Jo teigimu, paskutinį 2023 metų ketvirtį buvo gauta 124 tokie pranešimai, o tuo pačiu laiku pernai – virš 800. Tuo metu šiemet sausį jau fiksuoti 234 pranešimai.
„Pastaruoju metu mes fiksuojame GPS signalų sutrikimus pagal informaciją, kurią gauname iš pačių orlaivių. Lyginant 2024 metus su 2023 metais, daugiau nei 6 kartus daugiau gaunama iš įgulų pranešimų“, – žurnalistams penktadienį sakė T. Montvila.
Ketvirtadienio vakarą iš Londono skridęs ir Vilniuje turėjęs leistis keleivinis „Ryanair“ lėktuvas sostinės oro uoste nenusileido – apsigręžė ir nuskrido į Varšuvą, iš kur vėliau atskrido į Vilnių.
T. Montvila penktadienį LRT radijui teigė, kad lėktuvas pirmą kartą nenusileido dėl GPS ryšio problemų, kruios, pasak jo, gali kilti dėl įvairių priežasčių, neatmestinas ir priešiškų šalių įsikišimas.
Jis neatmetė, kad trečiųjų šalių įsikišimas buvo galimas ir pastaruoju atveju, tačiau tai patvirtinančios informacijos nėra.
„Patį faktą, ką mes gauname iš aviakompanijos (...), kad buvo GPS signalo sutrikimas, tai tą galime patvirtinti. Bet kas konkrečiai nulėmė, kurioje vietoje nulėmė, tai mes tos informacijos neturime“, – žurnalistams sakė T. Montvila.
Anot jo, orlaiviai gali naudotis keliomis navigacijos priemonėmis, ne tik GPS ryšiu, todėl konkrečias priežastis, kas lėmė orlaivio piloto sprendimą nesileisti Vilniuje ir skristi į kitą oro uostą, turėtų patikslinti „Ryanair“.
„Mūsų naudojama navigacinė įranga veikė tinkamai. Jeigu orlaivio įranga veikė tinkamai, jis tikrai galėjo tūpti. (...) Vakar orlaiviai tūpė tiek prieš „Ryanair“ sprendimą skristi į atsarginį oro uostą, tiek po jo“, – sakė „Oro navigacijos“ atstovas.
Pasak T. Montvilos, šiuo metu tikrinamos su įvykiu susijusios aplinkybės, kol kas nenustatyta, kad „Oro navigacijos“ įranga galėjo veikti netinkamai.
Krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė penktadienį teigė, kad šio atvejo bus laukiama tyrimo išvadų, tuomet bus sprendžiama, kokių veiksmų reikėtų imtis.