Štai socialiniame tinkle „Facebook“ gyventojai svarstė nutraukti sutartis ir rinktis kitą tiekėją arba tą patį, tačiau jau kitą planą. Kiti apskritai nusivylę betvarke ir aukštomis kainomis tikino, kad nori grįžti į garantinį tiekimą.
„Iš karto nesirinkau tiekėjo, norėjau palaukti ir pažiūrėti. Sutartį pasirašiau tik rudenį. Tada kaina daug nesiskyrė, tačiau juk visi grasino, kad likę garantiniame tuoj nebeišsimokėsime, o galiausiai iš viso liksime be elektros.
Dabar matau, kad kai kuriais mėnesiais garantinis tiekimas tapo net pigesnis. O elektros, nepasirinkusiems tiekėjo, taip niekas ir neatjungė. Todėl noriu grįžti atgal į garantinį tiekimą. Apskritai nesuprantu, kam reikia tų tiekėjų, jeigu kaina beveik ta pati“, – svarstė vyras.
Kita gyventoja teigė, kad jo pasirinktas tiekėjas siūlo planą mažesnėmis kainomis nei jis pasirašė.
„Mano sutartis neterminuota, todėl ją nutraukiau ir pasirašiau jau kitomis sąlygomis ir kainomis. Panašu, kad dabar išloš tie žmonės, kurie atidžiai seks kainas ir neturės terminuotų sutarčių“, – sakė moteris.
Nutraukus sutartis gali tekti atiduoti pinigus
„Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas tikino, kad klientui norint nutraukti sutartį ir pakeisti jau pasirinktą nepriklausomą elektros energijos tiekėją tai padaryti taip pat greita ir paprasta, kaip ir renkantis pirmą kartą.
„Tačiau atkreipiu dėmesį, kad sutarties nutraukimo sąlygos turi būti aptariamos su tiekėju pasirašomoje sutartyje.
Klientai, norėdami nutraukti sutartį, turėtų peržiūrėti sutarties nutraukimo sąlygas, ypač joje nurodytus tiekėjo informavimo terminus ir būdus. Jeigu sutartis neterminuota, dažnai užtenka tik informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų ir sutartis nutrūksta. Tačiau nutraukiant elektros energijos tiekimo sutartį su fiksuota kaina, klientas turi grąžinti suteiktas nuolaidas, jei jos buvo taikomos“, – įspėjo specialistas.
Anot jo, atsisakęs vieno elektros energijos tiekėjo paslaugų klientas privalo nedelsiant pasirinkti kitą, jo poreikius tenkinantį tiekėją ir sudaryti su juo sutartį.
„Klientui nesudarius sutarties su jokiu tiekėju, kitą dieną po ankstesnės sutarties pasibaigimo dienos klientui užtikrinamas garantinis elektros energijos tiekimas. Tačiau tai yra tik laikina ESO paslauga.
Be to, garantinio tiekimo elektros kaina praėjusiais metais buvo aukštesnė nei siūloma nepriklausomų tiekėjų. Vertinant pusės metų, t. y. 2022 metų antro pusmečio kainas, garantinio tiekimo klientai už 1 kWh mokėjo vidutiniškai 0,06 Eur/kWh daugiau“, – skaičiavo P. Kalmantas.
Jis pateikė ir kainų palyginimą.
„Šis kainų palyginimas sudarytas pagal vidutinį I ir II etapo vartotojų elektros energijos suvartojimą. I etapo vartotojų vidutinis suvartojimas yra 200 kWh per mėnesį, II etapo – 400 kWh per mėnesį.
Atkreipiu dėmesį, kad lyginami nepriklausomų tiekėjų siūlyti vadinamieji „biržos planai“. Pasirinkus biržos planą pas nepriklausomą tiekėją vartotojams nebūtų taikomas 1,15 koeficientas ir už elektrą jie mokėtų mažiau, todėl labai svarbu įvertinti šiuos nepriklausomų tiekėjų pasiūlymus“, – įspėjo P. Kalmantas.
Už kiekviena mėnesį bauda – 3,6 euro
„Enefit“ komunikacijos ir rinkodaros vadovė Ieva Krikštopaitytė patikino, kad klientai planus keisti gali.
Taip, tokia galimybė tikrai yra. Klientai, kurie sudarė 24 ar 36 mėnesių sutartis, gali jas nutraukti bet kuriuo metu. Jokie papildomi mokesčiai už tai jiems nebus taikomi. Lygiai tokia pati tvarka galioja ir planui susietam su biržos kainomis“, – sakė įmonės atstovė.
