• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šeštadienio rytą Medininkų ir Šalčininkų pasienio kontrolės postų palaukimo aikštelėse, eilėse stovėjo po 750 transporto priemonių, pranešė Pasienio kontrolės punkto direkcija. Jos skaičiavimu, Medininkų pasienio kontrolės punkte vilkikų vairuotojai eilėje gali laukti per 80 valandų, Šalčininkų – per 100 valandų.

Šeštadienio rytą Medininkų ir Šalčininkų pasienio kontrolės postų palaukimo aikštelėse, eilėse stovėjo po 750 transporto priemonių, pranešė Pasienio kontrolės punkto direkcija. Jos skaičiavimu, Medininkų pasienio kontrolės punkte vilkikų vairuotojai eilėje gali laukti per 80 valandų, Šalčininkų – per 100 valandų.

REKLAMA

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) atstovo Giedriaus Mišučio teigimu, eilės susidarė dėl išaugusių gabenimo srautų bei kelių pasienio punktų uždarymo Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos valstybėse.

„Priežastys yra kelios, kodėl tokia situacija susidarė. Pirmoji priežastis tai yra dideli krovinių gabenimo srautai, kurie driekiasi per Lietuvą, kaip tranzitinę valstybę. (...) Kitas dalykas yra muitinės procedūros pailgėjusios, o jos pailgėjo todėl, kad, kaip žinome, dėl karo Ukrainoje įvestos sankcijos Rusijai, Baltarusijai, krovinių gabenimui ir tos patikros, kurias atlieka kolegos muitininkai, jos yra gana ilgos“, – LRT radijui šeštadienį sakė G. Mišutis.

„Kita svarbi aplinkybė yra tai, kad mūsų kaimyninės šalys, tai yra Lenkija ir Latvija, turi tik po vieną veikiantį pasienio kontrolės punktą pasieniuose savo su Baltarusija, per kurį irgi driekiasi ilgos vilkikų eilės“, – pridūrė jis. 

REKLAMA
REKLAMA

G. Mišutis taip pat pažymėjo, jog ateinančios stačiatikių Velykos „irgi lemia, kad daugiau krovinių gabenimas suaktyvėjo, kaip ir prieš bet kurias šventes“.

REKLAMA

Anot VSAT atstovo, didžioji dalis vilkikų vairuotojų – baltarusiai.

„Tie, kurie dabar stovi, tai didžioji dalis jų yra Baltarusijos piliečiai. Yra nemažai Rusijos piliečių laukiančių vilkikų vairuotojų. Taip pat tų, kurie Kaliningrado tranzitu vyksta per Lietuvą į Rusiją per Baltarusiją. Taip pat didesnė dalis yra Kirgizai vairuotojai, Kazachai, Uzbekai“, – LRT radijui sakė G. Mišutis.

„Tokių kaip Lietuvos piliečių, ar Lenkijos, ar Latvijos tarp vairuotojų vilkikų yra tikrai labai nedaug“, – pabrėžė jis. 

REKLAMA
REKLAMA

G. Mišučio teigimu, nors pasienyje šiuo metu eilės yra didelės – jos nėra rekordinės „ir tai nėra pati blogiausia situacija, kokia pasienio kontrolės punktų egzistavimo laiku yra buvusi“.

Kovo 1 dieną Lietuva uždarė Lavoriškių ir Raigardo pasienio punktus, pernai vasarą Lietuva uždarė taip pat du – Šumsko ir Tverečiaus –punktus. Šiuo metu pasienyje su Baltarusija veikia tik Medininkų ir Šalčininkų punktai.  

Lietuvos institucijos teigia, kad juos uždarant siekiama spręsti nacionalinio saugumo, kontrabandos, tarptautinių sankcijų pažeidimų problemas. Tokių pat sprendimų ėmėsi ir su Baltarusija taip pat besiribojančios Lenkija bei Latvija, jos šiuo metu turi po vieną veikiantį pasienio punktą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų