Vairuotojai skundžiasi, kad kelkraščiai per siauri, o viduriu einanti ir lenkti draudžianti ištisinė linija driekiasi ištisas atkarpas. „Via Lietuvos“ atstovai teisinasi, kad esą platesniam keliui pinigų nebuvo.
Autobuso vairuotojas Virgaudas Tamošaitis keleivius tarp Vilniaus ir Utenos vežioja jau šešerius metus, tad vadinamoji „betonkė“ jam pažįstama gerai. Buvusi Vyriausybė pažadėjo „betonkės“ eros pabaigą ir ėmėsi rekonstrukcijos. Kelio ruožas nuo Molėtų iki Utenos jau beveik baigtas – tarškinti autobuso čia nebereikia, tik Virgaudas sako, kad kelias tapo siauresnis.
Eismo juostoje vietos autobusui pakanka, bet pažiūrėjus į kelkraštį čia pat stovi atitvarai.
„Jeigu, tarkim, nebūtų atitvarų, tai galima nuvažiuot truputį link griovio, bet irgi gali nuslyst tada“, – pasakoja Virgaudas.
Grioviai kelyje gana gilūs – trijų ir daugiau metrų. Autobuso keleivė svarsto, kaip jai pačiai seksis vairuoti mašiną nauju keliu į Uteną.
„Vizualiai tikrai atrodo, kad pasiaurėjo. Tikrai tų kelkraščių nėra. Ir, atrodo, aš pati mašina važinėju, sakykim. Tai bijosiu lenkt kitą mašiną“, – sako autobuso keleivė Virginija.
Kita keleivė svarsto, kaip eismas šiuo keliu atrodys vasarą: juk Utenos kryptimi važiuoja daug sunkvežimių, o Utena, už jos esantys Zarasai – ežerų kraštas.
„Aš labai nustebau, jeigu darė kelią žinodami, koks apkrovimas. Tai tikrai čia reikėjo daug platesnio, daug geresnio“, – sako autobuso keleivė Loreta.
Vairuotojas Virgaudas svarsto, kas bus, jei kelyje, kuriame bus sunku prasilenkti ar tiesiog pasitraukti, teks sustoti, ar nenutiks avarija.
„Neduok Dieve, ten kokia nors sunki transporto priemonė ar koks įvykis, ta pati vadinamoji fūra kažkur sugestų. Tai, žinot, sudėtinga būtų apvažiuoti“, – svarsto bendrovės „TOKS“ vairuotojas V. Tamošaitis.
Abejoja, ar naujas kelias – saugus
Naujojo kelkraščio plotis – 1 m 50 cm. Tad jei automobilis sustotų prie atitvaro, jis netilptų į visą kelkraščio plotą, dalis jo liptų ant važiuojamosios kelio dalies.
Kelio rekonstrukcijai vadovavusi „Via Lietuva“ tikina, kad kelias nė kiek nesusiaurintas. Ir kelkraščiai, kuriuose negali tilpti net lengvasis automobilis, esą yra tokie ir taip, kaip turi būti.
„Vis tiktai atitvarai atlieka savo pagrindinę funkciją: kad įvykus įvykiui ar kitom aplinkybėm, jog automobilis išvažiuoja iš važiuojamosios kelio dalies link kelkraščio, kad jį kuo greičiau sulaikytų“, – teigia „Via Lietuvos“ infrastruktūros vadovas Martynas Gedaminskas.
Tiesa, „Via Lietuva“ pripažįsta, kad ištisinės linijos kelyje pailgėjo. Bet jas numatė ne pati „Via Lietuva“, o auditą atlikę specialistai ir jų kompetencija nėra kaip abejoti. Platesniam keliui bendrovė sako pinigų neturėjusi.
„Atliekamas eismo srautų modeliavimas, tiek atliekami kiti įvertinimai, kad valstybės lėšų būtų naudojamos racionaliai, nes kelių finansavimas yra vis nepakankamas“, – sako M. Gedaminskas.
Eismo ekspertui kelia nerimą
Tad nepatenkintiems vairuotojams ir keleiviams iš „Via Lietuvos“ – menka užuojauta.
„Kaip ir visada, palinkėčiau vairuotojams to pakantumo, supratingumo ir atsakingai planuotis keliones“, – pataria „Via Lietuvos“ infrastruktūros vadovas.
Visgi rekonstruotam keliui pastabų turi ir eismo ekspertai. Pasak jų, arčiau kelio sustatyti atitvarai, atvirkščiai nei tikina „Via Lietuva“, nepadaro kelio saugesnio.
„Faktas, kad jeigu kelkraštyje netelpa automobilis, rizikos daugėja“, – teigia eismo ekspertas Vitoldas Milius.
Pasak V. Miliaus, ilgos ištisinės juostos, net tose vietose, kur vairuotojams gali pasirodyti tinkamos sąlygos lenkti, taip pat gali sukelti sumaištį ar erzelį dėl to, kad reikia vilktis paskui lėtesnę mašiną. Tokie ribojimai, pasak Vitoldo Miliaus, yra pertekliniai.
„Natūralu, kad daugumai srauto vairuotojų, gebančių palaikyti tą srauto leistiną greitį, norėtųsi jį aplenkti. Tai yra normalus noras. Aš nenoriu važiuoti septyniasdešimt kilometrų per valandą ten, kur saugu važiuoti ir devyniasdešimt, gal ir šimtu“, – sako V. Milius.
Kelias tarp Molėtų ir Utenos valstybei atsiėjo 61 milijoną eurų. O likusi „betonkės“ atkarpa nuo Maišiagalos ir Nemenčinės sankryžos iki Molėtų turėtų būti pradėta tvarkyti kitų metų pavasarį. Beje, „Via Lietuva“ sako, kad ten kelias jau turės tris eismo juostas.
Daugiau apie tai sužinokite aukščiau esančiame vaizdo įraše.