Šaltiniai Rusijos teisėsaugoje ir vyriausybėje patvirtino, kad mažiausiai trys sraigtasparniai Mi-8 atsidūrė Ukrainoje, o krovininiai lėktuvai Il-76 gabeno krovinius atjungę daviklius, kad jų maršrutų nebūtų galima susekti.
Skelbiama, jog vasario 7-ąją bendrovės „Rosaviacija“ ofise Maskvoje buvo atliktos kratos. Pareigūnai tikrino dviejų darbuotojų – Skrydžių saugumo valdybos skyriaus vadovės Kristinos Byvalinos ir Civilių orlaivių valstybės registracijos, teisių bei sandorių skyriaus vadovo pavaduotojo Petro Kozyrevo – kabinetuose esančius dokumentus.
„Izvestija“ duomenimis, kratos metu buvo aptikta įrodymų, patvirtinančių „neteisėtą „Rosaviacija“ ir kitų kol kas neįvardijamų asmenų veiklą“.
Šiuo metu FSB iškėlusi baudžiamąją bylą trims asmenims (įskaitant K. Byvalinos pavaduotoją Aną Žilcovą, kuri buvo atleista 2023-ųjų birželį). „Izvestija“ duomenimis, atleidimo priežastimi galėjo būti antikarinis plakatas darbo vietoje ir „negatyvus požiūris į karą“.
8 orlaiviai buvo parduoti „nedraugiškoms šalims“
Pagrindu iškelti baudžiamąją bylą tapo Rusijos transporto ministerijos praėjusiais metais atliktas patikrinimas. Jo metu „Rosaviacija“ buvo nustatyta civilių orlaivių registracijos tvarkos pažeidimų. Šaltinių duomenimis, kaltinamieji panaikindavo eksploatuojamus orlaivius iš atitinkamo registro, aplaidžiai pildė dokumentaciją, pateikė nepatikrintus arba prieštaringus duomenis apie jų skrydžius.
Iš 59 tariamai neteisėtai panaikintų orlaivių 36 buvo parduoti. 8 iš jų buvo parduoti „nedraugiškoms šalims“. Oficialiai dokumentuose buvo nurodoma, kad lėktuvai iš Rusijos išskrenda užsakomųjų reisų ir turėjo grįžti atgal – nei laikinai, nei nuolatinis jų išgabenimas iš šalies nebuvo dokumentuotas.
„Izvestija“ šaltinių teigimu, būtent ši istorija tapo dabar jau buvusio „Rosaviacija“ vadovo Aleksandro Neradkos atsistatydinimo pagrindu. Manoma, kad jam taip pat gali būti pateikti kaltinimai.