Vis tik ji išskyrė planą, kuriam galioja išimtis.
„Taikome išimtį 84 mėnesių planui. Tokias ilgalaikes sutartis mes paverčiame investicijomis į žaliąją energetiką, t. y. statome vėjo ir saulės jėgaines, kad galėtume užtikrintai tiekti sutartą žaliosios elektros energijos kiekį. Dėl to tokioms sutartims taikome rezervavimo paslaugos mokestį. Bet kol sutartis galioja, „Enefit“ savo klientams suteikia 100 proc. nuolaidą šiam mokesčiui, kuris išskaidomas per visą sutarties galiojimo laiką.
Jei sutartis nutraukiama anksčiau laiko, už kiekvieną likusį sutarties mėnesį skaičiuojama po 3,6 euro. Tiesa, galutinė mokesčio suma gali mažėti net iki 5 kartų. Viskas priklauso nuo faktiškai kliento suvartojamo elektros kiekio – kuo jis mažesnis, tuo mažesnis bus ir rezervavimo paslaugos mokestis. Su rezervavimo paslaugos mokesčio sąlygomis supažindiname kiekvieną 84 mėn. sutartį pasirašantį klientą“, – komentavo I. Krikštopaitytė.
Siūlo rinktis neterminuotas sutartis
Bendrovės „Elektrum Lietuva“ atstovė spaudai Milda Basijokienė irgi patikino, kad gyventojai gali nutraukti sutartis ir rinktis kitą, jiems priimtinesnį kainą, mažesnėmis kainomis.
„Mes ir skatiname rinktis planus su labai lanksčiomis sąlygomis, kad jie nebūtų įpareigoti, pririšti prie vienos kainos, galėtų ją keisti arba išvis nutraukti sutartį.
Iš savo pusės net nelaukdami klientų prašymų, juos kviečiame užsifiksuoti žemesnes, palankesnes kainas, nes dabar yra tas metas, kai tai daryti apsimoka, kainos rinkoje krenta, todėl žemesnes kainas siūlome ir gyventojams“, – sakė įmonės atstovė.
Prašo neskubėti nutraukti sutarčių, netrukus siūlys nuolaidas
Bendrovės „Ignitis“ ryšių su visuomene projektų vadovė Laura Beganskienė atkreipė dėmesį, kad visos „Ignitis“ nepriklausomo elektros energijos tiekimo sutartys yra neterminuotos. Terminuotas yra tik kainos fiksavimo laikotarpis.
„Jeigu klientas nori nutraukti sutartį – patariame iš pradžių įvertinti „Ignitis“ šiuo metu siūlomas kainas. Keisti planą ir gauti dabar parduodamą – mažesnę kainą galima gauti bet kada, tiekėjo keisti nebūtina. Tačiau rekomenduojame palaukti kitos savaitės, kainas įprastai keičiame antradieniais.
Pasitvirtinus mūsų prognozėms, tikėtina, kad jos bus mažesnės, nei šią savaitę. Svarbu paminėti, kad jei sutartis nutraukiama arba planas keičiamas anksčiau kainos fiksavimo termino pabaigos, reikės grąžinti sutarties metu suteiktas nuolaidas“, – įspėjo įmonės atstovė.
Ji tikino, kad įmonė reaguoja į pasikeitusią situaciją rinkoje ir sumažėjusias sąnaudas dėl nukritusių kainų.
„Šie pokyčiai jau atsispindi mūsų pasiūlymuose klientams, o taip pat artimiausiu metu dalis mūsų esamų klientų gaus informaciją apie planuojamą pritaikyti vienkartinę nuolaidą už sausio mėnesį suvartotą ir deklaruotą elektros energiją. Tai labiausiai palies tuos klientus, kurie turi aukštesnį tarifą negu valstybės kompensuojamą – t. y. 56,5 ct. Detalesnę informaciją klientai gaus artimiausiu metu“, – pranešė L. Beganskienė.
Kodel bei vienoj ES šalyje, išskyrus posovietines, tokiu dalyku nera. Ispanijoj, pvz yra Energija XXI ir jos padaliniai visoje šalyje, ten tokiu kainu niekas net nemate.
Kol žmones kentes, korupcinė valdzia toliau apiplėšinės.