REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
47
Atnaujintas „Volkswagen ID.3“ ( nuotr. autorių)

Naujos „Volkswagen“ eros simboliu tapęs „ID.3“ turėjo padėti gamintojui pasiekti keletą reikšmingų tikslų. Vienas iš jų – paspartinti masinę elektromobilių adaptaciją visoje Europoje, kurioje požiūris į elektra varomas mašinas anuomet buvo žymiai priešiškesnis negu yra dabar.

47

Naujos „Volkswagen“ eros simboliu tapęs „ID.3“ turėjo padėti gamintojui pasiekti keletą reikšmingų tikslų. Vienas iš jų – paspartinti masinę elektromobilių adaptaciją visoje Europoje, kurioje požiūris į elektra varomas mašinas anuomet buvo žymiai priešiškesnis negu yra dabar.

REKLAMA

Skirtingai nei „Nissan“ ar „Renault“, kurie, iš tikrųjų, galėtų būti vadinami elektra varomų automobilių pionieriais Europoje, „Volkswagen“ į šią avantiūrą įžengė gerokai vėliau, tačiau turėdama gerokai didesnį industrinį pranašumą ir ambiciją, „ID.3“ paversti į šių laikų ikoną, galinčią savo svoriu ir įtaka lygiuotis su „Beetle“ ar „Golf“.

Užsibrėžtų tikslų lygis – įspūdingas. Tuo niekas neabejoja, tačiau „ID.3“ debiutas rinkoje buvo palydėtas ne iškilmingomis liaupsėmis, o „Volkswagen“ reputaciją gadinančiais įvykiais: programinės įrangos problemos, sunkiai suvokiama ir nepriimtina ergonomika, bendrovės standartų neatitinkanti kokybė. Pasitikėjimo naujais produktais nesuteikė ir šiems projektams žalią šviesą uždegusio „Volkswagen“ vadovo pasitraukimas. Tačiau visa tai – praeityje. Vokietijos pramonės milžinas pristatė atnaujintą „ID.3“ modelių šeimą, su kuria, teoriškai, gamintojas turėtų susigrąžinti net ir didžiausių skeptikų palankumą.

REKLAMA
REKLAMA

DIZAINAS

Specialiai elektromobiliams skirtos platformos daugeliui gamintojų suteikia šansą imtis radikalių dizaino pokyčių, kuriuos, galbūt, anksčiau ribodavo tradicinių platformų struktūriniai trūkumai. Todėl nenuostabu, jog „Volkswagen“ dizainerių komandai gavus specialiai elektromobiliams skirtą platformą, jie nesigręžiojo į jau sukurtus modelius, o ryžosi atversti naują lapą.

REKLAMA

Norėdami įžvelgti šiuos pokyčius, tiesiog pažvelkite į „ID.3“ ir į aštuntos kartos „Golf“ – automobilius, kurie, tikėtina, buvo pradėti kurti praktiškai tokiu pačiu metu. Visgi, „ID.3“ gamyba prasidėjo 2019 m. pradžioje, o aštuntos kartos „Golf“ – tų pačių metų pabaigoje. Šių modelių bendrystės ryšius patvirtina ir juose naudojamas technologijų kraitis bei tik keletą subtilių skirtumų turintys interjerai, kuriuose nebeliko tradicinių valdiklių. Taip pat norėtųsi pabrėžti ir tai, jog „ID.3“ ir „Golf“ kėbulo ilgis, plotis ir aukštis skiriasi labai nežymiai. Štai, „ID.3“ yra 20 mm trumpesnis už „Golf“, tačiau tuo pačiu yra 20 mm platesnis ir 96 mm aukštesnis. Be to, dėl specifinės elektromobiliams skirtos konstrukcijos ypatumų, „ID.3“ priekinė ir galinė ašys buvo nustumtos į tolimiausius taškus, dėl kurių, atstumas tarp jų siekia 2770 mm, arba 134 mm daugiau už „Golf“.

