• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Į Lietuvą atvykę pavežėjais dirbantys užsieniečiai pridaro nemažai problemų – važinėja be vairavimo teisių, pažeidinėja kelių eismo taisykles, kai kurie net leidimo gyventi Lietuvoje neturi.

Į Lietuvą atvykę pavežėjais dirbantys užsieniečiai pridaro nemažai problemų – važinėja be vairavimo teisių, pažeidinėja kelių eismo taisykles, kai kurie net leidimo gyventi Lietuvoje neturi.

REKLAMA

Baiminasi važiuoti su tokiais pavežėjais ir patys gyventojai, kurie pasakoja, kad atvykėliai Lietuvoje kartais važinėja net ir priešinga eismo juosta. Pavežėjams veiklos leidimus išduodanti įstaiga teisinasi, kad sutikrinti atvykėlius jiems sudėtinga – neretai norėdami gauti leidimą šie pateikia suklastotus dokumentus.

Dažnai su pavežėjais važiuojantys žmonės pasakoja, kad atvykėliai neretai ne tik nė vieno žodžio lietuviškai nemoka, bet ir visai nežino kelių eismo taisyklių:

„Teko draugus įsodinti į boltą, tai važiavo prieš eismą, žinokit, nežinau, čia yra baisu.“

„Jeigu matai priusą iš toli, tai jau saugokis.“

„Jie tiesiog nesilaiko taisyklių, suka ten, kur negalima sukti. Važiuoja be posūkių ir visaip būna.“

REKLAMA
REKLAMA

Sukelia 10 proc. eismo įvykių

Policija pripažįsta, kad neretai pavežėjais dirbantys trečiųjų šalių piliečiai tampa didele problema. Pernai 10 procentų visų eismo įvykių Lietuvoje sukėlė būtent užsieniečiai.

REKLAMA

„Dažniausiai nerodo posūkių. Nežinau, ar mentalitetas čia, ar auklėjimas, bet tas yra“, – tikino Vilniaus kelių policijos atstovas Donatas Mankauskas.

Tačiau ne tik posūkių, kai kurie atvykėliai nerodo, bet ir dažnai vairuotojo pažymėjimo neturi ar jį prarado jau Lietuvoje. Taip pat pasitaiko, kad net leidimo gyventi Lietuvoje neturi. Policijos teigimu, neretai pavežėjais dirbantys keli asmenys naudojasi ne tik vienu automobiliu, bet ir vienu vairuotojo pažymėjimu.

REKLAMA
REKLAMA

„Turbūt manydami, kad yra labai panašaus veido asmenys ir policijos pareigūnai ar kiti pareigūnai tikrinant jų neatskirs“, – spėliojo D. Mankauskas.

Licenzijos išduodamos neribotam laikui 

Vien pernai migracijos departamentas išdavė virš 80 tūkstančių laikinų leidimų gyventi Lietuvoje. Iš 11 atvykėlių leidimai atimti, paaiškėjus, kad šie kelia grėsmę viešajai tvarkai. Migracijos departamento vadovė tikino, kad važiavimas be teisių, chuliganiškas vairavimas yra pagrindas netekti leidimo gyventi Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Iš pradžių žmogus įpareigojimas savo noru išvykti, jeigu jis neišvyksta – jis išsiunčiamas su sankcija, draudimu, kažkurį laiką atvykti į Lietuvą“, – teigė Evelina Gudzinskaitė.

Na, bet akivaizdu, kad tokie įpareigojimai kai kurių atvykėlių nesustabdo. 

Pavežėjams veiklos leidimus išduoda transporto saugos administracija. Šiuo metu jau išdavus 22 tūkstančius pavežėjų licenzijų. Maždaug penktadalis licenzijų priklauso atvykėliams iš Centrinės Azijos. Vis dėlto, leidimus išduodanti įstaiga teisinosi, kad sutikrinti tokius vairuotojus, kurie turi licenzijas, bet leidimo gyventi neturi, esą labai sudėtinga.

REKLAMA

„Išduodant leidimą pavežėjo veiklai jis leidimą gyventi Lietuvoje turi, o leidimas pavežėjo veiklai išduodamas neribotam laikui. Leidimas laikinai gyventi yra išduodamas iki dviejų metų“, – dėstė Transporto saugos administracijos atstovas Stanislovas Lingys.

Pateikia netikrus dokumentus 

Transporto saugos administracija pripažįsta, kad neretai susiduria su tokiais atvykėliais, kurie bando gauti leidimą pateikdami netikrus dokumentus.

REKLAMA

Teko susidurti su padirbtais piliečių iš Azerbaidžano, kai kurių kitų Vidurinės Azijos šalių piliečių pažymėjimais“, – tvirtino S. Lingys.

Problemos esą nebūtų, jei kiekvienas pavežėju norintis dirbti asmuo privalėtų turėti Europos Sąjungoje išduotą vairuotojo pažymėjimą. Kol kas tokios prievolės atvykėliams, norintiems sėsti prie vairo Lietuvoje, politikai dar neįvedė. Tikėtina, kad ji atsiras jau rudens pabaigoje. Tačiau to gali būti maža – pavežėjai iš trečiųjų šalių turėtų laikyti vairavimo egzaminą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jau nemažai šalių apie tai kalba, kad reikalingas kai kuriose šalyse papildomas egzaminas pavežėjams“, – pabrėžė D. Mankauskas.

Atvykėlių iš Centrinės Azijos skaičius pastaruoju metu stipriai išaugo. Jau kurį laiką leidimus gyventi Lietuvoje galima gauti ir kitoje šalyje.

Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše. 

tv3.lt

Valdžia kalba apie gynybą, kalba apie mokesčius naujus, visuotinį pasipriešinimą. Kaip žmonės gali jumis patikėti , kai tokie kaip armonaitė ir migracijos departamentas įsileido islamistus bolt, ir alkaida wolt. VSD NIEKO NEDARO. VILNIAUS, eismas sugriautas. Gyvenu visą gyvenimą Vilniuje, tokio savartyno nemates. Deportuokit tas šiukšles.
tai pradėkit nuo savęs
tai pradėkit nuo savęs
Nustokit naudotis jų paslaugomis! neužsakinėkit maisto, gaminkitės patys, kvieskit normalų taksi. Viskas dėl jūsų pačių ubagiškumo, vartotojiškumo, kad tik pigiau kad tik greitai, kad tik ilgiau telefone pasėdėt. Įpratę viską gauti vienu mygtuko paspaudimu, vienu piršto spragtelėjimu. Atitinkamas ir aptarnavimas. Čia jau savigarbos reik neturėt, kad sėst į tas privemtas geldas, įsileist juos į laiptines, pasakyt kodus.
smegenų neužtenka to bardako sutvarkyti. Aplamai žmonių vežiojimui turėtų išsilaikyti egzaminus ir baudas padaryti normalias
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų