Visgi dabar, Vokietijoje sumažėjus kebabų įperkamumui, kalbama apie norą įvesti kebabų kainų „lubas“, kurios negalėtų viršyti 4,90 eur.
Verslininkas, picerijos bei užkandinės „Kebabų ambasadoriai“ Sudervėje savininkas Ąžuolas Žvagulis neslepia, kad toks dalykas Lietuvoje greituoju metu dar neatsirastų.
„Pas mus kol kas nėra nieko panašaus, kaip kad Vokietijoje. Matau kainas, kokius produktus mes perkame, tad dar nėra to pakilimo.
Vokietijoje taip stipriai pakilo kainos, jiems turbūt kilo šokas. Mes esame pripratę permokėti, tad ir nelabai turime kokių problemų“, – apie situaciją kalbėjo verslininkas.
Visgi vyras neslėpė, kad kainų ribojimai tokiems dalykams kaip kebabai yra visiškas absurdas.
„Manau, kad tai nesąmonė. Bandoma dėti kainų „lubas“ smulkiems verslininkams. Manau, kad visada reikia pradėti žiūrėti nuo didžiausios problemos – uždedamos lubos kebabų kainoms, bet neuždedamos degalų įmonėms, kurios susišluoja didžiausius pelnus per pastaruosius kelis metus. Jie toliau kelia kainas, bet kažkokių apribojimų negauna.
Reikia pradėti nuo didžiausių verslų, o ne prievartauti smulkiuosius. Jie bando spręsti problemą galutiniame taške, o ne pradžioje“, – kalbėjo pašnekovas.
Nemato logikos
Kebabų pardavimai Vokietijoje siekia 7 mlrd. eurų per metus, o šalyje kasmet suvartojama 1,3 mlrd. kebabų, todėl, „Die Linke“ skaičiavimais, tokia subsidijų programa kainuotų 4 mlrd. eurų per metus.
Prie politinių diskusijų dėl kebabų kainos nemažai prisidėjo tai, kad ši tema ypač populiari tarp jaunų žmonių, kurie apie tai daug diskutuoja socialiniuose tinkluose.
„Manau, nelogiška kainų lubų daryti kažkokiems maisto produktams. Su tokia logika reiktų tas lubas taikyti viskam – pienui, benzinui. Jei kyla benzino kainos, kyla ir mėsos kainos, nes ją brangiau atsivežti.
Jei nuimtume akcizą, gal tos kainos ir nekiltų, bet valdžia leidžia sau daryti tai, ką jie nori. Manau, kad pirmiausia reikia pradėti nuo benzino kainų, o jau tik tada nuo kebabų“, – sakė Ą. Žvagulis.
Kaime verslus vystantis vyras iki šiol konkurentų beveik neturi, bet sunkumais versle jis nesiskundžia ir darbo turi pakankamai.
„Jeigu verslus būčiau įkūręs kur nors Vilniaus centre, konkurenciją jausčiau. Greito maisto rinka tik toliau plečiasi, o didžiuosiuose prekybcentriuose paruošto maisto, pusfabrikačių pardavimai šiuo metu yra kosminiai. Viskas yra gaminama tonomis, turbūt net darbuotojų pradeda trūkti.
Žmonės nebegamina namuose, renkasi ilgiau dirbti, bet namuose nebegaminti. Taip ir plečiasi greito maisto rinka. Pas mus atvažiuoja valgyti ir darbininkai, nes niekas namuose nebegamina pietų kitai dienai.
Žmonės verčiau 7-8 eurus išleis pagamintiems pietums ar vakarienei, o ne tam, kad patys pasigamins“, – pastebi verslininkas.