REKLAMA
REKLAMA

„ID.3“ prieš „Golf“ laimi lyginant ne tik šiuos parametrus. Skirtingai nei aštuntos kartos „Golf“, „ID.3“ atrodo šiuolaikiškai ir moderniai, tačiau labai stipriai neatitolsta nuo esminės visų „Volkswagen“ misijos – automobilis nesukelia didelio emocinio įsitraukimo. O ir gamintojo atlikti patobulinimai išorėje vargu ar tai sugebės pakeisti, mat pačius ryškiausius pokyčius reikės parodyti pirštu.

Vienas iš pokyčių – naujos formos priekinis buferis, su šonuose atsiradusiomis angomis. Dar mažiau pastebimas pokytis – naujas „variklio“ dangtis. Nors šie vizualiniai pokyčiai atrodo niekiniai, tačiau gamintojas tvirtina, jog būtent šių pokyčių dėka pagerėjo „ID.3“ aerodinaminio pasipriešinimo rodikliai bei bendras elektrinės pavaros efektyvumas. Visa tai nuteikia optimistiškai, tačiau esu įsitikinęs, jog daugelis taip pat būtų teigiamai įvertinę ir kitus pokyčius. Pavyzdžiui, padidėjusią stogo apkrovą, kuri siekia vos 50 kilogramų, arba jeigu „ID.3“ galėtų turėti priekabai skirtą kablį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pravartu žinoti

  • Ilgis (mm) – 4262
  • Plotis (mm) – 1809
  • Aukštis (mm) – 1552
  • Ratų bazės ilgis (mm) – 2770
  • Kėbulo prošvaisa (mm) – 150
  • Automobilio svoris (kg) – 1802
  • Apsisukimo spindulys (m) – 10,3
  • Oro pasipriešinimo koeficientas (Cd) – 0,263

INTERJERAS

Nedideli evoliuciniai pokyčiai automobilio išvaizdoje daugeliui esamų arba būsimų „ID.3“ savininkų nebus tokie svarbus, mat maloniausi pokyčiai įvyko automobilio salone. Tik nesupraskite klaidingai, „Volkswagen“ nesiryžo imtis radikalių salono koncepcijos pokyčių ir vietoje susikoncentravo į esamos idėjos tobulinimą.

Kaip ir anksčiau, priešais vairuotoją pūpso kompaktiškų išmatavimų skaitmeninis prietaisų skydelis, kuriame rodoma tik pati, pati svarbiausia informacija: greitis, energijos sąnaudos, baterijos įkrova, nuvažiuojamas atstumas, pagalbinių vairavimo sistemų ir navigacijos rodmenys. Prie tradicinių „Volkswagen“ modelių pripratę vairuotojai pasiges velniškai gausių konfigūravimo galimybių, tačiau tai laikyčiau smulkmena, kurią atperka puiki vairuotojo pozicija.

REKLAMA

Vairo kolonėlės ir pačios sėdynės reguliavimo galimybės – plačios, todėl patogią vairavimo padėtį pavyks surasti praktiškai bet kam, tačiau būtų keista, jeigu būtų kitaip. Visgi, šioje srityje „Volkswagen“ niekada nepavesdavo.

Kita vertus, automobilyje galima rasti sprendimų, prie kurių reikės priprasti. Pavyzdžiui, net ir praėjus keleriems metams ir susidūrus su kitais „ID.“ šeimos modeliais, prietaisų skydelio dešinėje pusėje sumontuotas pavarų perjungimo modulis iki šiol kelia didesnį sąmyšį negu turėtų. Atskirą rašinėlį būtų galima skirti lietimui jautriems mygtukams, kurie šiame automobilyje valdo praktiškai viską: nuo šviesų, durelių užrakto iki garso valdymo ar klimato kontrolės valdymo.

