• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ramiajame vandenyne įsiplieskė ugnis automobilių gabenimo laive „Morning Midas“, kuris iš Kinijos gabeno 3 000 naujų automobilių, iš jų – 800 elektromobilių. Laivo įgula, nesugebėjusi suvaldyti gaisro, buvo evakuota, o visi 22 nariai saugiai perkelti į netoliese buvusį prekybinį laivą. Į įvykio vietą nedelsiant buvo išsiųsti JAV pakrantės apsaugos orlaiviai ir gelbėjimo laivai, pranešė „Wall Street Journal“. 

Ramiajame vandenyne įsiplieskė ugnis automobilių gabenimo laive „Morning Midas“, kuris iš Kinijos gabeno 3 000 naujų automobilių, iš jų – 800 elektromobilių. Laivo įgula, nesugebėjusi suvaldyti gaisro, buvo evakuota, o visi 22 nariai saugiai perkelti į netoliese buvusį prekybinį laivą. Į įvykio vietą nedelsiant buvo išsiųsti JAV pakrantės apsaugos orlaiviai ir gelbėjimo laivai, pranešė „Wall Street Journal“. 

REKLAMA

 

Incidentas įvyko maždaug už 300 jūrmylių į pietvakarius nuo Adako salos Aliaskos rajone. „Morning Midas“ buvo pakeliui iš Yantai uosto Kinijoje į Meksiką.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu laivas vis dar dreifuoja, o jo būklė vertinama kaip kritinė. Kol kas neaišku, ar jį pavyks išgelbėti, ar jis, kaip kadaise „Felicity Ace“, nugrims į vandenyno dugną kartu su savo kroviniu.

REKLAMA

Gaisras „Morning Midas“ laive primena ankstesnius rezonansinius atvejus – 2022 m. „Fremantle Highway“ ir 2023 m. „Felicity Ace“, kurių metu taip pat degė elektromobiliai.

Pastarasis nuskendo Atlante kartu su šimtais prabangių „Porsche“, „Lamborghini“ ir „Rolls-Royce“ automobilių. Abu atvejai sukėlė rimtų diskusijų apie elektromobilių gabenimo saugumą jūriniais keliais ir paskatino griežtinti gaisrinės saugos reikalavimus.

REKLAMA
REKLAMA

Visgi naujausias incidentas rodo, kad šie pokyčiai, kol kas, nėra pakankamai veiksmingi. Kol kas nėra oficialiai patvirtinta, jog gaisrą „Morning Midas“ laive sukėlė būtent elektromobilis, tačiau pranešama, kad ugnis kilo denyje, kuriame jie buvo sukrauti.

Elektromobiliai – sudėtingas iššūkis ugniagesiams

Lyginant su tradiciniais automobiliais, elektromobiliai kelia papildomų iššūkių gaisrų atveju. Juose esančios baterijos dega intensyviau, ilgiau ir pasiekia gerokai aukštesnę temperatūrą, todėl įprasti gaisro gesinimo būdai dažnai būna neefektyvūs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar daugiau – Ro-Ro tipo laivuose, kuriuose automobiliai sukrauti glaudžiai vienas šalia kito keliuose žemuose deniuose, patekti prie ugnies židinio yra ypač sunku.

Tai verčia abejoti, ar dabartinės gaisrinės saugos procedūros tikrai pajėgios apsaugoti tiek žmones, tiek krovinius gabenimo metu.

Artimiausiais mėnesiais planuojamas išsamus tyrimas, prie kurio prisidės draudimo bendrovės, laivo operatorius ir Liberijos registras, po kurio vėliava plaukioja „Morning Midas“.

Kol laivas liepsnoja vandenyne, situaciją toliau stebi JAV pakrantės apsauga, teikianti pagalbą gesinimo darbams.

Ar šį kartą pavyks laivą išgelbėti – kol kas neaišku. Tačiau akivaizdu viena – gabenimo jūra rizikos elektromobilių eroje tampa vis aktualesnės.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų