Visą savaitgalį prie arenos Šiauliuose vyko drifto arba šonaslydžio sezono atidarymo varžybos. Sekmadienio ryte lietus šiek tiek apsunkino sąlygas, tačiau po pietų trasa išdžiuvo ir šio automobilių sporto mėgėjai toliau slysdami suko ratus.
Paaiškino, kaip perdaro automobilį
Nors trasoje dominavo BMW automobiliai, tėvas ir sūnus Laukiai važiavo Nissan'ais. Vilius papasakojo, kaip reikia perdaryti automobilį, kad jis slystų. Svarbiausia – suvirinti reduktorių.
„Paprastam reduktoriuje darant posūkį vienas ratas visada suksis daugiau, o, suvirinus reduktorių, abu ratai sukasi vienodai. Vien dėl to mašina pradeda slysti. Rankinis blokuoja galinius ratus, kai patrauki jį. O čia tiesiog mėtai bėgius, tai norint drifrtuoti, iš principo, reikalingas rankinis“, – paaiškino V. Laukys.
Vienas šonalsydžio pradininkų Lietuvoje Viliaus tėtis Laimonas tikino, kad driftas suteikia daugiau adrenalino nei kitos automobilių sporto šakos.
„Ypatingesnis tuo, kad per labai trumpą važiavimą gauni tą pačią adrenalino dozę kaip ir per ilgą važiavimą. Tarkim, žiede važiuosi apie minutę, čia važiuosi 15 sekundžių“, – teigė šonaslydininkas L. Laukys.
Paprasčiausią BMW markės automobilį, kuris populiariausias mūsų šalyje tarp šio sporto mėgėjų, galima įsigyti ir už porą tūkstančių. Tačiau į jį dar teks investuoti.
„Jei pats esi mechanikas, tai į 3-3,5 tūkst. eurų gali sutilpti. Tačiau, gali kainuoti ir 100 tūkstančių“, – skaičiavo L. Laukys.
Investicijų esą neskaičiuoja
Viena iš kelių merginų, dalyvavusių varžybose, Deimantė, pasivadinusi reaktyvine šluota, važiavo 1991 metų BMW. Ji sakė neskaičiuojanti, kiek į jį sudėjo pinigų.
„10 metų po truputį renkuosi ir augu į viršų, tai, žinot, paskaičiuoti tos sumos tiesiog neįmanoma. Žinot, 10 metų dėjau pinigus, gal ir kosmosas gautųsi“, – kalbėjo D. Radzevičiūtė.
Mergina atviravo, kad ją į šį sportą įtraukė draugai.
„Labai veža adrenalinas, visada automobiliai traukė. Sena kompanija buvo drifteriai, mokindavo ant žvyro užsimest, tai kažkaip prilipo tiesiog“, – pasakojo šonaslydininkė.
Drifto varžybų dalyvius stebėjo trys teisėjai ir kiekvienas vertino pagal savo kriterijus, trasą reikia įveikti ir kuo greičiau, ir kuo įspūdingiau.
„Teisėjai vertina pagal skirtingus kriterijus. Vienas – trajektoriją, yra pažymėti taškai prie kurių jie turi kuo arčiau važiuoti. Antras teisėjas žiūri stilių, o trečias, kaip visus posūkius sujungia“, – paaiškino varžybų organizatorius Kastytis Alekna.
Šiais metais drifto entuziastų laukia 7 etapai, todėl sezonas prasidėjo anksčiau nei ankstesniais metais.
Vaizdus iš varžybų išvyskite aukščiau esančiame vaizdo įraše.