REKLAMA

Adaptacijos pareikalaus ir „Volkswagen“ sprendimas pakoreguoti įprastinę automobilio užvedimo ir pajudėjimo veiksmų seką.Norint įjungti „ID.3“ – tiesiog užteks atsisėsti ant vairuotojo sėdynės, užsisegti saugos diržą ir tiesiog pasukti pavarų perjungimo modulį. Panašią įvykių seką palydi ir automobilio išjungimas. Sustojate norimoje vietoje, paspaudžiate „P“ ir tiesiog išlipate iš automobilio. Tik atvėrus dureles visi prietaisai išsijungia ir jeigu automobilis turi beraktę atrakinimo ir užrakinimo sistemą – nereikės net nieko spaudinėti. Tam tikrai vairuotojų grupei tai gali atrodyti kaip idealaus recepto realizacija, tačiau toksai automobilio elgesys sukuria pojūtį, jog naudojiesi ne automobiliu, o paslauga su keturiais ratais. O ir teko susidurti su gyvenimiškomis situacijomis, kuomet iš automobilio reikia išlipti vos keletai akimirkų (pavyzdžiui, uždaryti vartus), tačiau kiekvienas sugrįžimas reikalauja vėl iš naujo įjungti „ID.3“, o kartu su šiuo veiksmu iš naujo turi užsikrauti multimedijos sistema, klimato kontrolė ir kiti įrenginiai. Smulkmena, bet būtų smagu, jeigu „Volkswagen“ leistų šioje situacijoje suteiktų galimybę pasirinkti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apskritai – šios ypatybės neturėtų būti lemiamas veiksnys priimant galutinį sprendimą. Kadangi pavarų perjungimo svirtis buvo perkelta šalia vairo, vairuotojo ir keleivį skirianti centrinė konsolė tampa patogia daiktų saugykla, priekinėse sėdynėse esančios kišenėlės pravers tiems, kas nori išmanų įrenginį laikyti kažkur netoliese, o keleiviams skirta erdvė – taip pat ženkliai pranašesnė už, teoriškai, dvasinį įpėdinį – „Golf“.

Taip pat reikėtų įvertinti „Volkswagen“ progresą jutiminės kokybės srityje, dėl kurios buvo kritikuojamas būrys naujausių markės modelių. Į šią kritiką „Volkswagen“ atsakė paprastai – tiesiog tam tikrose vietose pradėjo naudoti geresnės kokybės apdailos medžiagas, o ir laikantis šiuolaikinių tendencijų, didžioji dalis elementų buvo pagaminti iš veganiškų arba perdirbtų medžiagų.

REKLAMA

Pravartu žinoti

  • Bagažinės tūris (l ) 385 - 1275
  • Maksimali leistina apkrova (kg) – 530
  • Maksimali stogo apkrova (kg) – 50
  • Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg) – 2270
  • Triukšmo lygis važiuojant 80 ir 120 km/val. greičiu (dB) – 65 / 68

TECHNOLOGIJOS

Programinė įranga – „Volkswagen“ atvirai pripažįsta, jog programinės įrangos tobulinimas buvo vienas iš svarbiausių prioritetų. Ir šioje srityje „Volkswagen“ specialistus norėtųsi pagirti. Lyginant ne tik su „ID.4“ ar „ID.5“, bet net ir su 8 kartos „Golf“ – atnaujintame modelyje įdiegta programinė įranga leido multimedijos sistema naudotis gerokai sklandžiau ir nepriverčia burnoti kiekviename žingsnyje.

REKLAMA

Spartesnis veikimas nėra vienintelis privalumas. Sulig nauja „ID. Software“ versija automobilyje atsirado keletas naujų funkcijų. Nuo šiol navigacijos sistema gali rodyti įkrovimo stotelių užimtumą ir leidžia maršrutą planuoti atsižvelgiant į eismo sąlygas, maršruto ilgį ir pakeliui esančių įkrovimo stotelių tinklą.

Priklausomai nuo šių ir kitų parametrų, navigacijos sistema gali pasiūlyti, pavyzdžiui, du kartus 10 minučių praleisti įkrovimo stotelėse ir 500 ar 600 kilometrų atstumą įveikti optimaliu greičiu.

Multimedijoje taip pat atsirado naujas polapis – „Žaidimai“. Jie savo koncepcija yra paprasti ir neįpareigojantys, tačiau, tikėtina, jog įkrovimo stotelėje nuobodžiaujantys „ID.3“ vairuotojai galės 30 ar 40 minučių laikotarpį praleisti šiek tiek smagiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kita šauni funkcija – patobulėjęs projekcinis ekranas, kuris gali veikti kartu su papildytos realybės funkcija. Pastaroji – velniškai šauni ir smagi, mat projekciniame ekrane matote navigacijos rodmenis, saugų atstumą nuo kito eismo dalyvio arba naudojant adaptyvią greičio, eismo juostos ir atstumo palaikymo sistemą, matysite žalias juostas, kurios leis tiksliau išlaikyti automobilį jums priklausančioje.

Pravartu žinoti

  • Saugos sistemos bazinėje įrangoje: Eismo juostos palaikymo sistema, automatinė avarinio stabdymo sistema, pėsčiųjų ir dviratininkų atpažinimo sistema, adaptyvi greičio, atstumo ir eismo juostos palaikymo sistema, atstumo jutikliai priekyje ir gale
  • Euro NCAP saugumo reitingas – 5 žvaigždučių
  • Vaizdo kamerų konfigūracija – Priekyje, gale, šoniniuose veidrodėliuose
  • Oro pagalvių skaičius standartinėje įrangoje – 4 oro pagalvės
  • „Android Auto“ ir Apple Car Play“ sąsaja – Belaidė (jeigu palaiko išmanusis įrenginys)

DINAMIKA

Kiekvieno elektromobilio dinamiką būtų galima apibūdinti praktiškai tais pačiais žodžiais – įtraukianti, tolygi, sklandi. O jeigu elektromobilis turi ypatingai galingą elektros variklių porą, tuomet dinaminių savybių lygis perauga į šį bei tą įspūdingo.

REKLAMA

Į „ID.3“ montuojamo elektros variklio suteikiamų savybių kraitis įsiterpia tarp malonaus tolygumo ir naudingo našumo. Miesčioniškuose viražuose „ID.3“ siūlomo galios rezervo visiškai pakanka, o akimirksniu pasiekiamas 310 Nm sukimo momentas praverčia ne tik mieste, bet ir greitkelyje ar užmiestyje, kur retkarčiais reikia ką nors saugiai ir greitai aplenkti.

Jeigu galėtume tai transformuoti į apčiuopiamą supratimą – „ID.3“ yra visa galva greitesnis ir eiklesnis už 80 proc. visų „Volkswagen Golf“ modifikacijų. Norint perlipti „ID.3“ siūlomą įsibėgėjimo iki 100 km/val. reikės pradėti dairytis į „GTE“, „GTI“ arba „GTD“ versijas, o jeigu gyventume Vokietijoje – bent jau į 2,0 litrų, 190 arklio galių generuojančią „Golf“ modifikaciją, kuri Lietuvoje nėra siūloma, o kainuoja praktiškai tiek pat kaip ir „ID.3“.

REKLAMA

Vis dėlto, vargu ar tai būsimiems „ID.3“ savininkams bus labai svarbu, mat „Volkswagen“ inicijuota atnaujinimų programa palietė ne tik automobilio saloną ir technologijų veikimą. Gamintojos inžinieriai skyrė atitinkamą dalį dėmesio tobulinant elektrinės pavaros efektyvumą.

Gamintojas deklaruoja, jog su mažesnės talpos baterija galėjome nuvažiuoti iki 431 kilometrų siekiantį atstumą, tačiau mišriu režimu, nesilaikant baterijos tausojimo strategijų, mėgaujantis klimato kontrole ir kitais atributais, realus nuvažiuojamas atstumas svyravo tarp 300 - 350 realių kilometrų.

Žinoma, gamintojo deklaruojamą atstumą pavyks pasiekti elektromobilį naudojant mieste, kur elektros variklis demonstruoja didžiausią našumą, o realių bandymų rezultatai tai tik dar kartą patvirtina. Mieste be didesnių pastangų galima pasiekti vidutines 12 – 13 kWh/100 km sąnaudas. Užmiestyje jos išauga iki 15-16 kWh/100 km, o greitkeliuose svyruoja tarp 18 – 21 kWh/100 km. Šiuos rodiklius būtų galima pagerinti dar labiau, jeigu „Volkswagen“ siūlytų galimybę naudotis skirtingais energijos rekuprecijos galingumo lygiais.

REKLAMA
REKLAMA

Skirtingai nei kituose elektromobiliuose, čia energijos rekuperacija veikia dviem lygiais – naudojant įprastą važiavimo režimą ji veikia automatizuotai, atsižvelgdama į tūkstantį skirtingų veiksnių, o įjungus „B“ režimą – sistema veikia gerokai stipriau. Nors tiek vienu, tiek kitu režimu galima surasti optimalų balansą ir išmokti kaip automobilį valdyti vien akceleratoriaus pedalu, tačiau būtų buvę dar geriau, jeigu „ID.3“ pasiūlytų keletos lygių energijos rekuperacijos sistemą ir tokiu būdu leistų ją naudoti pagal savo norus, o ne pagal tai kaip to nori gamintojas.

Pravartu žinoti

  • Baterijos tipas – Ličio jonų
  • Elektros pavaros galia / Sukimo momentas – 204 AG / 310 Nm
  • Elektros variklių skaičius – 1, ant galinės ašies
  • 0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) – 7,3 / 7 sekundės
  • 60 – 100 km/val. / 80 – 120 km/val. – 4,1 sek. / 5,3 sek.
  • Maksimalus greitis (km/val.) – 160 km/val.
  • Energijos sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) (kWh/100) – 12,6 / 14,3 / 19,2
  • Baterijos talpa / Vidutinis nuvažiuojamas atstumas (bandymo metu) – 58 kWh / 350 kilometrų
  • Įkrovimo sparta (nuo 10 – 80 %) naudojant greitojo įkrovimo stotelę – ~ 40-50 minučių (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 90 kW)
  • Įkrovimo sparta (nuo 0 – 100%) naudojant namų įkrovimo stotelę (11 kW) ~ 6 valandos

VALDYMAS

Daugeliui benzingalvių, automobilis turintis galinę varomąją ašį iškart sukelia gerų emocijų pliūpsnį, tačiau nemažai daliai vairuotojų tokią konfigūraciją turintys automobiliai asocijuojasi su sudėtingu valdymu ar nesugebėjimu įvažiuoti į truputėlį statesnę įkalnę žiemiškomis sąlygomis. Nors didžiausia kaltė tokiose situacijose tenka padangoms, o ne pačiam automobiliui, tačiau „ID.3“, vienareikšmiškai, yra vienas iš tų elektromobilių, kurį vairuojant nereikia jaudintis, jog galinė dalis staiga pradės vytis priekinę.

REKLAMA

„ID.3“ diegiamų pagalbinių sistemų veikimą norėtųsi apibūdinti kaip bekompromisį. Net ir mažiau patirties ir įgūdžių turintys vairuotojai galės nebijoti elektromobilio su galinių varančiųjų ratų pavara, nes net ir sąmojingi bandymai pralaužti stabilumo sistemų užtvarą baigdavosi tuo pačiu rezultatu. Automobilyje įdiegtos sistemos neleidžia net menkiausio slydimo ir kruopščiai reguliuoja sukimo momentą, jog ir ne pačiomis palankiausiomis oro sąlygomis, ratai neturėtų nei menkiausios galimybės prasisukti.

Kita vertus, nors „ID.3“ turi benzingalviams priimtiną galinių varančiųjų ratų pavarą, tačiau kiekvienas pasivažinėjimas nuolatos primena, jog jis buvo kuriamas galvojant apie visapusišką civilizuotumą. Šis kriterijus puikiai atsispindi, kuomet automobilį naudoji ne tik mieste, bet ir vietovėse, kuriose dažną lietuvį lydį prastos dangos keliai.

Dėl bandytame modelyje naudotų 20 colių skersmens ratlankių važiuoklė išlieka standi, bet tuo pačiu ir patogi, nepriverčia automobilio šokinėti it būtų guminis kamuoliukas. Papildomą dunksėjimą iššauksite, jeigu užsirausite ant tikrai didelės duobės, tačiau – tai nieko baisaus. Šią „problemą“ labai lengvai išspręstų vieno ar dviem coliais mažesni ratlankiai, kurie taip pat labai stipriai nesumažintų išorinio patrauklumo.

REKLAMA

Pravartu žinoti

  • Svorio paskirstymas tarp ašių – 48:52
  • Automobilio komponuotė – Galiniai varantieji ratai
  • Pakabos konstrukcija – Priekyje – „MacPherson“ / Gale – daugiasvirtė
  • Stabdžių sistema – 330 mm mm stabdžių diskai priekyje, gale – būgniniai stabdžiai
  • Padangų išmatavimai bandytame modelyje – 215/45 R 20

EKSPLOATACIJA

Elektrinio „ID.3“ debiuto metu „Volkswagen“ buvo užsibrėžusi pasiūlyti elektromobilį, kuris kainuotų panašiai kaip ir bendrovės bestseleris – „Golf“. Ir vienu metu, kainų rėžiai tarp šių automobilių nebuvo tokie dideli, bet tik ne šiandien. Kita vertus, žvelgiant į „ID.3“ konkurencinę aplinką, šiandieninė elektromobilio kainodara neatrodo išskirtinė.

Pradinė atnaujinto „ID.3“ kaina, Lietuvoje siekia 41 530 eurų. Norite didesnės talpos baterijos? Ne problema. 77 kWh (naudotinos) talpos bateriją turintis „ID.3“ su gausiai įrengtu „Pro S“ įrangos lygiu Lietuvoje kainuoja nuo 47 200 eurų.

Panašios talpos bateriją (60 kWh) turinti „Renault Megane e-Tech“ įkainota šiek tiek didesne suma – nuo 49 090 eurų, o štai dar mažesnės talpos baterijią ir silpnesnį elektros motorą turinti „Opel Astra“ šiandien Lietuvoje parduodama tik su pačiu aukščiausiu įrangos lygiu. Nors komforto įrangos prasme „Opel Astra“ džiugins, tačiau vargu ar tą patį galima pasakyti apie kainą, kuri siekia 48 390 eurų.

REKLAMA

Į galimų konkurentų gretas taip pat būtų galima įtraukti archajišką „Nissan Leaf“, kainuojantį  nuo 32 889 eurų, tačiau vargu norėsite tai daryti. Technologiškai ir morališkai – jis yra pasenęs ir šis skirtumas tarp „Leaf“ ir kitų, netrukus rinkoje debiutuosiančių elektromobilių tik didės.

Pravartu žinoti

  • Pigiausio modelio kaina – 41 530 eur
  • Bandyto modelio kaina – 53 621 eur
  • Garantinis laikotarpis – 5 metų / Baterijai – 8 metai arba 160 000 km
  • Planinių aptarnavimų dažnumas – Kas 2 metus, nepriklausomai nuo ridos
  • Atstovybių tinklas – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų