Sostinės vairuotojai socialiniame tinkle suskubo viešinti nuotraukas, kuriose matyti nauji greičio matuokliai, įrengti vienoje judriausių gatvių.
Dabar aiškėja, kad tokių prietaisų sostinės gatvėse atsiras ne vienas.
Kada bus įjungti greičio nauji matuokliai?
Vilniaus miesto savivaldybės Komunikacijos skyriaus Ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas naujienų portalui tv3.lt įvardijo, kuriose vietose yra įrengiami nauji greičio matuokliai sostinėje.
„Stacionarūs vidutinio greičio matuokliai įrengiami Geležinio Vilko gatvės atkarpoje nuo Vingio parko viaduko iki tunelio po Seimu (abiem judėjimo kryptimis), Vakariniame aplinkkelyje nuo Pilaitės pr. iki Oslo g. ir T. Narbuto g. nuo Laisvės pr. iki Sėlių g.“ – vardijo pašnekovas.
Pasak jo, įranga bus sumontuota iki šio mėnesio pabaigos, o vėliau ji bus įjungta testavimui ir kalibravimui.
„Tai turėtų užtrukti apie pora mėnesių. Tikimasi, kad matuokliai įprastu režimu pradės veikti šią vasarą“, – vylėsi savivaldybės atstovas.
Galės perkelti iš vienos vietos į kitą
Be stacionarių vidutinio greičio matuoklių sostinėje, kaip teigė G. Grubinskas, taip pat bus naudojamas kilnojamas vidutinio greičio matuoklių komplektas, o jų vieta galės būti keičiama.
„Dešimtyje iš preliminariai numatytų 60 vietų bus sumontuoti tušti vidutinio greičio matuoklių korpusai, o į vieną iš jų bus sumontuota kilnojama vidutinio greičio matavimo įranga. Tiek matuoklių korpusų, tiek kilnojamos įrangos sumontavimo vieta periodiškai bus keičiama“, – sakė G. Grubinskas.
Savivaldybės atstovas taip pat atkreipia dėmesį, kad visi pastaruoju pirkimu įsigyti matuokliai skirti matuoti vidutinį transporto priemonių greitį, o naujų tokių prietaisų pirkimų kol kas nenumatyta.
„Toliau prioritetas bus teikiamas gatvių būklės gerinimui, pėsčiųjų ir dviratininkų saugos didinimui. Planuojama tęsti pėsčiųjų perėjų pertvarkymo ir naujų perėjų įrengimo darbus, bus įrengiamas kryptinis apšvietimas, saugumo salelės, greičio mažinimo kalneliai, tobulinamas gatvių ženklinimas.
Eismo saugumas priklauso ne tik nuo greičio kontrolės, bet nuo daugelio aplinkybių – gatvių infrastruktūros, pažeidimų prevencijos, švietimo, teritorijų planavimo ir t. t. – bei šių aplinkybių vientisumo“, – komentavo G. Grubinskas.
Kauno miesto savivaldybės atstovai tikina, kad mieste naudojami kilnojami greičio matuokliai statomi tose vietose, kur eismo įvykių statistika neblizga.
„Vienas atkarpinis vidutinio greičio matuoklis planuojamas Ateities plente. Čia pernai turėjome skaudų įvykį“, – kalbėjo Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Tuo metu Klaipėdoje šiuo metu veikia 7 greičio matuokliai, jų planuojama įsigyti ir dar daugiau.
„Šiais metais planuojama įsigyti dar du naujus. Matuokliai bus kilnojami ir statomi į policijos nurodytas vietas. Visi greičio matuokliai Klaipėdoje yra kilnojami“, – komentavo Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus Andriaus Žuko atsakymus.
Kai kurios savivaldybės greičio matuoklių pirkti nežada
Tačiau ne visi didieji Lietuvos miestai artimiausiu metu žada plėsti greičio matuoklių tinklą ir jais tramdyti greičio mėgėjus.
„Stacionarių greičio matuoklių Panevėžyje nėra, pakankamą greičio kontrolę kilnojamų greičio matuoklių pagalba užtikrina Panevėžio vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai“, – paaiškino Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga.
Šiaulių miesto savivaldybės atstovas taip pat antrina, kad artimiausiu metu įsigyti naujų prietaisų nėra planuojama.
„Šiauliuose šiuo metu yra naudojami 4 stacionarūs greičio matuokliai skirtingose didelėse miesto gatvėse. Plėsti greičio matuoklių tinklo artimiausiu metu neplanuojama.
Mobilius greičio matavimo įrenginius mieste naudoja policijos pareigūnai, jų kiekis, mūsų manymu, yra pakankamas“, – komentavo savivaldybės atstovas spaudai Vitalis Lebedis.
Keliuose – policijos kontrolė
Lietuvos kelių policijos tarnyba (LKPT) primena, kad prevencinės eismo dalyvių kontrolės priemonės balandžio mėnesį bus vykdomos valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose, policijos pareigūnai patruliuos viešuoju, neviešuoju ar mišriuoju būdu.
Policija pateikia planuojamų prevencinių priemonių sąrašą:
- balandžio 8–11 d. – vairuotojų nesustojimo prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalaujama pagal Kelių eismo taisykles, kontrolė;
- balandžio 15–21 d. – transporto priemonių leistino važiavimo greičio kontrolė mobiliaisiais rankiniais ir (ar) automobiliuose įrengtais greičio matuokliais, inicijuota Europos kelių policijos tinklo ROADPOL;
- balandžio 22–24 d. – pavojingo ir chuliganiško vairavimo, manevravimo, lenkimo, kur tai draudžiama daryti, važiavimo per sankryžas, šviesoforo signalų paisymo kontrolė;
- balandžio 26–28 d. – transporto priemonių vairuotojų blaivumo, apsvaigimo nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų patikrinimai, inicijuoti Europos kelių policijos tinklo ROADPOL.
Vairuotojams taip pat primenama, kokia administracinė atsakomybė už greičio viršijimą gresia vairuotojams:
- greičio viršijimas iki 10 km/h visoms transporto priemonėms – įspėjimas;
- greičio viršijimas nuo 11 km/val iki 20 km/val. – bauda nuo 12 iki 30 eurų;
- greičio viršijimas nuo 21 km/val. iki 30 km/val. – bauda nuo 30 iki 90 eurų;
- greičio viršijimas nuo 31 km/val. iki 40 km/val. – bauda nuo 120 iki 170 eurų;
- greičio viršijimas nuo 41 km/val. iki 50 km/val. – bauda nuo 170 iki 230 eurų;
- greičio viršijimas daugiau kaip 50 km/val. – bauda nuo 450 iki 550 eurų bauda bei teisių atėmimu nuo 1 iki 6 mėn.
Policija įspėja, kad apskričių vyriausieji policijos komisariatai savo prižiūrimose teritorijose gali organizuoti ir kitas papildomas prevencines priemones.