“.
Balsuoti už norimą automobilį galite „Tautos automobilio“ polapyje.