• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dakaro ralis jau šeštus metus iš eilės sugrįžta į Saudo Arabiją. Čia Dakaro ralio varžybų dalyviai turės įveikti tūkstančius varginančių kilometrų, jog galėtų tapti pripažintais maratono nugalėtojais.

Dakaro ralis jau šeštus metus iš eilės sugrįžta į Saudo Arabiją. Čia Dakaro ralio varžybų dalyviai turės įveikti tūkstančius varginančių kilometrų, jog galėtų tapti pripažintais maratono nugalėtojais.

REKLAMA

Kada prasidės Dakaro ralis 2025?

2025 metų Dakaro ralis startuos pietinėje Saudo Arabijos dalyje – Bišoje.

Kaip ir anksčiau, Dakaro ralio dalyviai sausio 1-2 dienomis turės praeiti techninę komisiją ir susitvarkyti likusius formalumus, o sausio 3 dieną bus surengtas „prologas“, kuris nulems dalyvių starto eiliškumą pirmame greičio ruože.

Sausio 4 dieną, dalyvių karavanas pajudės į šiaurę, o vėliau pasuks atgal į pietus, link garsiosios „Empty Quarter“ dykumos. Ten dalyviai turės įveikti tris greičio ruožus.

Pagal numatytą Dakaro ralio programą, varžybų finišas numatytas sausio 17 dieną, Šubajtoje.

Per 14 dienų lenktynių dalyviai turės įveikti 12 greičio ruožų. Pasak varžybų organizatoriaus David'o Castera, šių metų maršrute lenktynininkai turės įveikti mažiau uolėtų ruožų. Šis sprendimas buvo priimtas norint sumažinti rimtų gedimų patiriančių ekipažų skaičių.

REKLAMA
REKLAMA

Varžybų dalyvių taip pat laukia didžiulis navigacijos iššūkis. Visi Dakaro ralio dalyviai privalės naudotis skaitmeninėmis ralio knygomis, kuriomis bus galima naudotis likus vos 15 minučių iki kiekvieno greičio ruožo pradžios.

REKLAMA

Ilgesnis 48 valandų etapas

2024-aisiais pristatyta naujovė sugrįš ir į 2025-ųjų Dakaro maratoną, tačiau su keliais pakeitimais.

48 valandas truksiantis greičio ruožas bus išplėstas iki 950 kilometrų, o pati trasa taps gerokai įvairesnė, įtraukiant įvairius reljefo tipus.

Tačiau šio etapo taisyklės išliks tokios pačios: pirmosios dienos rytą startavę, dalyviai 18 valandą privalės sustoti ir vykti į artimiausią bivaką poilsiui. Lenktynes jie galės tęsti tik kitos dienos rytą, užtikrinant sąlygas poilsiui ir tinkamam pasiruošimui antrojoje etapo dalyje.

REKLAMA
REKLAMA

Atskiri greičio ruožai

Viena svarbiausių 2025-ųjų Dakaro ralio naujovių – atskiri greičio ruožai skirtingoms transporto priemonių kategorijoms. Organizatoriai nusprendė, kad mažiausiai penkiuose greičio ruožuose varžybų dalyviai turės įveikti skirtingas trasas, priklausomai nuo jų transporto priemonės tipo.

Manoma, kad toks sprendimas padės sumažinti finišuoti vėluojančių ekipažų skaičių ir užtikrins tolygesnę konkurenciją tarp dalyvių, nes trasos bus pritaikytos kiekvienos transporto priemonės specifikai ir galimybėms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Maratono etapas – išbandyti ištvermę

2025 metų Dakaro ralyje taip pat bus surengtas tradicinis maratono etapas, kuriame dalyviai privalės apsieiti be komandos pagalbos.

Tai reiškia, kad visi maratone startavę lenktynininkai turės savarankiškai susidoroti su technikos gedimais ir kitais iššūkiais, kurie gali iškilti trasoje.

Varžybų finalas – klastingose kopose

Paskutinius Dakaro ralio kilometrus varžybų dalyviai turės įveikti „Empty Quarter“ dykumoje.

REKLAMA

Trys paskutinės dienos lenktynininkams taps tikru išbandymu. Kiekvienam iš jų reikės įveikti milžiniškas kopas, kuriose slypės daugybė pavojų ir netikėtumų.

Tikimasi, kad šis sprendimas į varžybas įneš dar daugiau intrigos, nes viena lemiama klaida ar klaidingas posūkis gali kardinaliai pakeisti lenktynių eigą ir galutinius rezultatus.

„Dakar Classic“ – daugiau automobilių

Didžiulio susidomėjimo sulaukianti „Dakar Classic“ dalyvių klasė šiemet taps dar gausesnė.

REKLAMA

Organizatorių nutarimu, „Dakar Classic“ dalyvių kategorijoje gali varžytis automobiliai, pagaminti iki 2005 metų.

Tai reiškia, jog trasoje išvysime gerokai daugiau naujesnių modelių, kurių vairuotojai sieks Dakaro maratoną įveikti su modernesne technika.

„Dakar Classic“ kategorijoje šiemet varžysis vienas lietuvis – Karolis Raišys.

Jis varžyboms ruošia vieną seniausių automobilių, 1978 metų gimimo „Land Rover 109 Station Wagon“, kuris platesnei publikai žinomas kaip trečiosios serijos originalusis „Land Rover Defender“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiek lietuviškų ekipažų startuoja Dakaro ralyje?

2025-ųjų Dakaro ralyje startuos dešimt ekipažų iš Lietuvos. Anksčiau buvo manoma, kad šiame maratone vėl išvysime rekordinį kiekį dalyvių, tačiau apie savo planų pokyčius paskelbė net trys sportininkai.

Emilija Gelažninkienė savo priežastis išdėstė ilgame įraše savo socialinio tinklo paskyroje. Vaidotas Paškevičius, šiemet daug dėmesio skyręs Lietuvoje vykstančioms ralio varžyboms, taip pat ruošėsi Dakaro raliui, tačiau šių planų buvo atsisakyta. Galiausiai, Gintui Petrui turėjęs padėti Laisvydas Kancius taip pat paskelbė nedalyvausiantis artėjančiame Dakaro ralyje.

REKLAMA

Motociklų klasė:

  • Arūnas Gelažninkas
  • Mykolas Paulavičius
  • Modestas Siliūnas
  • Gediminas Šatkus

Automobilių klasė:

  • Benediktas Vanagas
  • Gintas Petrus

Sunkvežimių klasė:

  • Vaidotas Žala

„Rally Classic“ klasė:

  • Karolis Raišys

Kol kas, nežinoma kurioje dalyvių klasėje startuos Rokas Baciuška.

Kur bus galima stebėti Dakaro ralio varžybas?

TV3 žiniasklaidos grupė 2023-aisiais tapo oficialiu Dakaro ralio transliuotoju Lietuvoje.

Tai reiškia, kad 2025-ųjų Dakaro ralis bus plačiai nušviečiamas TV3 žiniose, specialiai šiam maratonui skirtoje laidoje TV6 kanale bei atskiroje rubrikoje „Dakaro ralis 2025“ TV3.lt portale.

Be to, tūkstančius žiūrovų pritraukiančio maratono naujienas apžvelgs ir „Power Hit Radio“ vedėjai.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų