„Audi“ paskelbė, kad derybos su 26 potencialiais investuotojais nebuvo sėkmingos, nes nė vienas iš jų nepateikė „tvarios ir gyvybingos koncepcijos“ gamyklos ateičiai. Operacijų vadovas Gerdas Walkeris teigė, kad nė viena siūloma alternatyva neatitiko „Audi“ lūkesčių.
Tuo tarpu profsąjungų atstovai abejoja, ar įmonė iš viso buvo nusiteikusi rimtai ieškoti racionalių sprendimų. Pasak Ronny Liedts, atstovaujančio ACV-CSC profsąjungai, „Viskas, ką jie nori padaryti – kuo greičiau uždaryti gamyklą. Jokia alternatyva jiems netinka.“
Gamykloje dirbantys darbuotojai ne tik praras darbą. Jie taip pat nesutaria su „Audi“ vadovybe dėl siūlomų kompensacijų. Nors „Audi“ siūlo dvigubai didesnes išeitines kompensacijas nei numatyta įstatymuose, darbuotojų atstovai mano, kad šios sumos yra per mažos. Pavyzdžiui, 17 metų gamykloje dirbęs darbuotojas galėtų gauti nuo 125 000 iki 190 000 eurų, priklausomai nuo jo pozicijos ir atlyginimo.
„Audi siūlo dosnesnes sąlygas nei privaloma, tačiau tai nesužavėjo profsąjungų,“ – praneša šaltiniai. Atsižvelgdama į nesutarimus, įmonė ketina pateikti kiekvienam darbuotojui individualų pasiūlymą.
Gamyklos veikla turėtų būti nutraukta 2024 metų vasario pabaigoje. „Audi“ patikino, kad iki šių metų pabaigos neplanuojama atleisti nė vieno darbuotojo. Tačiau šis laikinas sprendimas darbuotojų nerimo nesumažino, nes šiuo metu neaišku kaip situacija keisis po jos uždarymo.
„Audi“ sprendimas uždaryti gamyklą Briuselyje yra tiesioginė užuomina į platesnę automobilių pramonės problemą pereinant prie elektrinių transporto priemonių. Nors elektrinių automobilių paklausa išlieka stabili, jų gamyba reikalauja didelių investicijų, o rinkos transformacija vyksta lėčiau nei tikėtasi.