Anksčiau šiose stotyse galėjo išlipti keleiviai, turintys Europos šalių pasus, vizas ir leidimus gyventi. Vyriausybės nutarime minimi „išimtiniai atvejai“, dėl kurių spręs Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT). Kartu respublikos institucijos nenurodė, ar kokiais nors atvejais iš traukinio galės išlipti rusai, turintys ES pasus, vizas ir leidimus gyventi, skelbia nepriklausomas leidinys „The Moscow Times“.
Užkirto kelią pigiausiam keliui
Kena yra kaimas netoli sienos su Baltarusija. Šioje vietovėje esančioje geležinkelio stotyje stoja traukiniai, atvykstantys iš Kaliningrado arba vykstantys į šį miestą. Tuo metu Kybartai yra netoli sienos su Rusijos eksklavu. Čia taip pat stoja traukiniai.
Kartu Kena ir Kybartai yra techninės stotelės, ir bilietai į jas neparduodami. Tačiau kai kurie rusai, turintys dokumentus, leidžiančius gyventi ES, pasinaudojo galimybe išlipti Lietuvoje, nes tai buvo pigiausias būdas patekti iš Rusijos. Panašiai pasielgė ir Izraelio, Italijos, JAV bei kitų šalių piliečiai. Iki šiol Lietuvos valdžios institucijos pažymėjo, kad asmenys, turintys teisę išsilaipinti Lietuvoje, gali tai padaryti pagal Šengeno susitarimą.
Tuo pat metu Rusijos geležinkelių taisyklės draudžia Rusijos piliečiams, vykstantiems traukiniais į Kaliningradą, išlipti ir įlipti į traukinį Lietuvos teritorijoje, net jei jie turi galiojančią Šengeno vizą ar kitą dokumentą, suteikiantį teisę atvykti į Šengeno zoną.
Neturintiems tokių dokumentų išduodamas supaprastintas tranzito geležinkelių transportu dokumentas – Lietuvos leidimas vykti traukiniu į Kaliningrado sritį arba iš jos. Jis taip pat nesuteikia teisės išlipti ir išsilaipinti Baltijos šalies teritorijoje.
Rusams, grįžtantiems iš ES su Šengeno viza, uždarius sieną su Suomija, traukinys iš Kenos liko vienas paskutinių sausumos kelių iš ES.