REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Termostato vardu pavadinta detalė yra paprasta ir nebrangi detalė, kurios gedimas gali turėti skaudžių pasekmių. Nors termostatas nėra labai didelė detalė, tačiau visiems vairuotojams pravartu žinoti kas tai per detalė ir kokie yra šio elemento pažeidimo simptomai?

Termostato vardu pavadinta detalė yra paprasta ir nebrangi detalė, kurios gedimas gali turėti skaudžių pasekmių. Nors termostatas nėra labai didelė detalė, tačiau visiems vairuotojams pravartu žinoti kas tai per detalė ir kokie yra šio elemento pažeidimo simptomai?

REKLAMA

Automobilius projektuojantys inžinieriai siekdami išlaikyti optimalų variklio darbą, kiekvieną variklį aprūpina kartais sudėtingomis, kartais paprastomis aušinimo sistemomis. Jos yra įrengtos tam, kad palaikytų tinkamą variklio temperatūrą ir užkirstų kelią variklio perkaitimui.

Optimali variklio temperatūra palaikoma cirkuliuojant aušinimo skysčiui, kuris juda dvejomis grandinėmis – didžiąja ir mažąją, o termostatas yra tas įrenginys, kuris reguliuoja aušinimo skysčio srautą.

Kas yra termostatas ir koks jo vaidmuo automobilyje?

Termostatas – tai nedidelis prietaisas, pagamintas iš plonos žalvario skardos ir turintis specialų vožtuvą, kuris, veikiamas temperatūros, atsidaro ir leidžia karštą aušinimo skystį (pasiekus maždaug 95 °C) į radiatorių. Ten, žinoma, jis atšaldomas, kad variklis ir toliau veiktų tinkamomis šiluminėmis sąlygomis.

REKLAMA
REKLAMA

Šis skysčio „perkėlimas" į radiatorių yra perėjimas iš mažojo aušinimo skysčio rato į didįjį aušinimo skysčio ratą. Prieš tai, t. y. varikliui įšilus, skystis cirkuliuoja tik per variklio bloką (bloką ir galvutę) su šildytuvu mažojoje grandinėje. Kai pasiekiama saugi temperatūros riba, termostatas leidžia skysčiui patekti į didįjį aušinimo ratą, kurį papildo radiatorius.

REKLAMA

Termostato gedimo tipai ir jų simptomai

Termostatas išlieka palyginti paprastas, tikslus prietaisas, bet jo veikimą gali paveikti įvairūs užteršimai. Nereikia daug, kad jo vožtuvas paprasčiausiai užsikimštų ir neleistų pereiti iš mažojo aušinimo skysčio rato į didįjį.

Termostatas gali užstrigti abiejose padėtyse, t. y. ir uždarytoje, ir atidarytoje. Nė viena iš šių padėčių nėra palanki variklio būklei, tačiau iš šių dviejų blogybių geriau, kad ji liktų atvira – tada aušinimo skystis visą laiką cirkuliuos ir variklis dirbs žemesnėje negu reikalaujama temperatūroje. Be abejonės, šis pokytis padidins degalų sąnaudas, tačiau bent jau būsite ramūs, jog variklis neperkaista.

REKLAMA
REKLAMA

Jeigu termostatas užstringa uždarytoje padėtyje, tuomet laukia labai daug rimtų problemų. Tuomet variklio darbinė temperatūra tampa per aukšta ir tuomet jūs rizikuojate perkaitinti variklį, o tai vėliau transformuojasi į labai dideles išlaidas remontui.

Volkswagen TDI variklis

Kaip patikrinti termostatą?

Labiau įgudę vairuotojai termostato būklę gali patikrinti patys. Pirmiausia – jį reikia išimti iš variklio, tačiau prieš išimant jį, reikėtų palaukti, kol variklis atvės, nes kitu atveju rizikuojate nusvilti rankas.

Išėmę jį, įmeskite termostatą į karštą vandenį ir pažiūrėkite, ar jo vožtuvas pajudės. Tai labai paprastas ir efektyvus būdas, kuris leis įsitikinti ar termostatas yra sugedęs ar dar ne.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jeigu neturite galimybių atlikti tokios termostato patikros, galite imtis kitų praktiškų būdų. Jeigu vairuojate senesnį automobilį, kuriame aušinimo skystį galima pilti tiesiogiai į radiatorių, atlikite šiuos veiksmus:

  • Atidarykite radiatoriaus aušinimo skysčio užpylimo dangtelį
  • Užveskite variklį ir leiskite jam dirbti laisva eiga
  • Praėjus porai minučių pažvelkite pro aušinimo skysčio užpylimo angą ir patikrinkite ar teka aušinimo skystis. Jeigu aušinimo skystis teka – tai labai gera indikacija, jog termostatas yra atidarytas, nors neturėtų būti

Jeigu vairuojate modernesnį automobilį, tuomet imkitės šių veiksmų:

  • Užveskite variklį ir leiskite jam veikti 2-4 minutes
  • Patikrinkite viršutinę ir apatinę radiatoriaus žarną. Viršutinė turėtų būti šilta, o apatinė šalta iki tol, kai termostatas atsidaro
  • Varikliui pasiekus darbinę temperatūrą, apatinė žarna turėtų būti tokia pat šilta kaip ir viršutinė
  • Netinkamą sistemos darbą galima įžvelgti dviem būdais: Jeigu varikliui pasiekus darbinę temperatūrą, termostatas nebeužsidaro, viršutinės ir apatinės žarnos temperatūra pradės kilti. Jeigu varikliui pasiekus darbinę temperatūrą termostatas nebeatsidaro, apatinė žarna visada išliks šalta.

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų